• Spegelbilden

Två missfall, nu gravid igen. Orolig för ett tredje missfall.

Hej, 

Fick missfall i juli och fick sen missfall i oktober igen. Nu är jag gravid igen men kan verkligen inte glädjas. Är så rädd för missfall igen. 

Graviditet 1: Har en dotter på 4 år och med henne så plussade jag redan på bim -6 och vid bim var strecket lika starkt som kontrollstrecket. 

Graviditet 2: I juli så fick jag inga plus alls med testlagret med ca en vecka efter bim fick jag ett streck på ett "testa tidigt". Någon vecka efter det fick jag missfall. 

Graviditet 3: I september så tog jag inga test innan bim och det första testet jag tog, var ungefär lika starkt som det jag har nu. Då tog det ungefär en vecka innan strecket blev lika starkt som kontrollstrecket. Det slutade i missfall vecka 7+6. 

Graviditet 4: Nu plussade jag inte fören 2 dagar innan bim, och då jättejätte svagt. Det har sen blivit starkare men ingen skillnad mellan igår (bim+1) och idag och det är fortfarande väldigt svagt för att vara bim +2. 

Hade varit orolig för missfall, oavsett hur testen såg ut, men eftersom att jag plussade så sent och sen inte får någon bra stegring, så ökar det ju på oron. Har inte hittat en enda tråd på familjeliv (eller andra forum) där personen haft svaga test efter bim men där det ändå slutat i fullgången graviditet. Det verkar alltid sluta med mf. 

På den positiva sidan så har jag inte känt mig ett dugg gravid de gånger jag fått missfall (förutom uppblåst mage vid graviditet 3), men nu har jag molvärk, ömma bröst och lite distinkt illamående. Kanske är det ett tecken på att det kommer gå bra den här gången? 

Känner att jag måste få "älta" min oro någonstans. Blir tokig på ovisheten.
    Någon som varit i samma sits? 

• Svar på tråden Två missfall, nu gravid igen. Orolig för ett tredje missfall.
  • Rodbonan

Hej! Jag känner med dig otroligt mycket för jag har precis varit där du är. Jag tog tester varje dag i flera veckor och gjorde av med säkert två tusen kr. Jag kommer inte ge rådet att sluta ta tester för det råder hjälpte inte för mig. Man måste liksom få känna själv när det får vara nog.

Denna graviditet som gått bra (vecka 15 nu) har jag haft lika lite, om inte mindre symptom, än med den som slutade i MA. Det vore omöjligt för mig att inte oroa mig och endast tänka och fokusera på det så jag förstår dig.

En tröstande tanke att skicka med dig är att tre missfall ÄR ovanligt och OM det blir det får du hjälp. Önskar så att det går vägen. Boka in ett ultraljud vecka 7+0, att få se ett hjärta har lugnat mig enormt mycket. Efter det tog jag inga mer tester.

Men som sagt, känner med dig och önskar så att det går vägen denna gång. De första Veckorna efter pluss när man har missfall i bagaget är INTE kul <3

• Spegelbilden
    Rodbonan skrev 2020-01-11 22:10:13 följande:

Hej! Jag känner med dig otroligt mycket för jag har precis varit där du är. Jag tog tester varje dag i flera veckor och gjorde av med säkert två tusen kr. Jag kommer inte ge rådet att sluta ta tester för det råder hjälpte inte för mig. Man måste liksom få känna själv när det får vara nog.

Denna graviditet som gått bra (vecka 15 nu) har jag haft lika lite, om inte mindre symptom, än med den som slutade i MA. Det vore omöjligt för mig att inte oroa mig och endast tänka och fokusera på det så jag förstår dig.

En tröstande tanke att skicka med dig är att tre missfall ÄR ovanligt och OM det blir det får du hjälp. Önskar så att det går vägen. Boka in ett ultraljud vecka 7+0, att få se ett hjärta har lugnat mig enormt mycket. Efter det tog jag inga mer tester.

Men som sagt, känner med dig och önskar så att det går vägen denna gång. De första Veckorna efter pluss när man har missfall i bagaget är INTE kul <3

Från att ha tagit 3 tester per dag så är jag nu nere på ett test per dag, så det är ju framsteg i alla fall :)

Tack för peppen! Ska på inskrivning i vecka 6+3 och hoppas då få göra ett vul, alternativt att de kollar HCG-nivån med blodprov. Känner verkligen att jag behöver det för att lugna ner mig lite. De här veckorna kommer gå så sakta! 

Jag hoppas verkligen att det är ett gott tecken att jag den här gången känner mig gravid, vilket jag inte gjort tidigare.
  • Spegelbilden

Tänkte bara uppdatera med att det antagligen blev ett tredje missfall. Han till vecka 9 den här gången. Har inte haft några graviditetssymptom alls förutom lite spända bröst. Graviditetstesterna fick inte fullt utslag fören ungefär efter 10 dagar efter bim. Och nu har jag fått en blödning och börjar få molvärk.

Orkar inte fler missfall! Blir så stressad också för mitt andra barn är redan 4 år och jag vill att hen ska kunna ha ?nytta? av ett eventuell syskon, och för varje månad som går så blir ju glappet mellan dem större och större.

• Rodbonan

Fy vad ledsen jag blir för din skull. Finns knappt något vettigt att säga :( känner med dig. Sök hjälp nu <3

• Spegelbilden
    Rodbonan skrev 2020-02-04 17:40:20 följande:

Fy vad ledsen jag blir för din skull. Finns knappt något vettigt att säga :( känner med dig. Sök hjälp nu <3

Ska ringa mvc imorgon. Är tyvärr utomlands på semester just nu, men ska tack och lov hem imorgon. Vet dock inte om jag orkar mer försök. Kanske inte är meningen att vi ska ha fler barn.
Svar på tråden Två missfall, nu gravid igen. Orolig för ett tredje missfall.