• Anonym (WTF)

    Han har undanhållit info som gjort mig livegen.

    Vi köpte en lägenhet - toppen!

    Efter 1 år sa jag att jag säger upp hyresrätten nu för jag fick inte hyra ut den längre.

    1 månad senare vill hans barn flytta och aldrig träffa mig igen så vi ska sälja lägenheten.

    Vad fan hände undrar jag först. Allt var ju jättebra?

    Jag har legat sömnlös och rannsakat mig själv i timmar men kan inte förstå.

    Nu går jag inte vara i lgh när hans barn är där och jag fick ett mess från hans exfru där hon hon skrev hur mycket hon hatar mig och att jag aldrig ska komma i närheten av hennes barn och bla bla.

    När jag visar hon det så blir han inte så förvånad som jag trodde?

    Hon har hatat mig och fört en hatkampanj mot mig när barnen är hos henne sen hon fick veta att vi var tillsammans.. hade jag vetat det hade jag inte sagt upp lägenheten t ex utan löst det på något vis. Med tanke på hur nära bristningsgränsen vi var när jag sa upp den så hade jag ju kunnat flytta in där igen.

    Han har alltså undanhållit info som hade gjort att jag gjort andra val, nu hade jag ingen kontroll över mitt egentligen öde.

    Konsekvensen är att jag blir hemlös för jag kan inte köpa något utan honom med de nya bolånekraven. Han kan inte köpa utan mig för jag har kontanterna men han kan hyra för han tjänar mycket mer än jag. Jag har inte råd. Såå.. mina barn kommer bo heltid med sin pappa och jag blir umgängesförälder..

    Jag har svårt att se möjligheterna här, allt känns nattsvart så tips, infallsvinklar?

  • Svar på tråden Han har undanhållit info som gjort mig livegen.
  • Anonym (Janna)

    Om ni äger lägenheten ihop får väl hans ungar bo hos sin mamma tills ni är klara med separationen då. Finns ju ingen anledning för dig att underlätta för dem genom att flytta ut då de skall vara hos pappa.

    Sätt ner foten och låt dem ta konsekvensen av dit handlande istället för att du, och dina barn, skall göra det.

  • Anonym (Josefin)

    Säger som ovanstående. Varför är det du som så självklart ska flytta ut ur den gemensamt köpta lägenheten utan någonstans att ta vägen. Eftersom ni båda har barn så har ni lika stort behov av bostad.

    Ni ska ju också göra en bodelning där antingen någon av er köper ut den andra ur lägenheten eller att den säljs och ni delar på ev vinst.

  • Anonym (Janna)

    Har du kontaktat din gamla hyresvärd och berättat om din situation? Om du har riktig tur kanske de inte fått en ny hyresgäst ännu och kan tänka sig att riva din uppsägning. Annars kanske de (om du varit en skötsam hyresgäst) kan låta dig få en annan bostad i deras bestånd. För en hyresvärd (särskilt om det är en liten) kan det vara positivt att ha hyresgäster som de känner till och vet att de fungerar bra.

  • Anonym (WTF)

    Mina problem startar efter försäljningen. Nu bor vi varannan vecka i lgh med barnen.

    Grejen är att hade jag vetat om kriget han haft om mig med att ex hade jag inte släppt min lägenhet utan trixat för att behålla den, jag hade inte gett mitt ex allt i bodelningen värde ca 500 000kr för att få ihop logistiken med barnen, han bråkade om allt så man kan säga att jag köpte hans samarbete. Vägde 500tkr mot ett liv av lugn. Haha, in my face.

    Så min kille har genom att ?skydda? mig från skitsnacket satt mig i en jävla situation nu. Vad kan jag kräva av honom? Jag har inget tak över huvudet när lägenheten är såld om han inte hjälper mig.

  • Anonym (WTF)

    Det bor redan någon i hyresrätten och hyresvärden är riksbyggen.

    10 år stod jag i bostadskö för att få den....

  • nymedlem

    Låter väldigt konstigt att du inte känt till att hans barn och hans ex har ogillat dig så pass mycket så att du helt plötsligt inte får träffa barnen.

    Flyttade du ihop med honom utan att känna honom och barnen alls?

    Hur funkade relationen med barnen innan detta hände?

  • Anonym (A)

    Hur hade du gjort om det tagit slut av ett annat skäl? Man ska aldrig lägga sitt liv i händerna på någon annan.

    Och som någon annan skrivit, verkar konstigt att det fungerade bra med barnen i början men inte sedan. Om nu detta hat mot dig funnits hela tiden, så borde du märkt det. Känns mkt märkligt.

  • Anonym (A)
    Anonym (WTF) skrev 2020-01-16 10:04:09 följande:

    Mina problem startar efter försäljningen. Nu bor vi varannan vecka i lgh med barnen.

    Grejen är att hade jag vetat om kriget han haft om mig med att ex hade jag inte släppt min lägenhet utan trixat för att behålla den, jag hade inte gett mitt ex allt i bodelningen värde ca 500 000kr för att få ihop logistiken med barnen, han bråkade om allt så man kan säga att jag köpte hans samarbete. Vägde 500tkr mot ett liv av lugn. Haha, in my face.

    Så min kille har genom att ?skydda? mig från skitsnacket satt mig i en jävla situation nu. Vad kan jag kräva av honom? Jag har inget tak över huvudet när lägenheten är såld om han inte hjälper mig.


    Fast detta hände väl innan du träffade din nuvarande?

    I vilket fall som helst, så är det ju inte något som har med detta problemet att göra. Du verkar göra drastiska saker, och då får man ju ta konsekvenserna av det.
  • Anonym (WTF)

    Ja det är väldigt konstigt! Vad kan jag säga mer än att han varit väldigt duktig på att dölja det. Barnen och jag har haft det bra. Vi har haft små projekt, kollat på serier, skrattat.. jag kände dem sen innan så nej vi flyttade inte ihop hux flux.

    Så ja det är en jättechock för mig. Exet skrev när dem skiljdes att hon aldrig kommer acceptera någon han träffar utan hata henne på en gång. Så jag hade ingen chans... men jag visste inte att hon höll på aktivt.

    Tillslut bröt hon väl igenom hos barnen.. jag vet inte. Men det är inte problemet. Problemet är att jag inte har någonstans att bo! Och min fråga är, vad kan jag kräva? Inte juridiskt... där är det inget.

    Han själv säger att han hållit det här hemligt så jag är inte dum i huvudet.... väldigt blåögd bara.

Svar på tråden Han har undanhållit info som gjort mig livegen.