• TM1316

    Mäklaren ställer in visningen

    Hej!

    Har en fråga om ni har varit med om att mäklaren ställer in visningen 2 dagar innan för att man inte kan svara på en spekulants fråga? När man har haft gott om tid för att förbereda sig. Vad ska man göra?

  • Svar på tråden Mäklaren ställer in visningen
  • Anonym (Anonym)
    TM1316 skrev 2020-01-11 15:45:40 följande:

    Hej!

    Har en fråga om ni har varit med om att mäklaren ställer in visningen 2 dagar innan för att man inte kan svara på en spekulants fråga? När man har haft gott om tid för att förbereda sig. Vad ska man göra?


    Du är helt hundra på att det är orsaken, mäklaren sa rakt ut att kan ni inte besvara den frågan så ställer vi in visningen..? Låter märkligt, så gör man inte. Be att få en annan mäklare inom samma firma.

    Vad var det för fråga förresten?

    Det man gör är väl att ifrågasätta mäklarens seriositet och helst byta firma. Annars får ni begära nytt visningsdatum. Prata med människans chef också. Så där beter man sig inte.
  • TM1316

    Ja spekulanterna ville veta, efteraom det är nybildad förening, hur många som köpt i ombildningen. Men hon hade inte kunnat ta reda på dwt. Vi erbjöd oss och ringde ordförande för att få informationen men hon blåste ändå av. Och sa då det är lite annat jag vill reda ut ockaå. När vi frågade vad? Svarade hon bara vi tar det nästa vecka.....

  • Anonym (Anonym)
    TM1316 skrev 2020-01-11 18:00:55 följande:

    Ja spekulanterna ville veta, efteraom det är nybildad förening, hur många som köpt i ombildningen. Men hon hade inte kunnat ta reda på dwt. Vi erbjöd oss och ringde ordförande för att få informationen men hon blåste ändå av. Och sa då det är lite annat jag vill reda ut ockaå. När vi frågade vad? Svarade hon bara vi tar det nästa vecka.....


    Dålig stil. Jag kan tänka mig att det är bra att ha information redo för folk kanske undrar på visningen men det där är verkligen ingen avgörande fråga för köp, skulle iaf jag själv tänka. Reda ut vad liksom? Nej, prata med hennes chef om otydlig kommunikation osv.
Svar på tråden Mäklaren ställer in visningen