• Anonym (Grinchen)

    Använder du tinder och andra dejtingsappar för ett förhållande eller för tillfälligt sex?

    Använder du dejtingappar för att träffa den rätte och för att få ett förhållande eller är det för att stilla ditt behov/begär efter sexuellt umgänge?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du tinder och andra dejtingsappar för ett förhållande eller för tillfälligt sex?
  • Anonym (Cecilia)

    Både för sex och förhållande på diverse sidor...

    Men det visade sig att han fanns i bekantskapskretsen. Så nu är jag avreggad och njuter av en ny pirrig kärlek.

  • Anonym (kli i fingrarna)

    Använder dem mest för bekräftelse. Tror inte alls på konceptet eller att man skulle hitta kärlek på ett sånt ställe. Om det väl händer hade jag blivit mäkta förvånad men kanske varit öppen för det trots allt? Sysslar inte alls med tillfälligt sex. Har legat med några som inte blivit mycket mer, men helt slutat.

  • Anonym (Borde)

    Borde delat upp det i kvinna och man. De flesta män söker sex och de flesta kvinnor förhållande

  • Nicke989

    Det ena utesluter väl inte det andra? Man kan använda dem för båda syftena. Helst hitta ett seriöst förhållande, men det är inte fel med tillfälligt sex heller.

  • Smecker

    Det ena utesluter väl inte det andra?


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Borde)
    Nicke989 skrev 2020-01-11 13:41:59 följande:

    Det ena utesluter väl inte det andra? Man kan använda dem för båda syftena. Helst hitta ett seriöst förhållande, men det är inte fel med tillfälligt sex heller.


    Jag som tjej vill inte bara vara sedd som ett hål. Och ja är en kille ute efter sex så är det bara det han vill ha, jag vill ha ett seriöst förhållande. Män verkar vara rädda för djupa och seriösa förhållanden. Fler och fler kvinnor väljer att skaffa barn på egen hand idag, vi orkar inte med oseriösa män längre.
  • t1000

    Det är en myt att män bara är ute efter sex på Tinder. Många är ute efter ett förhållande. Faktiskt vanligare än att kvinnor söker förhållande. En stor andel tyvärr bland framförallt kvinnor använder det som tidsfördriv och bekräftelse dock.



  • Smecker
    Anonym (Borde) skrev 2020-01-11 14:08:05 följande:

    Jag som tjej vill inte bara vara sedd som ett hål. Och ja är en kille ute efter sex så är det bara det han vill ha, jag vill ha ett seriöst förhållande. Män verkar vara rädda för djupa och seriösa förhållanden. Fler och fler kvinnor väljer att skaffa barn på egen hand idag, vi orkar inte med oseriösa män längre.


    Jag är inte av den erfarenheten. Förvånansvärt många kvinnor som skriver "söker endast seriöst" i sina profiler är intresserade av sex när de får klart för sig att man inte är intresserad av villa, Volvo, vovve, vanilj med dem.

    De flesta män vill ha en djup och seriös relation, men inte med vem som helst.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Borde)
    Smecker skrev 2020-01-11 14:15:21 följande:

    Jag är inte av den erfarenheten. Förvånansvärt många kvinnor som skriver "söker endast seriöst" i sina profiler är intresserade av sex när de får klart för sig att man inte är intresserad av villa, Volvo, vovve, vanilj med dem.

    De flesta män vill ha en djup och seriös relation, men inte med vem som helst.


    Så då verkar det som om att ingen man vill ha en riktig relation med mig då helt enkelt, att jag bara duger till sex?
  • Smecker
    Anonym (Borde) skrev 2020-01-11 14:49:31 följande:

    Så då verkar det som om att ingen man vill ha en riktig relation med mig då helt enkelt, att jag bara duger till sex?


    Ingen av de du träffat, nej. Det säger absolut inget om huruvida framtida män du träffar vill ha en riktig relation med dig eller inte.

    Vissa män har en större, och vissa män har en lägre, sannolikhet att de vill ingå seriös relation med en random kvinna. För till exempel en hyfsat populär man med garanterad tillgång till sex så är kostnaden för att ingå en seriös relation att han måste ge upp det ansvarsfria och omväxlande sexlivet. Då behöver såklart kvinnan vara något alldeles extra, och konkurrensen är hög. För en mindre attraktiv man utan något att ge upp så är såklart kostnaden för att ingå en seriös relation lägre eller obefintlig.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Använder du tinder och andra dejtingsappar för ett förhållande eller för tillfälligt sex?