• FriViola

    Pulverdiet 2020, häng med!


     Sön 17 dec 2017 12:00 +2

    Hallå! :) 

    Jag har letat efter ett aktivt forum om pulverdieter men inte hittat något. Startade först en tråd med rubriken Modifast men kom sen på att det nog var smartare att skriva pulverdiet för att täcka fler. Skulle vara kul om vi blir ett par stycken som kunde peppa varandra under vägen nedåt med vikten! Tror det är jättemotiverande att vara fler! Glad

    Startvikt: 99 kg
    Längd: 169
    Väger efter en vecka med Modifast 95,5 (-3,5 kg)

    Min plan:
    Pulver fram tills 3/4-20 endast äta pulverpåsar, 4 per dag
    Målet är att väga 85 kg då (ska på bröllop den helgen) alltså - 14 kg
    Om jag står ut (vilket jag har svårt att tro efter 11 veckor med bara pulver) fortsätter jag med rent pulver tills jag nått 77 kg. Annars börjar jag fasa in middagar vilket är det mest troliga. 
    Min slutgiltiga målvikt är någonstans runt 67-68.

    Häng med! Glad


  • Svar på tråden Pulverdiet 2020, häng med!
  • Anonym (Hans)

    Började förra veckan med nutrilett.

    Hade ett vad med en vän att när vi fyller 40 så ska vi vara i vårt livs bästa form. Jag gick från 112 till 79 och mådde så jävla bra. Kunde vara ute och springa en mil flera gånger i veckan & tränade gym 3ggr/v.

    Sprang tough viking och massa andra hinderbanslopp både i Sverige och utomlands.

    Sedan fick jag problem med ryggen, kunde inte röra mig, blev sjukskriven och trots flera läkarbesök fick jag kriga mig till en röntgen efter ett år och då hittade de att ryggen var kras...

    Startvikten var 110.1 och nu efter en vecka 107,5...

    Har börjat kunna komma ut på lite promenader, men 5 km är max vad jag klarar, och då med smärta som golvar mig resten av kvällen. Men det är värt det, måste ner!

    Hänger gärna med här i tråden.

  • FriViola
    Imponerande helt klart! Både den stora viktnedgången och träningsprestationerna. Kommer ryggen att kunna fixa sig?
    Hur lång tid tog det för dig att gå ner 33 kg?

    Ja, fasen vad bra man mår när man kommer i form! Knappt så att jag kan förstå hur jag kunde låta mig själv öka i vikt såhär men har stressat alldeles för mkt och struntat i mig själv senaste två åren. Men - jag är stenhård med det här nu. 

    Kul att få sällskap!  :)

  • Anonym (Hans)

    Hoppas ju att ryggen ska lösa sig. Men en viktnedgång är viktig för att avlasta den så mycket som möjligt. Sedan måste jag komma iväg på gymmet och göra sjukgymnasten träningar, men det sitter hårt inne...

    Det tog ett jäkla tag att gå ner förra gången, gick i etapper, men då jag hade skoj på vägen. Fattar inte heller varför jag lät det gå så här långt upp igen. Men va fan, det är bara att börja streta neråt igen!!!

    Igår simmade jag 800m och idag har jag gått en halvmil. Nu börjar det bli väldigt jobbigt att känna övriga familjens matlukt. Men jag ska klara 3 veckor på pulver innan jag smakar på något annat!

    Det här klarar vi!! :)

  • FriViola
    Helt klart. Jag pajade mitt knä och kunde inte promenera på ett halvår men har nu kommit igång så sakteliga. Har också gått hos sjukgymnast och det känns bra att kunna gå igen. Samma här med att avlasta knäet och hälsan överlag. Hehe, varför är det så svårt att göra sjukgymnastträningar, lättare att träna annat...

    Jag har också provat pulver förut, fyra år sen, åt i två tre veckor och gick ner. Skiiithungrig var jag då, åt Itrims produkter men äter nu Modifast och det går mkt lättare då de mättar mer. Lite fler kalorier men jag tror att motivationen håller i sig lättare då man inte är vrålhungrig. Typ 900 kcal/dygn. Jag hade tänkt att bara väga mig på måndagar men vägde mig igår morse, - 1 kg till :D Så 4,5 på 10 dagar. Vätska såklart ett par kilo men ändå!

    Bra, 3 veckor är grymt ju. Jag pendlar mellan att vara ifs mest nöjd men också hungrig och ibland typ hög och inte vilja äta något mer efter halva dagen. Min man äter mat som jag inte är så glad i så det underlättar helt klart för mig.

    Utan tvekan!!! Råpeppad!
  • Anonym (Hans)

    Grattis!!!

    Imorron har jag kört 2 veckor = - 4,5 kg!

    Det känns jäkligt skönt, samtidigt som det känns som det går så långsamt jämfört med hur mycket "jobb" det är att offra maten.

    De sista dagarna har varit f.ö.r.b.a.n.n.a.t jobbiga.

    Men en vecka till SKA jag klara, sedan hoppas jag på hålla ut mer.

    Är du också väldigt frusen? Brukar i vanliga fall gå i T-shirt året runt, men nu är jag som en isbit.

  • Anonym (Hans)

    Helt otroligt, hade ökat i vikt sedan igår... Hur är det möjligt???

  • Anonym (Hans)

    Helt otroligt, hade ökat i vikt sedan igår... Hur är det möjligt???

Svar på tråden Pulverdiet 2020, häng med!