• HappyHippoGuy

    Vem är den rätta?

    Existerar den rätta?

    Och vem är hen?

    Är den rätta den man varit ihop, som man varit kär i / älskat starkast, även om det råkade bara hålla i 4 månader?

    Eller är den rätta personen man varit ihop med flest antal år?

    Eller är den ultimata rätta ens sista partner man har innan man dör?

    Är den rätta en person som man älskar många många många år efter det tog slut och som man tråkigt nog aldrig får en ny chans med?

    Livet är kort, livet är hårt, men den rätta är kanske kärleken och ingen specifik partner. Och om kärleken är den rätta så kanske man ska ta alla chanser en öppning för romans kommer med kärleken. Oavsett vem man är ihop med ska man gå all in för kärleken som man mår så bra av att uppleva. Är kärleken den rätta eller är en "Person, kärleken, Den rätta" likt triangeln en o samma ???

    Vem är den rätta och när kan man förvänta sig att träffa hen?

  • Svar på tråden Vem är den rätta?
  • CitronTulo

    Är övertygad om att det kan finnas flera "den rätte"! Jag har haft flera längre relationer under mitt 45-åriga liv. Ångrar inte någon av mina relationer, men inte heller att jag har lämnat dem när de inte längre är "den rätte". För saker kan ändra sig, situationer som uppstår gör att man ser annorlunda på varandra och utvecklas åt olika håll! Man har olika behov i olika faser i livet!
    Men det finns ju alltid en anledning till att man har fastnat för någon och blivit med den.. ett tag!

    Olika personer kan vara rätt för varandra under olika perioder i livet tänker jag!

    Om man går genom livet och letar efter "the one" som ska komma och göra allting underbart och där allt stämmer på alla plan genom hela livet så kan man nog riskera att bli ensam eller sätta för höga krav på en framtida partner och bli väldigt besviken när man inser att ingen är perfekt!

    Därmed inte sagt att man ska ha låga krav och nöja sig med något dåligt! Men tycker att det är viktigt att man inte väljer att se separationer enbart som misslyckanden och blir bitter!

  • Anonym (??)

    TS, du låter som du är i "kär i kärleken". Kanske inte är så du menar men om det är så, så är det inte helt sunt. 

  • Anonym (det ska kännas i magen)

    Tror inte heller det finns någon som är den "rätta" eftersom olika människor kan vara det i olika faser i livet. Man utvecklas som sagt under livets gång. Tror inte att de människor som har en sån ideologi kommer att få särskilt lyckade förhållanden. Ofta slutar de med bitterhet och att de inte förblir vänner ens. De som har en lite mer laidback syn på människor och kärlek är nog de som mår bäst och får ut mest av livet.
    Personligen har människor jag aldrig varit ihop med känts som de rätta efter bara några dejter, medan andra som jag varit länge med känts som det hade funnits mer att önska, för att passionen kanske inte varit lika stark som med den jag aldrig fått till det med. Jag har ett stort behov av att vara passionerat förälskad för att få den känslan. Har nog svårare att älska det ljumma eller nöja mig med något för stunden.

Svar på tråden Vem är den rätta?