• Anonym (Ts)

Göra slut för att sexlivet inte funkar?

Var sambo med min man i 11 år.

De första året hade vi bra sex liv, sen blev de mindre och tillslut någon gång i veckan vilket är okej.

Men efter ca 5 år så slutade han ta initiativet och nekade mig ofta sex om jag var sugen. Vi hade de kanske 1 gång i månaden då. Nu har vi inte haft sex på över 2 år.

Han är inte intreserad av att mysa med mig heller, och högst 2 pussar sen knuffar han bort mig om jag försöker mer.

Porr i smyg och dataspel är de enda som intresserar han.

Funderar på att lämna han men samtidigt vet jag inte om jag över reagerar eller normaliserat detta?

• Svar på tråden Göra slut för att sexlivet inte funkar?
  • Anonym (.)

Hade jag varit dig hade jag nog lämnat för typ 1.5år sedan. För mig är sex viktigt och inget jag skulle vilja kompromissa bort. Då är jag hellre singel. Jag antar att ni pratat om detta?

Har ni inga barn skulle jag direkt gå. Har ni barn kan det väl vara värt att köra en tur familjerådgivning först, mest för att ha testat även det. Underlättar ju för framtida samarbete kring barnen om inte annat.

• Anonym (Samma)

Inte bra. Jag har varit med om det samma och då lämnat. Funkar man inte ihop sexuellt så tär det på relationen. Jag står inte ut med det och måste få sex, närhet, bekräftelse osv. Kan inte leva i ett sexlöst förhållande.

• Anonym (Aldrig)

Jag skulle aldrig lämna pga dåligt sexliv. Men då har jag aldrig varit särskilt intresserad av sex eller tyckt det varit skönt. Men om du tycker om sex så kanske du borde göra slut då?

• Anonym (Samma)
    Anonym (Aldrig) skrev 2020-01-10 21:58:18 följande:

Jag skulle aldrig lämna pga dåligt sexliv. Men då har jag aldrig varit särskilt intresserad av sex eller tyckt det varit skönt. Men om du tycker om sex så kanske du borde göra slut då?

Nej, jag skulle inte lämna om min sambo inte serverade mig fisk särskilt ofta. Men då har jag aldrig varit särskilt intresserad av fisk eller tyckt att det smakat gott.
  • Anonym (Ts)

Tack för svar.

Vi har inga barn tillsammans då han inte vill skaffa försen vi köpt hus med mina pengar eftersom han inte sparat ett enda öre dessa 11 år.

I övrigt är de väl ok. Visst höjer han rösten åt mig och så ibland, kör iväg mig när jag vill kramas och ignorerar mina samtal med mera. Men det är mitt fel säger han och jag tror väl på det. Alla våra problem är mer eller mindre mitt fel enligt han.

Ett extremt exempel är när han spelade datorspel och jag sa något till han från köket (minne inte vad men något om vår kattunge) och han svarade med att skrika att han inte bryr sig. Jag gick då fram till han och sa att mig skriker du inte till och vägrade gå därifrån försen jag fick en ursäkt.

De slutade med att han slog mig i huvuder och släpade bort mig från hans dator. (Låter mer extremt än vad det var).

Men principen är iallafall att här är det då enligt han jag som gjort fel, jag ska be om ursäkt att han var tvungen att slå mig för att jag inte gick bort från hans dator.

Jag börjar ana att jag kanske har kommit in i någon normaliserings fas, de är därför jag vänder mig hit.

Han brukar inte slå mig och så. Men ibland om jag gör något först tex, inte låter han vara vid sin dator så kan han göra det men inte jätte hårt. Han säger aldrig förlåt när vi bråkat heller.

Så egentligen kanske förhållandet inte är så bra i övrigt heller, jag vill bara inte ge upp om de finns något jag kan göra.

• Anonym (C)

Lägg benen på ryggen och spring inget är normalt av detta!!!

• Anonym (C)

Lägg benen på ryggen och spring inget är normalt av detta!!!

Antagligen porrmissbrukare och eventuellt otrogen.

• Anonym (Ann)
    Anonym (Ts) skrev 2020-01-10 22:11:48 följande:

Tack för svar.

Vi har inga barn tillsammans då han inte vill skaffa försen vi köpt hus med mina pengar eftersom han inte sparat ett enda öre dessa 11 år.

I övrigt är de väl ok. Visst höjer han rösten åt mig och så ibland, kör iväg mig när jag vill kramas och ignorerar mina samtal med mera. Men det är mitt fel säger han och jag tror väl på det. Alla våra problem är mer eller mindre mitt fel enligt han.

Ett extremt exempel är när han spelade datorspel och jag sa något till han från köket (minne inte vad men något om vår kattunge) och han svarade med att skrika att han inte bryr sig. Jag gick då fram till han och sa att mig skriker du inte till och vägrade gå därifrån försen jag fick en ursäkt.

De slutade med att han slog mig i huvuder och släpade bort mig från hans dator. (Låter mer extremt än vad det var).

Men principen är iallafall att här är det då enligt han jag som gjort fel, jag ska be om ursäkt att han var tvungen att slå mig för att jag inte gick bort från hans dator.

Jag börjar ana att jag kanske har kommit in i någon normaliserings fas, de är därför jag vänder mig hit.

Han brukar inte slå mig och så. Men ibland om jag gör något först tex, inte låter han vara vid sin dator så kan han göra det men inte jätte hårt. Han säger aldrig förlåt när vi bråkat heller.

Så egentligen kanske förhållandet inte är så bra i övrigt heller, jag vill bara inte ge upp om de finns något jag kan göra.

Men herregud.. läs vad du själv skriver! Packa väskan och se dig inte om. Han misshandlar dig både fysiskt och psykiskt!

Om du behöver svart på vitt, kontakta en kvinnojour. De är väldigt duktiga på att förklara vart gränsen går, och hur du bör agera.

Det här är inte ok TS. Det han gör är tom brottsligt!
  • Anonym (Flora)

Lämna honom genast. Inte pga bristen på sex, utan för att han är ett as. Det är aldrig okej att slå sin partner, oavsett hur hårt man gör det. Det är inte okej att skrika sådär. Han verkar ju inte ens intresserad av dig på något sätt, så varför dra ut på det? Försök inte rädda ert förhållande. Lämna bara och se inte tillbaka.

• Anonym (Linda)

Så om du får mer sex tycker du alltså att det är okej att han slår dig?

Svar på tråden Göra slut för att sexlivet inte funkar?