• Anonym (Tröja)

    Vad kallas en sån här tröja?

    Vad kallas en sån här tröja som går upp lite längre till nyckelbenet men som inte täcker halsen? Är inte intresserad av magtröja men samma typ av tröja förutom att den täcker magen. Vill köpa en liknande tröja i en fysisk butik då jag inte vill bidra till butiksdöden.

    Någon som vet vilka fysiska affärer som säljer liknande?

  • Svar på tråden Vad kallas en sån här tröja?
  • Anonym (Tröja)
    Chicic skrev 2020-01-15 12:27:26 följande:

    Tröja, skulle jag tro. Eller kanske långärmad top?


    Tror modellen heter något speciellt, långärmad topp och "vanlig" tröja går i regel inte upp så högt nära halsen.
  • Anonym (Tröja)
    Chicic skrev 2020-01-15 12:39:02 följande:

    Halvpolo?


    Verkar inte heta så heller, halvpolo är sån som täcker lite av halsen såg jag när jag googlade.
  • Chicic
    Anonym (Tröja) skrev 2020-01-15 12:46:19 följande:

    Verkar inte heta så heller, halvpolo är sån som täcker lite av halsen såg jag när jag googlade.


    Hm, då har jag ingen aning. Vad kallas den på bilden? Vad heter den i beskrivningen på SHEIN?
  • Anonym (Tröja)
    Chicic skrev 2020-01-15 12:57:25 följande:

    Hm, då har jag ingen aning. Vad kallas den på bilden? Vad heter den i beskrivningen på SHEIN?


    Den heter shaki sallad.
  • brallison

    Det är bara långarmad tröja. Och tänker du köpa den i en fysisk butik, så spelar ju det ingen roll vad den heter - du går ju till butiken och tittar på det som hänger på galger eller ligger på hyllor

  • Aniiee

    Det är en ribb-stickad crop top.

    Herregud, JAG är NOLL modeintresserad, och JAG vet att det är en ribb-stickad crop top. Vad är det med er, folk =P


    I have a growing lack of disgust for you
  • brallison
    Aniiee skrev 2020-01-15 13:48:53 följande:

    Det är en ribb-stickad crop top.

    Herregud, JAG är NOLL modeintresserad, och JAG vet att det är en ribb-stickad crop top. Vad är det med er, folk =P


    Nä, om man googlar på det, så kommer det bilder på massor med grejer dock inte så många på just såna tröjor, haha.
    Jag är inte modeintresserad heller men köper såna tröjor ganska ofta, men har aldrig hört talas om "ribb-stickad crop top"Skrattande
  • Aniiee
    brallison skrev 2020-01-15 13:58:01 följande:
    Nä, om man googlar på det, så kommer det bilder på massor med grejer dock inte så många på just såna tröjor, haha.
    Jag är inte modeintresserad heller men köper såna tröjor ganska ofta, men har aldrig hört talas om "ribb-stickad crop top"Skrattande
    Kanske för att ribb-stickad är ett typisk svenskt uttryck... vet inte. Jag vet dock att just TS crop top finns på Ali bl.a.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Tröja)
    Aniiee skrev 2020-01-15 14:05:54 följande:

    Kanske för att ribb-stickad är ett typisk svenskt uttryck... vet inte. Jag vet dock att just TS crop top finns på Ali bl.a.


    Men jag är som sagt inte intresserad av en crop top/magtröja.
  • Aniiee
    Anonym (Tröja) skrev 2020-01-15 14:07:27 följande:
    Men jag är som sagt inte intresserad av en crop top/magtröja.
    Då får du väl leta efter ribb-stickade tröjor som INTE är korta då.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Tröja)
    Aniiee skrev 2020-01-15 14:14:34 följande:

    Då får du väl leta efter ribb-stickade tröjor som INTE är korta då.


    Är inte en ribstickad tröja som jag söker heller utan namnet på själva modellen som täcker upp till nyckelbenet.
  • Coccolina

    Du vill inte veta vad tröjan heter, för det är just en ribb stickad crop top med en vad jag tycker verkar som crew urringning... Dessa bilder visar namnen på olika typer av urringning (och tipsar om lämpliga halsband för de olika) kanske det kan hjälpa dig lite. 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (Tröja)
    Coccolina skrev 2020-01-15 14:31:22 följande:

    Du vill inte veta vad tröjan heter, för det är just en ribb stickad crop top med en vad jag tycker verkar som crew urringning... Dessa bilder visar namnen på olika typer av urringning (och tipsar om lämpliga halsband för de olika) kanske det kan hjälpa dig lite. 


    Tusen tack!
Svar på tråden Vad kallas en sån här tröja?