• Anonym (Mam3)

    Hur ska vi hinna ligga?

    I slutet av september fick vi vårt 3e barn. Lite "blir det så blir det " när vi beslutade om nr 3. De andra 2 barnen är 10 och 5 år. Jag blev i samband med förlossningen mycket sjuk och maken fått vara pappaledig och jag sjukskriven de flesta 3 månaderna. Jag börjar mår bättre nu och börjar väl smått på sex. Maken har väl gjort det i flera månader men förstått att jag ej orkat. Men nu börjar vi inte förstå hur vi ska kunna få till det. Stora tjejen är uppe till 22 på helgerna. Mellan barnen somnar vid 20 men brukar vakna och svårt att somna om runt 22-23 och minstingen är klistrad vid tutten och vaknar så fort hon läggs ner. Vi har ej möjlighet till barnvakt och mellersta har blivit mkt mammig eftersom jag varit mkt sjuk. Vår tid kommer väl men svårt med denna åldersskillnad då det innebär olika läggnings tider och uppvaknanden. Tips?

  • Svar på tråden Hur ska vi hinna ligga?
  • Anonym (Nina)
    jag tycker det är bra att ni kommit fram till att ni ska ha sex. För det är nämligen ett beslut man måste ta när man har så mycket omkring sig som tre barn (vi har också det men våra är stora nu). Bestäm en dag VARJE vecka, bestäm en tid när den minsta brukar sova, ge de större barnen snacks (morotsstavar, gurkskivor, yougurt att doppa i osv) sätt på en bra film. Nu har ni minst 10 minuter på er, många gånger räcker det. Gör det i tvättstugan, på toan om det inte går i sovrummet. Ni behöver den närheten med varann, denna tid när barnen är så små så kanske det inte blir kvalitetssex med långa förspel osv men det viktiga är att ni har/får initimiteten. Lycka till!
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Nina) skrev 2020-01-12 08:52:12 följande:
    jag tycker det är bra att ni kommit fram till att ni ska ha sex. För det är nämligen ett beslut man måste ta när man har så mycket omkring sig som tre barn (vi har också det men våra är stora nu). Bestäm en dag VARJE vecka, bestäm en tid när den minsta brukar sova, ge de större barnen snacks (morotsstavar, gurkskivor, yougurt att doppa i osv) sätt på en bra film. Nu har ni minst 10 minuter på er, många gånger räcker det. Gör det i tvättstugan, på toan om det inte går i sovrummet. Ni behöver den närheten med varann, denna tid när barnen är så små så kanske det inte blir kvalitetssex med långa förspel osv men det viktiga är att ni har/får initimiteten. Lycka till!

    Jag undrar hur många kvinnor som hinner få orgasm på 10 minuter?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Nope) skrev 2020-01-12 10:06:45 följande:

    Jag undrar hur många kvinnor som hinner få orgasm på 10 minuter?


    Massor, alla behöver inte evigheter på sig att komma. På tio minuter kan jag ha kommit flera gånger
  • Anonym (huset fullt)

    morgonsex
    Skicka ut de 2 stora barnen för att köpa lördagsgodis så hinner ni.

  • Anonym (Nope)
    Anonym (Va?) skrev 2020-01-12 10:11:04 följande:
    Massor, alla behöver inte evigheter på sig att komma. På tio minuter kan jag ha kommit flera gånger

    Och du talar för alla kvinnor förmodar jag? Har läst någonstans att en kvinna behöver i snitt 20 minuter för att hinna komma tillsammans med en man. Ska se om jag kan hitta länken.
  • Anonym (Mamma till 3)

    Lägg barnen vid 20. De får läsa/lyssna på ljudbok i sina rum.

    Bebisen är väl svårare att styra.

    Men schema lägg vuxentid tex 20-22.

    Rutiner är a och o

  • Anonym (Mamma till 3)

    Lägg barnen vid 20. De får läsa/lyssna på ljudbok i sina rum.

    Bebisen är väl svårare att styra.

    Men schema lägg vuxentid tex 20-22.

    Rutiner är a och o

  • Anonym (Sugen)

    Är du väldigt sugen på att ha sex? Kan inte Mormor passa barnen?

  • Anonym (Va?)
    Anonym (Nope) skrev 2020-01-12 10:22:22 följande:

    Och du talar för alla kvinnor förmodar jag? Har läst någonstans att en kvinna behöver i snitt 20 minuter för att hinna komma tillsammans med en man. Ska se om jag kan hitta länken.


    Nej talar givetvis inte för alla. Genomsnitt är just genomsnitt, några behöver betydligt kortare och några länge. Sedan skall man inte förakta en snabbis i tvättstugan, ett snabbt knull är skönt även om man inte hinner hela vägen
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Nope) skrev 2020-01-12 10:22:22 följande:

    Och du talar för alla kvinnor förmodar jag? Har läst någonstans att en kvinna behöver i snitt 20 minuter för att hinna komma tillsammans med en man. Ska se om jag kan hitta länken.


    Har du bara sex om du är helt ostörd och har oändlig tid på fig?
Svar på tråden Hur ska vi hinna ligga?