• Vevoz

    "Jag längtar tills jag spyr o mår skit"

    Verkar vara många, rent av desperata, människor på familjeliv som vill ha barn. Det läggs upp bilder på negativa gravtest, folk som bryter sönder testen eller redigerar bilderna för att tvinga fram ett plus.

    Sen när vi gravida pratar krämpor o problem lägger sig en del desperata i o säger saker som "jag kan inte vänta tills jag mår så dåligt o är sjukskriven"

    "Längtar tills jag ligger o kräks varje dag"

    Ni har bevisligen ingen aning om hur jobbigt det är, jag har länge spytt 5-10 gånger om dagen,gått ner i vikt, riskerat att läggas in o varit sjukskriven. Vilket självklart innebär en skitlön..

    Det känns otroligt okänsligt av dem, jag har mått så dåligt att jag knappt orkat eller velat leva. O dem sitter o säger "åh jag vill må som dig". Nej det vill du inte!

  • Svar på tråden "Jag längtar tills jag spyr o mår skit"
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Det kanske snarare är du som inte förstår hur gärna de vill ha barn... 


    Jag har mått skit när jag varit gravid - blev sjukskriven i flera månader för hyperemesis och kräktes massa ggr varje dag, kom inte upp ur soffan och var helt borta från världen och bara led led led under hela graviditeten. Inga mediciner hjälpte mig eller lindrade. Jag tappade 10% av min ursprungiga kroppsvikt innan jag blev gravid pga det och jag var smal sen innan. 


    Men jag har fullständig förståelse för dem och deras längtan att få barn. Nu vill jag bli gravid igen och längtar efter att må så illa, för man vet ju vad det leder till. Desperation efter att bli gravid är inte att leka med och lidandet när man inte blir gravid när man önskar det är ofta mkt värre än alla graviditetskrämpor som finns. 

  • Anonym (Okänsligt)
    Vevoz skrev 2020-01-11 13:13:25 följande:

    Verkar vara många, rent av desperata, människor på familjeliv som vill ha barn. Det läggs upp bilder på negativa gravtest, folk som bryter sönder testen eller redigerar bilderna för att tvinga fram ett plus.

    Sen när vi gravida pratar krämpor o problem lägger sig en del desperata i o säger saker som "jag kan inte vänta tills jag mår så dåligt o är sjukskriven"

    "Längtar tills jag ligger o kräks varje dag"

    Ni har bevisligen ingen aning om hur jobbigt det är, jag har länge spytt 5-10 gånger om dagen,gått ner i vikt, riskerat att läggas in o varit sjukskriven. Vilket självklart innebär en skitlön..

    Det känns otroligt okänsligt av dem, jag har mått så dåligt att jag knappt orkat eller velat leva. O dem sitter o säger "åh jag vill må som dig". Nej det vill du inte!


    Jag tror inte alls att du förstår hur det känns att försöka bli gravid länge. Självklart förstår du väl att dom hellre önskar sig en graviditet hur dåligt man än må än att inte vara gravid. Väldigt okänsligt av dig.
  • Anonym (Extrem barnlängtan)
    Vevoz skrev 2020-01-11 13:13:25 följande:

    Verkar vara många, rent av desperata, människor på familjeliv som vill ha barn. Det läggs upp bilder på negativa gravtest, folk som bryter sönder testen eller redigerar bilderna för att tvinga fram ett plus.

    Sen när vi gravida pratar krämpor o problem lägger sig en del desperata i o säger saker som "jag kan inte vänta tills jag mår så dåligt o är sjukskriven"

    "Längtar tills jag ligger o kräks varje dag"

    Ni har bevisligen ingen aning om hur jobbigt det är, jag har länge spytt 5-10 gånger om dagen,gått ner i vikt, riskerat att läggas in o varit sjukskriven. Vilket självklart innebär en skitlön..

    Det känns otroligt okänsligt av dem, jag har mått så dåligt att jag knappt orkat eller velat leva. O dem sitter o säger "åh jag vill må som dig". Nej det vill du inte!


    Nej, man kanske inte egentligen VILL, som i ?wow, vad kul!?, må dåligt! Men som någon skrev, så vill man det för att det leder till det man önskar mest! Då är det något man står ut med!

    Tycker att du är okänslig som inte kan förstå. Misstänker att du haft lätt för att bli gravid?

    Jag skulle ge väldigt mycket för att få bli gravid! Slippa vänta på läkarbesök, remisser och all form av hjälp.

