• F24
    Sat 11 Jan 2020 11:49
    1625 visningar
    10 svar
    10
    1625

    Min mans exfru är galen

    Min man och jag väntar barn, jag är i 5te månaden. Min man har två barn från förr med sin exfru och dom bor i Sverige och vi bor i Spanien.

    Min man betalar månads underhåll på extrema summor, det varierar mellan 100 000- 50 000 + andra höga kostnader, tex deras privatskola.

    Ex frun och mannen kommer överens om datum för han att se barnen varje månad, nu är det ju så att jag är gravid och ska föda mitt första barn i ett främmande land och jag är otroligt nervös inför det. Min man ska därför vara med mig ca 3 veckor från innan beräknat födelsedatum (man vet ju aldrig när bebis kommer?!) samt 2 månader efter för att komma in i våra rutiner med bebis och hjälpa Mig.

    Detta har hon totalt flippat ur över , och vägrar acceptera! Hon vill bryta all kontakt mellan mannen och hans barn pga detta och säger att jag är en hemsk människa som håller han från sina andra barn .

    Är det för lång tid jag har sagt att jag vill ha min man hemma kring födseln ? Jag tycker det är fullt normalt att vilja ha min man hemma runt den tiden. Vill även tillägga att jag inte har någon släkt eller vänner i Spanien där vi bor. Är extremt rädd att min man ska vara bortrest och jag behöver föda ensam!

    Åsikter ?

  • Svar på tråden Min mans exfru är galen
  • F24
    Sat 11 Jan 2020 11:50
    #1

    Vill även tillägga att min man är på min sida och vill vara hemma under den tiden..

  • Sat 11 Jan 2020 12:20
    #2

    Varför får barnen inte träffa sin pappa under den tiden? Håller med exet på den punkten, oavsett om det är han eller du som sätter stopp så är det otroligt fel att neka dem att ses. Du är en vuxen människa, du klarar väl några dagar ensam medan de ses, om det nu är så att han måste till Sverige. Om barnen kommer till er är det väl inget problem. Däremot kan inte mamman neka umgänge.

  • Sat 11 Jan 2020 12:21
    #3
    +1

    du startar en tråd sen avreggar ts sig? varför liksom?

  • Sat 11 Jan 2020 13:01
    #4

    Varför kan inte barnen flyga till er och vara där ett tag efter att bebisen kommit?

  • Sat 11 Jan 2020 13:11
    #5
    Stjärnfamiljen5 skrev 2020-01-11 13:01:48 följande:

    Varför kan inte barnen flyga till er och vara där ett tag efter att bebisen kommit?


    Ja, ett par veckor efter förlossning typ.

    Om de går i skolan borde de klara det.
  • Sat 11 Jan 2020 13:35
    #6

    Ja det är mycket begärt att barn inte ska få träffa sin förälder på 3 månader och det kommer du att förstå när du själv blir mamma. .

  • Sat 11 Jan 2020 13:37
    #7
    +1

    Och dessutom så är det helt orimligt att betala 100.000 i underhåll per månad. Finns inte en chans att en svensk dom skulle handla om sådana summor. Antingen är han lurad eller så lurar han dig.

  • Sun 12 Jan 2020 06:45
    #8

    Det är fullt rimligt att han inte lämnar spanien veckorna innan BF, men nej, det är inte rimligt att hans tidigare barn blir helt utan sin pappa i fyra månaders tid för att ett nytt barn är på väg.

    Däremot kan det vara svårt att bestämma en tid och det är ngt som behöver kommuniceras med mamman.

    När barnet är fött kan ni vara hemma själva med barnet första veckorna, men sedan kan de äldre barnen komma och hälsa på både er och syskonet, eller så kan pappan åka till Sverige.

    Jag förstår faktiskt att hans exfru är arg, det har hon all rätt att vara.

    Ps. Vad pappan betalar i underhåll är ju knappast relevant för den här situationen. Man blir inte av med ansvaret för att man betalar underhåll..

  • Sun 12 Jan 2020 06:47
    #9
    Brumma skrev 2020-01-12 06:45:56 följande:

    Det är fullt rimligt att han inte lämnar spanien veckorna innan BF, men nej, det är inte rimligt att hans tidigare barn blir helt utan sin pappa i fyra månaders tid för att ett nytt barn är på väg.

    Däremot kan det vara svårt att bestämma en tid och det är ngt som behöver kommuniceras med mamman.

    När barnet är fött kan ni vara hemma själva med barnet första veckorna, men sedan kan de äldre barnen komma och hälsa på både er och syskonet, eller så kan pappan åka till Sverige.

    Jag förstår faktiskt att hans exfru är arg, det har hon all rätt att vara.

    Ps. Vad pappan betalar i underhåll är ju knappast relevant för den här situationen. Man blir inte av med ansvaret för att man betalar underhåll..


    Tre månader såg jag nu, men ja, även det är lång tid..
  • GGN
    Sun 12 Jan 2020 17:10
    #10

    Äsch, han får väl gå via familjerätten om hon ska hålla på att tjafsa.

    Barnen får väl åka till er istället, inga konstigheter.

Svar på tråden Min mans exfru är galen