• Undrandee

    Ni med flera barn, var era män med på det?

    Ni som har en stor familj, var era män med på det från början, eller hur har dom tagit det? Har dom varit emot flera barn eller har dom varit positivt inställda?

    Jag har 3 barn (fått 2 missfall under 2019 också) och vill gärna ha flera. Mannen säger han vill vi försöker få en till nu efter missfallen, han var tveksam innan, men han känns tveksam nu med... han säger han vill ha fler, men han verkar inte vilja ha lika mycket sex som jag nu efter sista missfallet. Innan låg vi varannan-var 3e dag men nu typ 1 gång/veckan.

    Visst vill vi inte ligga enbart för befruktning men med 1 gång i veckan känns de som om mindre chans att hinna ägglossning. :/

  • Svar på tråden Ni med flera barn, var era män med på det?
  • Anonym (4kids)

    Han kanske är rädd? Rädd för att ni ska drabbas av ytterligare missfall. Jag har 4 barn och min man är den som legat på om att skaffa fler efter vi hade 2. Har också fått missfall däremellan och nu efter 4 barn så bestämde jag mig för att sterilisera mig. Vilket han inte gillade först men förstod mig.

  • Anonym (Em)

    Ja, han har varit lika med på det som jag eller egentligen nästan mer för han har aldrig tvivlat och har övertygat och lugnat mig när jag haft orostankar om hur vi skulle klara det osv. När vi beslutat att köra och börja försöka har han varje gång varit mån om att maxa chanserna och inte missa någon ägglossning.

    Men jag tänker att din man säkert kan vara rädd för att ni ska få ännu ett missfall och det är ju inte konstigt. Det kan vara ett stort trauma även för män, och han kan behöva bearbeta det.

  • Undrandee
    Anonym (4kids) skrev 2020-01-12 22:29:55 följande:

    Han kanske är rädd? Rädd för att ni ska drabbas av ytterligare missfall. Jag har 4 barn och min man är den som legat på om att skaffa fler efter vi hade 2. Har också fått missfall däremellan och nu efter 4 barn så bestämde jag mig för att sterilisera mig. Vilket han inte gillade först men förstod mig.


    Han har bara sagt att han är rädd om mig och hur jag mår och kommer känna vid ev. flera missfall. Men inget mera än det. Men känner att vågar man inte satsa och försöka igen så kommer det bli en sorg i sig för mig att vi inte vågade.
  • Undrandee
    Anonym (Em) skrev 2020-01-12 22:42:46 följande:

    Ja, han har varit lika med på det som jag eller egentligen nästan mer för han har aldrig tvivlat och har övertygat och lugnat mig när jag haft orostankar om hur vi skulle klara det osv. När vi beslutat att köra och börja försöka har han varje gång varit mån om att maxa chanserna och inte missa någon ägglossning.

    Men jag tänker att din man säkert kan vara rädd för att ni ska få ännu ett missfall och det är ju inte konstigt. Det kan vara ett stort trauma även för män, och han kan behöva bearbeta det.


    Önskar min man också kunde vara den som visar mer intresse. Han säger inte mycket när jag vill samtala om att försöka igen och hur han känner. Bara att han är rädd hur jag kommer klara det. Jag är typ 1 diabetiker (med bra inställd diabetes) men han säger han är orolig över hur jag och ett ev. barn kommer må. Vår yngsta föddes med litet hjärtfel (är idag borta och hon behövde ingen åtgärd). Men ö skar som sagt att han visar lika intresse som jag. Känner mig typ påflugen och känns som han känner sig tvingad att skaffa barn med mig igen fast han sagt han absolut vill skaffa fler barn med mig. Känner mig förvirrad och lite ledsen :/
Svar på tråden Ni med flera barn, var era män med på det?