• Kaja07

    Anklagad för att ljuga och hitta på

    Min man och min bror har aldrig fungerat så bra ihop. Min bror har stämplat min man som manipulativ och elak och mår inte bra av att umgås med honom och vill minska kontakten. Min bror har uttryckligen sagt att han inte vill ha en dialog om sina slutsatser. Oerhört frustrerande och när jag undrar varför får jag till svar att han tror att jag skulle ljuga eller hitta på saker för att ?rädda? min man eller familj. Så min bror sitter på en sanning som vi inte känner igen oss i, det finns ingen vilja till dialog om slutsatser och anklagelser och jag blir anklagad för att ljuga. Tips på hur man kan hantera sånt läge?

  • Svar på tråden Anklagad för att ljuga och hitta på
  • Långbenopluto

    Det enda ni kan göra är att minska/sluta ha kontakt med din bror eftersom det är det han önskar.

    Ni kan inte tvinga fram en relation. 

  • Kaja07

    Ja vi ska minska kontakten. Men just nu har jag svårt att se hur kontakten ska se ut och funka med dessa anklagelser.

  • Långbenopluto
    Kaja07 skrev 2020-01-14 07:49:55 följande:
    Ja vi ska minska kontakten. Men just nu har jag svårt att se hur kontakten ska se ut och funka med dessa anklagelser.
    Bryt helt. 
  • Kaja07

    Bra länk! Ja jag tänker ett lugnare alternativ och att saker kommer förändras och låta tiden gå så får jag se hur det utvecklar sig. Ibland kommer ju förklaringar till ett beteende senare, så jag vill inte agera hårt utifrån den känsla jag har kring min brors anklagelser just nu.

Svar på tråden Anklagad för att ljuga och hitta på