• Anonym (?)

Madrasskydd eller inte till bebis?

Har beräknad födsel om 2 mån. Känner mig rätt lost på hur jag ska bädda för bebis i bedside cribet, ska man tex använda madrasskydd, eller inte? Tänker också på vad man ska ha när bebisen sover, vill inte använda täcke så har tänkt filt eller sovpåse. Har köpt två från hm i storlek 62. Kan man ha dessa från bebis är nyfödd? Känns svårt att göra alla dessa val utan erfarenhet..

• Svar på tråden Madrasskydd eller inte till bebis?
  • Tomelilla15

Du behöver inte göra alla val. Bara ta det som det kommer. Barnet kanske trivs bäst med att sova under en handduk, man vet inte.

• Anonym (Ann)

Vi använde body under pyjamasen första tiden och hade därmed inget täcke eller filt. Eller jo kanske en tunn filt enbart upp till höften umgefär som sedan var fastklämd under babynestet så den inte kunde åka uppåt, enbart sparkas av.

Hade köpt en sovpåse men vågade aldrig använda den, det kanske var lite ängsligt av mig. Jag tyckte att sovpåsen kändes för stram runt halsen ingen stretch i tyget och liten öppning. Fick för mig att det kunde bli för stramt runt halsen om bebisen rör sig lite.

• Anonym (Ann)

Vi använde body under pyjamasen första tiden och hade därmed inget täcke eller filt. Eller jo kanske en tunn filt enbart upp till höften umgefär som sedan var fastklämd under babynestet så den inte kunde åka uppåt, enbart sparkas av.

Hade köpt en sovpåse men vågade aldrig använda den, det kanske var lite ängsligt av mig. Jag tyckte att sovpåsen kändes för stram runt halsen ingen stretch i tyget och liten öppning. Fick för mig att det kunde bli för stramt runt halsen om bebisen rör sig lite.

Svar på tråden Madrasskydd eller inte till bebis?