• Miickan

    Positivt grav test hemma, negativt på sjukhus

    Hej ! Till att börja med så vill jag tala om att jag har kopparspiral sen 1år & 4 månader !

    För tre dagar sen plussade jag på grav test hemna ( rsfu) fick ganska starkt plus 6 dagar innan beräknad mens. Jag fick åka till Gyn akuten dagen efter för att kolla att allt va bra då ja ändå har spiral och allt. På sjukhuset gjorde de 2 graviditetstest , vilket visade negativt ! VUL visade att det inte fanns något i livmodern och man kunde inte se något i äggledaren ifall de rörde sig om ett utomkvedshavandeskap ! Idag , plussade jag fortfarande på hemma test ( rsfu ) men jag vet ju att det inte finns något i livmodern. ! Såg det själv på ultraljudet !? Vad är fel?

    Någon som vart med om liknande ? Skulle ja va gravid så skulle ja va i v5, då borde nått synts på ul, nått litet , en prick eller nått ! Spiralen satt rätt också , och helt tomt i livmodern ! Blöder lite , rädd att det kan va ett utomkvedshavandeskap som inte syns på ul! Va tror ni?

  • Svar på tråden Positivt grav test hemma, negativt på sjukhus
  • Anonym (..)

    Konstigt o du råkade inte ta ägglossningstest istället för gravtest? Läste en gång om en tjej som råkat göra så på familjeliv.

  • Anonym (Anonym)

    Tog de blodprov också? Oavsett, gå dit igen och be om råd.

  • Miickan

    Nej inte mer än att de tog prover på blod värdet & blodsocker !

    Läkaren nästan skratta åt mig och undra vad jag gjorde där !? Blev ju lite pinsamt också.

    Hur i hela friden kan jag få två positiva test hemma med 3 dagars mellan rum & läkaren tar två test som visar negativt ! Och sundes ingenting i livmodern !

    Blöder ganska ordentligt , men ska ha mens också om några dagar , men hade ändå ett positivt test i morse ! Allt känns så konstigt ! Kan man få TVÅ falska positiva graviditetstest ?

  • Miickan
    Miickan skrev 2020-01-10 13:14:58 följande:

    Nej inte mer än att de tog prover på blod värdet & blodsocker !

    Läkaren nästan skratta åt mig och undra vad jag gjorde där !? Blev ju lite pinsamt också.

    Hur i hela friden kan jag få två positiva test hemma med 3 dagars mellan rum & läkaren tar två test som visar negativt ! Och sundes ingenting i livmodern !

    Blöder ganska ordentligt , men ska ha mens också om några dagar , men hade ändå ett positivt test i morse ! Allt känns så konstigt ! Kan man få TVÅ falska positiva graviditetstest ?


    Gyn akuten är 7 mil ifrån där jag bor & jag är ensam hemma med min tjej på 2,5år som ligger med hög feber & står utan körkort ! Kan inte ta mig iväg !
  • Anonym (Påfågel)

    Skulle du kunna testa med ett annat märke typ Clearblue digital och se vad den indikerar att du är i för vecka?

  • Miickan
    Anonym (Påfågel) skrev 2020-01-10 13:18:54 följande:

    Skulle du kunna testa med ett annat märke typ Clearblue digital och se vad den indikerar att du är i för vecka?


    Ja visst ! Jag får köpa det sen ! Man blir ju orolig om de skulle röra sig om utomkveds! :/
  • Anonym (Sjuksyrra)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-10 13:11:09 följande:

    Tog de blodprov också? Oavsett, gå dit igen och be om råd.


    Sjukhusets tester möter hcg från 50, och det testet du har från 20. Tar 3 dagar för hcg att dubbla sig.
  • Anonym (Anonym)
    Miickan skrev 2020-01-10 13:14:58 följande:

    Nej inte mer än att de tog prover på blod värdet & blodsocker !

    Läkaren nästan skratta åt mig och undra vad jag gjorde där !? Blev ju lite pinsamt också.

    Hur i hela friden kan jag få två positiva test hemma med 3 dagars mellan rum & läkaren tar två test som visar negativt ! Och sundes ingenting i livmodern !

    Blöder ganska ordentligt , men ska ha mens också om några dagar , men hade ändå ett positivt test i morse ! Allt känns så konstigt ! Kan man få TVÅ falska positiva graviditetstest ?


    Det var verkligen inget bra bemötande iaf, man ska inte behöva känna sig pinsam när man söker sjukhjälp =/

    Ta dig till en ny vårdkontakt så snart som möjligt iaf, se om du kanske kan få barnvakt en stund om det behövs. Det är säkert inte superakut men märkligt ändå med positiva graviditetstester samt stark blödning :s
  • Anonym (B)

    Använd inte RFSU, de är jättedåliga och ganska okänsliga test. Använd alltid clear blue

  • Miickan

    Haft blödningar sen jag var på Gyn akuten , dvs 15 dagar , de sa att det är en vanlig biverkan på spiralen ! Så ja skulle avvakta å se om de avtar själv !

    Blev rek att ta ett nytt grav test hemma å höra av mig! Tog i morse och det var ett svagt plus ! Man såg de två linjerna ! Jag blir tokig ! Livmodern va ju tom. Om ja vore gravid vore ja i v7, då borde väl plusset va lite starkare än va ja såg ! Ja blir tokig !

    Ska tillbaka till Gyn akuten på måndag för undersökning !

    Ska även köpa ett digital med veckoindikator !

  • Anonym (X)

    Du kan ha utomkvedshavandeskap. Då stiger inte HCG som det ska och livmodern är tom eftersom graviditeten sitter i äggledaren. En graviditet som inträffar under spiralanvändning blir ofta ett utomkvedshavandeskap. Du måste fotografera dina olika graviditetstest (ta olika märken) och ta med till gynbesöket. Får du ont i magen måste du söka akut (dvs inte vänta till måndag) då äggledaren ibland kan spricka och orsaka allvarlig blödning i buken.

  • Lovart
    Anonym (X) skrev 2020-01-24 21:01:35 följande:

    Du kan ha utomkvedshavandeskap. Då stiger inte HCG som det ska och livmodern är tom eftersom graviditeten sitter i äggledaren. En graviditet som inträffar under spiralanvändning blir ofta ett utomkvedshavandeskap. Du måste fotografera dina olika graviditetstest (ta olika märken) och ta med till gynbesöket. Får du ont i magen måste du söka akut (dvs inte vänta till måndag) då äggledaren ibland kan spricka och orsaka allvarlig blödning i buken.


    De kollade ju det på sjukhuset skrev ts.

    Ts hur har det gått?
Svar på tråden Positivt grav test hemma, negativt på sjukhus