• msstrychnine

    Påfallande symtom men negativt resultat

    Befinner mig i en väldigt frustrerande situation, och skriver här för att få råd.. är ny på forumet och hoppas att jag kategoriseray tråden rätt.

    Hade oskyddat sex precis vid ägglossningen den 13e december.. hade dagarna efter typ "känningar" i livmodern. Fick dock vad jag trodde var min mens den 27e, men den var inte alls som den brukade, var typ rosa till färgen i början, såg ut som spotting... resten som kom var tunn och spasam. Brukar annars ha ganska rikligt, tjockt flöde de första dagarna, och väldigt ont. Inte denna gång.

    Har dock sedan dess haft molvärk i livmodern, stretar och sticker och drar där nere. Ont i ländryggen. Livliga drömmar. Noll aptit men ändå sug efter nåt. Ökad salivering. Gasig i magen. Trötthet både fysiskt och mentalt. Känns som jag har bomull i huvudet.. Fick en brun/ blodblandad flytning, vilket aldrig har hänt innan. Förändrad sinnesstämning - kan bli irriterad/gråtig för minsta lilla. Är annars en ganska stoisk, okänslosam person.

    Jag har aldrig några påfallande pms-symtom direkt, sedan puberteten har jag aldrig vid något tillfälle haft ont i brösten.

    Men nu har dom börjat värka, sticka och ömma.. blodådrorna har blivit mycket mer synliga, förgrenar sig och syns ut på och runt vårtgårdarna. Texturen på gårdarna har dessutom förändrats, blivit grövre, skrovligare och mer som "vanlig" hud. Bröstvårtorna ömmar och har blivit större och mer pigmenterade, minsta beröring får dem att styvna.

    Ändå visar testen jag tar negativt?

    Om det inte vore för det hade jag verkligen varit bombsäker på att jag var gravid. Jag har inte aktivt försökt få barn och är ganska neutral till tanken, så det är ingen skengraviditet.

    Om jag nu inte är gravid, vad kan orsaka dessa symtom? Är det möjligt att testa negativt i graviditetsvecka 6?

    Är 24 år och har inga preventivmedel

  • Svar på tråden Påfallande symtom men negativt resultat
  • Anonym (f)

    Be om ett VUL och ett hCG-blodprov. Om dom inte vill erbjuda dig ett hCG-blodprov lär du få köpa ett via någon sådan tjänst. :)

Svar på tråden Påfallande symtom men negativt resultat