• Anonym (Undrande man)

Varför är det så många kvinnor som inte har någon profiltext på dejtingsidor?

Jag är medlem på Match, men det som jag förundras av är att det är väldigt många av kvinnorna där som har fina foton på sig men inte skrivit något alls om sig själva, eller skrivit något väldigt kort. Jag undrar vad det kommer sig? Jag skulle aldrig skriva till någon som inte bemödat sig med att författa något mer personligt om sig själva. Ni som inte gör detta, hur tänker ni?

Självklart kan det vara så att man inte hunnit skriva något ännu, men det är ändå väldigt många som inte gjort det i så fall.

• Svar på tråden Varför är det så många kvinnor som inte har någon profiltext på dejtingsidor?
  • Anonym (Suck)

De flesta har ju inte ens bra bilder, utan bara dåliga selfies.

Dock verkar det ju tyvärr som att många killar skriver till tjejer oavsett presentation så de behöver ju inte anstränga sig med sin presentation.

• Anonym (Regina)

Det kan vara så att dom vill vara diskreta av någon anledning. Kan ha ett förhållande men söker en kk. Dom kan ha ett fejk namn på grund av det

• Anonym (Undrande man)
    Anonym (Regina) skrev 2020-01-12 23:51:00 följande:

Det kan vara så att dom vill vara diskreta av någon anledning. Kan ha ett förhållande men söker en kk. Dom kan ha ett fejk namn på grund av det

Men att ha foton på sig upplagda är ju det minst diskreta man kan göra tycker jag. Profiltexten behöver ju inte innehålla någon privat information utan rent allmänt hur man är som person och vad man söker osv. 

Ja det kan vara att de bara är ute efter något tillfälligt, men samtidigt så ser jag profiler där de i sin text skrivit att de söker efter något seriöst men har knappt något mer med i sin text, vilket ju får en att fundera på hur seriösa dem är själva som skriver det? 

Tråkigt i alla fall att så få inte lägger ner mer tid på en profiltext, eller så är det inte den typen av kvinnor som är på dejtingsidor längre. 
  • Anonym (Undrande man)
    Anonym (Suck) skrev 2020-01-12 23:34:07 följande:

De flesta har ju inte ens bra bilder, utan bara dåliga selfies.

Dock verkar det ju tyvärr som att många killar skriver till tjejer oavsett presentation så de behöver ju inte anstränga sig med sin presentation.

Ja men vilka killar är det kan man ju undra? Jag tänker att de mer seriösa killarna för det mesta inte skriver till tjejer som har tomma profiltexter.
  • Anonym (E)

För att typ 90% av killar inte läser presentationen ändå och resterande % läser och kommenterr/frågar kring samma saker så det är irriterande och tråkigt att alltid behöva svara på det. Många kontaktar en oavsett om man har presentation eller ej, det gör ingen skillnad.

• Anonym (Gladiator)
    Anonym (Undrande man) skrev 2020-01-12 23:08:12 följande:

Jag är medlem på Match, men det som jag förundras av är att det är väldigt många av kvinnorna där som har fina foton på sig men inte skrivit något alls om sig själva, eller skrivit något väldigt kort. Jag undrar vad det kommer sig? Jag skulle aldrig skriva till någon som inte bemödat sig med att författa något mer personligt om sig själva. Ni som inte gör detta, hur tänker ni?

Självklart kan det vara så att man inte hunnit skriva något ännu, men det är ändå väldigt många som inte gjort det i så fall.

För att dom inte finns på riktigt. Det är admin av Match som lagt upp profilerna föra att dra till sig medlemmar. De lever på din betalning, så du vet det.
  • Anonym (Undrande man)
    Anonym (E) skrev 2020-01-13 00:22:59 följande:

För att typ 90% av killar inte läser presentationen ändå och resterande % läser och kommenterr/frågar kring samma saker så det är irriterande och tråkigt att alltid behöva svara på det. Många kontaktar en oavsett om man har presentation eller ej, det gör ingen skillnad.

Jag vet inte vad du letar efter på en dejtingsida, men om du inte har någon profiltext så minskar du ju chanserna att få kontakt med en seriös man, för som jag skrev så tror jag inte de män som är seriösa och vill träffa någon partner kommer kontakta dig om du inte har någon profiltext. 
  • Anonym (Undrande man)
    Anonym (Gladiator) skrev 2020-01-13 09:44:39 följande:
    För att dom inte finns på riktigt. Det är admin av Match som lagt upp profilerna föra att dra till sig medlemmar. De lever på din betalning, så du vet det.
    Du menar att det är personer som fått betalt av Match t ex för att lägga upp en profil och bilder på sig och sen bara finnas där som lockbete. En stor dejtingsida kan ju knappast olovligen använda någon annans foton och ladda upp.
  • Anonym (Gladiator)
    Anonym (Undrande man) skrev 2020-01-13 10:12:47 följande:
    Du menar att det är personer som fått betalt av Match t ex för att lägga upp en profil och bilder på sig och sen bara finnas där som lockbete. En stor dejtingsida kan ju knappast olovligen använda någon annans foton och ladda upp.
    Olovligen? Det är ju modeller, deras bilder används överallt. Var inte så blåögd nu att du tror på allt du ser och hör. Är bilden FÖR bra ja, då vet du.
  • Anonym (Halvar)

Kvinnor är bortskämda och lata. De vet att det räcker att de dyker upp, så har de halva inne. Samma på dejtsidor. Hon är kvinna och har bild. Vad mer kan mannen kräva?
    Eftersom kvinnan vill känna sig speciell och bli sedd, så får mannen se till att visa intresse. Om inte han gör det, så finns det 100 andra män som gör det. Så hon klarar sig.
    Kvinnor anser inte att män har samma behov, att känna sig speciella och bli sedda.

Svar på tråden Varför är det så många kvinnor som inte har någon profiltext på dejtingsidor?