    Ja, då skulle jag ?vilja? må som dig!
  • Anonym (Yy)

    Det är tyvärr du som är okänslig och har noll förståelse. Vi som kämpar för att bli gravida skulle göra vad som helst, även att kräkas dagligen bara vi får bli mammor! Barnlängtan är så pass stor och tiden av illamående är så kort att det lätt skulle vara värt det!

    Så frustrerande och sorgligt att läsa såna åsikter som du har, märks att du aldrig har längtat! Säker är du en utav dom som bara "råkade" bli gravid också!

  • Anonym (Lisa)
    Vevoz skrev 2020-01-11 13:13:25 följande:

    Verkar vara många, rent av desperata, människor på familjeliv som vill ha barn. Det läggs upp bilder på negativa gravtest, folk som bryter sönder testen eller redigerar bilderna för att tvinga fram ett plus.

    Sen när vi gravida pratar krämpor o problem lägger sig en del desperata i o säger saker som "jag kan inte vänta tills jag mår så dåligt o är sjukskriven"

    "Längtar tills jag ligger o kräks varje dag"

    Ni har bevisligen ingen aning om hur jobbigt det är, jag har länge spytt 5-10 gånger om dagen,gått ner i vikt, riskerat att läggas in o varit sjukskriven. Vilket självklart innebär en skitlön..

    Det känns otroligt okänsligt av dem, jag har mått så dåligt att jag knappt orkat eller velat leva. O dem sitter o säger "åh jag vill må som dig". Nej det vill du inte!


    Alltså trollar du eller? De som desperat vill blir gravida och har försökt länge längtar ju självklart inte efter att må dåligt - de längtar efter anledningen till att de mår dåligt, en bebis! Hur kan det vara så svårt att förstå och hur kan du vara så okänslig?

    Jag blev gravid på första försöket men jag förstår verkligen dessa kvinnor.

    Fy skäms för sånna som dig.
  • fjanten

    Du är ju i så fall exakt lika okänslig. JA man ska självklart få beklaga sig över att må skit som gravid fast det finns folk som har det värre (ofrivilligt barnlösa). Samtidigt kanske man som gravid kan försöka se det som något peppande att man trots allt är gravid, fast det kan vara skitjobbigt, för det innebär ju att man får barn tillskillnad från personen som lämnar en sån kommentar. Fråga dig själv om du hellre skulle bli utan barn, eller vara gravid - må skit - och få barn?

    Samtidigt är det ju himla onödigt. Man måste ju få beklaga sig om man mår kasst. Eller ska det bara vara den personen som mår sämst av alla i hela världen som ska få beklaga sig?

  • Zebran89
    Vevoz skrev 2020-01-11 13:13:25 följande:

    Verkar vara många, rent av desperata, människor på familjeliv som vill ha barn. Det läggs upp bilder på negativa gravtest, folk som bryter sönder testen eller redigerar bilderna för att tvinga fram ett plus.

    Sen när vi gravida pratar krämpor o problem lägger sig en del desperata i o säger saker som "jag kan inte vänta tills jag mår så dåligt o är sjukskriven"

    "Längtar tills jag ligger o kräks varje dag"

    Ni har bevisligen ingen aning om hur jobbigt det är, jag har länge spytt 5-10 gånger om dagen,gått ner i vikt, riskerat att läggas in o varit sjukskriven. Vilket självklart innebär en skitlön..

    Det känns otroligt okänsligt av dem, jag har mått så dåligt att jag knappt orkat eller velat leva. O dem sitter o säger "åh jag vill må som dig". Nej det vill du inte!


    Men det är väl klart att man känner och säger som dom gör om allt man vill är att bli gravid! Inget konstigt alls. Jag har full förståelse för att man uttrycker sig på det sättet. Skulle mer säga att det är du som är okänslig som inte kan se deras barnlängtan! Du är ju gravid! Inte ett dugg synd om dig.
  • Elle N
    fjanten skrev 2020-01-11 17:30:24 följande:

    Du är ju i så fall exakt lika okänslig. JA man ska självklart få beklaga sig över att må skit som gravid fast det finns folk som har det värre (ofrivilligt barnlösa). Samtidigt kanske man som gravid kan försöka se det som något peppande att man trots allt är gravid, fast det kan vara skitjobbigt, för det innebär ju att man får barn tillskillnad från personen som lämnar en sån kommentar. Fråga dig själv om du hellre skulle bli utan barn, eller vara gravid - må skit - och få barn?

    Samtidigt är det ju himla onödigt. Man måste ju få beklaga sig om man mår kasst. Eller ska det bara vara den personen som mår sämst av alla i hela världen som ska få beklaga sig?


    Jag tycker du är inne på något här!

