• Anonym (Yoggi)

Har du haft känslor för en kollega?

Och vart i ett förhållande redan? Hur gick det? Jag tror nämligen det här är rätt vanligt.

• Svar på tråden Har du haft känslor för en kollega?
  • Anonym (Jag)

Ja jag är i den sitsen nu tyvärr. Är i ett trasigt förhållande och har fått känslor för min kollega. Jätte jobbigt tror inte mina känslor är besvarade heller

• Anonym (Nu)
    Anonym (Yoggi) skrev 2020-01-11 21:55:40 följande:

Och vart i ett förhållande redan? Hur gick det? Jag tror nämligen det här är rätt vanligt.

Anonym (Jag) skrev 2020-01-11 22:21:01 följande:

Ja jag är i den sitsen nu tyvärr. Är i ett trasigt förhållande och har fått känslor för min kollega. Jätte jobbigt tror inte mina känslor är besvarade heller

Jag är också i den sitsen nu. Trassligt förhållande där jag inte tror att det går att reda upp eftersom min man inte verkar vilja det. 

Kollegan jag är intresserad av har också trassligt i sitt förhållande MEN där är båda överens om att försöka så de bor fn särbo och jobbar på sitt förhållande. Jag tror han för ett kort ögonblick tänkt på mig i de banorna, men han tycker jag är för ung samt att han är kär i sin fru fortfarande trots trasslet. Han är 16 år äldre, men jag är liksom medelålders haha, ingen barnunge direkt  

Tänker inte förstöra något utan håller mig på min kant. Jag vill ändå inte ge mig in i en relation på länge efter vår skilsmässa om det blir så. 

• Anonym (Jodå)

Ja för mer än 10 år sen fick jag känslor för en kollega när jag redan hade pojkvän. Gjorde slut med honom och blev ihop med kollegan.

Är intresserad av kollega nu också men nu är det kollegan som är upptagen och jag singel.

• Anonym (Jodå)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-11 22:21:01 följande:

Flirta lite och se om det besvaras. Sen ska du såklart göra slut med din partner om förhållandet är dåligt.
  • Anonym (Japp)

Jag är starkt attraherad av en av mina kollegor, vet att det är besvarat men vi agerar inte på våra känslor med respekt för våra respektive partners.

Tror det är vanligt med kärlek/attraktion på jobbet, däremot är det nog relativt ovanligt att man gör något åt det så att säga.

• Anonym (klimakterieförnekare)

50% av alla svenska relationer börjar på jobbet läste jag för längesen.

Men okej, själv har jag haft någon liten hormonkärlek på jobbet var 3-4e år hela vår långa relation. Det är biologi som den ska funka helt enkelt, men man är  faktiskt inte tvungen att byta partner bara för att kroppen vill göra fler barn.
    Du kan välja att satsa den energin i relationen istället och inte mata en förälskelse, och då går den vanligen över på 6-8 månader.

Problemet just nu är klimakterieöverfall av hormoner som får mig att bli nästan  nymfoman, det är väldigt besvärligt och stör koncentrationen något extremt.

• Anonym (Du)

Japp. Inte agerat på det, men haft starka känslor i många år.

• Anonym (Cajsa)

Japp. Det växte fram under några månader. Vi båda var gifta med små barn. Till sist sa han att han ville ha mig och vi hade sex ett par gånger. Hans fru fick reda på det och allt brakade åt helvete. Inte värt det..

• Anonym (Kristine)

Ja, och jag var gift. Skilde mig, sålde huset etc och nu är jag tillsammans med kollegan sedan ca 5 år.

Svar på tråden Har du haft känslor för en kollega?