• Hallonpaj83

    Hotell mörby

    Hej, är höggravid och funderar på hur hotell Mörby fungerar som tillhör BB Sthlm och Danderyd förlossning. Är det alltid priserna som står nätet, alltså 1000 kr natt/ för två?

    Jag hade tänkt att jag och min sambo plus bebis ska bo där 2 dygn men det verkar ju rätt dyrt isåfall.

    Jag vet att det är med frukost och även sjukvårdspersonal som kan hjälpa till med lättare saker om det behövs men ändå..

    nån som varit där och kan säga hur det var?

    Jag fick för mig att det var lite billigare men kanske har blandat ihop det

  • Svar på tråden Hotell mörby
  • Solblomma30

    Jag har ingen erfarenhet av Hotell Mörby men det låter jättemärkligt att du skulle behöva betala 1000 kr per natt om det är dit man kommer efter förlossningen? I staden där jag bor hamnar man på ett patienthotell om förlossningen går bra och bebisen ammar väl, och där betalar man patientavgift ca 100 kr per dygn och en liten avgift på något liknande för partnerns mat. Borde väl vara samma för er tänker jag? Ni är ju där för att du nyss har fött barn. En annan sak om man tar in på hotellet för att hälsa på någon som ligger på sjukhuset eller liknande.

    Jag kan ju dock ha helt fel, men hoppas för er skull att det bara är patientavgift :)

  • Hallonpaj83

    Aha är det kanske så det fungerar, att priset jag fick upp var för besökare :) det låter ju mer rimligt isåfall. Känner att jag behöver undersöka det här lite mer. Tack för svar!


    Solblomma30 skrev 2020-01-10 18:28:44 följande:

    Jag har ingen erfarenhet av Hotell Mörby men det låter jättemärkligt att du skulle behöva betala 1000 kr per natt om det är dit man kommer efter förlossningen? I staden där jag bor hamnar man på ett patienthotell om förlossningen går bra och bebisen ammar väl, och där betalar man patientavgift ca 100 kr per dygn och en liten avgift på något liknande för partnerns mat. Borde väl vara samma för er tänker jag? Ni är ju där för att du nyss har fött barn. En annan sak om man tar in på hotellet för att hälsa på någon som ligger på sjukhuset eller liknande.

    Jag kan ju dock ha helt fel, men hoppas för er skull att det bara är patientavgift :)


  • MammaPolly

    Kommer inte ihåg vad det kostade men när vi legat där för några år sen har jag för mig att för mig handlade det knappt om 100kr/natt inkl mat. Partnern fick betala mer för att sova och äta men inte så mycket.

    Bebisen bodde gratis.

    Som sagt var det några år sen men kan inte tänka mig att det blivit sånna förändringar...

    Du får ju bo på ett litet hotellrum med personal nära till hands, blöjor, bindor mm finns så jag tyckte vi bodde billigt

  • Persikaplommon

    Det var 100 kr inkl. mat för mamman och 600 kr + matkostnader för pappan i december.

    Tyckte det var rätt dyr med tanken att man kan inte sälja en säng i samma rum till en annan person.

    Vet ej om medföljande barn.

    Det kan också göra skillnad när man blir utskriven?

  • Klätterpandan

    Bodde där pga andra skäl som hade med Danderyds sjukhus att göra. Bodde där 8 dygn eget rum med dusch. Frukost lunch middag fika dygnet runt.

    Bet som det kostade på ett vanligt sjukhus.

  • Musetti

    Jag bodde där nu precis, födde sonen kl 4 på morgonen i måndags den 6 januari och blev skjutsad till ett rum på patienthotellet vid kl 7 på morgonen. Sambon och jag sov där under dagen med bebisen (hade varit vakna i 24h) och åt lunch och middag. Sen åkte sambon hem. Jag och sonen bodde kvar över natten och åt frukost. Blev hämtade av sambon och dottern vid lunch.

    Betalade 900 kr allt som allt. Maten var bra! Blev kollade av barnmorska 2 ggr och av läkare en gång. Tyckte det kändes skönt att veta att det fanns medicinsk personal nära ut ifall att. Så jag är nöjd! De hade dock inte barnsängar till alla så man fick vara snabb att hugga en i korridoren.

    Stoooor skillnad mot när jag födde dottern i Frankrike för två år sedan. Då låg jag på BB i en vecka och blev kollad varannan timme.

Svar på tråden Hotell mörby