    Allting är en gråskala, från säg: gravid på första försöket, inte mått dåligt, snabb och smidig förlossning till ofrivilligt barnlös och hunnit bli 60 år gammal.

    De som är ofrivilligt barnlösa ser den värsta typen av graviditet som många pinnhål upp ifrån deras läge. Den med mardrömsgraviditeten där hela livet är smärta och mörker, och där förlossningen ger permanenta skador, ser alla "vanliga" graviditeter och tänker hur jobbig deras sits är.

    Många som har svårt att bli gravida blir det trots allt till slut, me det kan ta 3-5 år i stället för ett par månader. Kanske skulle de med en mardrömsgraviditet gärna bytt och fått vänta i 4 år, men sedan få en "normal" graviditet?

    Jag tror det finns för lite förståelse ifrån båda håll. Självklart är det synd om den som lider - åt båda håll. Om TS mår skit är det faktiskt inte schysst av barnlösa att hålla på att säga "men du är i alla fall graviiiiid, jag hade älskat att ha det som du". Har man ingen empati kan man låta bli att säga något alls. På samma sätt kanske TS inte ska beklaga sig som mest inför folk som är eller kanske är ofrivilligt barnlösa, det blir också taskigt, utan söka sympati hos andra.

    Ofrivilligt barnlösa: låt andra ha sina problem, era är inte prioriterade över deras.

    Gravida/ ni med barn: tänk på vad ni säger runt de som kan tänkas vara ofrivilligt barnlösa. De genomgår en kris och är extra känsliga. Prata inte barn ö h t om det är möjligt.

    Kärlek till alla!
  • DVQ
    Drottningen1970 skrev 2020-01-11 13:32:42 följande:

    Låter snarare som att du är rätt okänslig som verkligen inte förstår vad de försöker uttrycka.


    Fast måste man uttrycka det i andras trådar, eller när andra berättar om sitt skitmående afk?
  • Johan70

    Hur mycket man än vill ha barn, tror jag inte att det är någon som faktiskt vill må riktigt så dåligt som vissa gör när de är gravida. Jag uppfattar det som obetänksamt, ogenomtänkt, att hävda att man faktiskt *vill* må illa bara man får barn. Det är som att gå med på att knulla en sliskig personalchef bara man får jobbet man vill ha.

  • Anonym (Yy)
    Johan70 skrev 2020-01-15 20:29:35 följande:

    Hur mycket man än vill ha barn, tror jag inte att det är någon som faktiskt vill må riktigt så dåligt som vissa gör när de är gravida. Jag uppfattar det som obetänksamt, ogenomtänkt, att hävda att man faktiskt *vill* må illa bara man får barn. Det är som att gå med på att knulla en sliskig personalchef bara man får jobbet man vill ha.


    Jämför inte ett jobb med barn.. hoppas du själv fattar hur dålig jämförelse det var.
  • Anonym (Li)

    Om du inte kan tolerera sådana reaktioner kanske du inte ska vistas på detta forum just nu. Du mår dåligt och ventilerar ditt, och samma sak gör de ofrivilligt barnlösa kvinnorna. Ni kanske inte till fullo förstår varandras lidande, men försök respektera varandras rätt att uttrycka sig.

  • Johan70
    Anonym (Yy) skrev 2020-01-15 20:44:10 följande:

    Jämför inte ett jobb med barn.. hoppas du själv fattar hur dålig jämförelse det var.


    Nej, varför var den jämförelsen dålig?

    Uttryck dig inte som om "alla" måste förstå hur just du tycker. Det är inte seriöst och inget man gör i vuxna sammanhang.
  • Anonym (Moa)

    Jo, det är många här som längtar oerhört efter barn och är mer eller mindre desperata.

    Men du menar alltså att de helt sonika går in i era gravidtrådar och kommenterar det du beskriver?

    Har aldrig själv sett detta fenomen, trots att jag har fyra barn, och hängt i gravidtrådar fyra gånger.

  • Anonym (Moa)
    Anonym (Li) skrev 2020-01-15 20:56:28 följande:

    Om du inte kan tolerera sådana reaktioner kanske du inte ska vistas på detta forum just nu. Du mår dåligt och ventilerar ditt, och samma sak gör de ofrivilligt barnlösa kvinnorna. Ni kanske inte till fullo förstår varandras lidande, men försök respektera varandras rätt att uttrycka sig.


    Förstår hur du menar, men då kanske inte de barnlösa kvinnorna ska hänga i gravidtrådar, tänker jag...

    Precis som att inte gravida bör gå in i barnlösas trådar och klaga där över sitt gravidillamående.
Svar på tråden "Jag längtar tills jag spyr o mår skit"