• Marrrees89

    Ovitrelle?

    Hej. Jag fick ett missfall i juli 19. Har sen dess försökt bli gravid igen.

    I december bokade jag en tid hos gyn för att se så allt såg bra ut då jag har liknande mensvärk varje dag sen missfallet.

    Då såg allt bra ut förutom att slemhinnan var lite för tjock. Fick komma tillbaka nu i januari för en till koll och då såg allt jättebra ut med massa ägg.

    Fick dock utskrivet ovitrelle som dom sa att jag kunde ta om jag ville och undrar därför om den sprutan gör det lättare att bli gravid eller om den endast gör att ägget släpper?

    Fick inte så mycket info och allt gick så snabbt hos gyn.

  • Svar på tråden Ovitrelle?
  • EllaLo
    Marrrees89 skrev 2020-01-15 19:26:36 följande:

    Hej. Jag fick ett missfall i juli 19. Har sen dess försökt bli gravid igen.

    I december bokade jag en tid hos gyn för att se så allt såg bra ut då jag har liknande mensvärk varje dag sen missfallet.

    Då såg allt bra ut förutom att slemhinnan var lite för tjock. Fick komma tillbaka nu i januari för en till koll och då såg allt jättebra ut med massa ägg.

    Fick dock utskrivet ovitrelle som dom sa att jag kunde ta om jag ville och undrar därför om den sprutan gör det lättare att bli gravid eller om den endast gör att ägget släpper?

    Fick inte så mycket info och allt gick så snabbt hos gyn.


    Hej,

    ovitrelle används främst för att ägget ska släppa, men också enligt FASS för att få folliklar. Tycker dock det låter konstigt att hon skriver ut det ifall du har flera äggblåsor? Nämnde hon hur stora de var?

    Jag tar också ovitrelle men är det för många äggblåsor vid kontroll än 1-2 stycken får vad de flesta jag hört sexförbud, detta pga flera ägg kan släppas.
Svar på tråden Ovitrelle?