• Petraa

    VARNING för bidrottninggele!

    Jag och min man (båda 33 år) har försökt bli gravida med vårt första barn sedan 4-5 månader. Jag har alltid haft otroligt regelbunden menscykeln på 30 dagar, där jag alltid vet på timmen när jag ska få min mens. Kör även med Natural cycles sedan i våras för att förutse ägglossningen + ägglossningsstickor för att bekräfta. Vi har hittills prickat allt perfekt men ändå inte blivit gravida.

    Jag läste här på FL att många ätit bidrottninggele och lyckats bli gravida. Så jag började äta Apiforce bidrottninggele under december och det var STÖRSTA MISSTAGET någonsin - det rubbade min cykel totalt! Min kropp har varit helskum efter det. Jag hann endast äta NIO dagar vilket är en väldigt kort tid men fick ändå enorma konsekvenser av den korta tiden.

    Min ägglossning (som annars kommer exakt 2 veckor innan mensen) blev en vecka sen, är inte heller säker på när den var då Clearblue ÄL-stickor och NL säger olika. Min temperatur som i vanliga fall brukar ha en fin förutsägbar kurva (upp efter ägglossning, ner vid mensen) har varit hackigt upp och ner, samt att tempen är 0,3-0,4 grader lägre än motsvarande period tidigare månader, vilket är en stor diff för mig.

    Jag önskar jag hade blivit varnad om att det kan ge så pass stora konsekvenser av en liten dos och under en kort period, nu vet jag varken när min mens ska komma eller om min cykel kommer bli regelbunden igen. Jag är så himla ledsen och hoppas att mitt inlägg kan hjälpa fler att göra research innan de börjar med bidrottninggele. Har man redan en regelbunden cykel så bör man avstå då det påverkar hormonellt. Hade man inte en regelbunden cykel så kan kanske bidrottninggele hjälpa till, men gör som sagt er research innan.? Jag gjorde inga som helst andra ändringar i mitt liv annat än att börja äta bidrottninggele, så jag vet att det är den som påverkat.

Svar på tråden VARNING för bidrottninggele!