• LillaSarah

    Insättning av en embryo och en blastocyst

    Hej på er... Jag undrar om det finns någon som fått tillbaka 2 ägg men insättning av en embryon på dag 2 och en blastocyst på dag 5 ???

  • Svar på tråden Insättning av en embryo och en blastocyst
  • Sammet

    Först, bägge är embryos, oavsett dag.


    Sen är det ingen bra ide att sätta in vid olika tillfällen, de kan störa ut varandra då.
    Om du har en bra blastocyt dag 5 är det bättre att frysa så du har chans på en FET istället.
    Lycka till!

  • LillaSarah
    Sammet skrev 2020-01-19 18:43:53 följande:

    Först, bägge är embryos, oavsett dag.


    Sen är det ingen bra ide att sätta in vid olika tillfällen, de kan störa ut varandra då.
    Om du har en bra blastocyt dag 5 är det bättre att frysa så du har chans på en FET istället.
    Lycka till!


    Tack för ditt svar. Men undrar varför läkare rekommenderar att vi ska göra det om det kan störa ut varandra Obestämd
  • Badankan

    Japp! Vi har gjort en sk ?2-stegs insättning? som läkaren kallade med först en 2-dagars och sedan en 5-dagars blastocyst, båda färska från samma äggplock. Det var vårt 6:e äggplock. Båda fäste, men bara en tog sig till en graviditet (den andra sågs som tom hinnsäck på ul). Har nu BF om 2 veckor.

    Slump eller ej, men inga andra insättningar hade tagit innan.

  • LillaSarah
    Badankan skrev 2020-01-21 13:27:38 följande:

    Japp! Vi har gjort en sk ?2-stegs insättning? som läkaren kallade med först en 2-dagars och sedan en 5-dagars blastocyst, båda färska från samma äggplock. Det var vårt 6:e äggplock. Båda fäste, men bara en tog sig till en graviditet (den andra sågs som tom hinnsäck på ul). Har nu BF om 2 veckor.

    Slump eller ej, men inga andra insättningar hade tagit innan.


    Tack för ditt svar Badankan,jag var lite red för 2-stegs insättning men nu har du givit  mig hopp att det kan fungera. Nu är det barra att hålla tummarna att en av dem fäste.Det var vår 5:e äggplock 
  • Badankan

    Håller tummarna för att det är vad som funkar för er också!


    LillaSarah skrev 2020-01-21 14:02:46 följande:

    Tack för ditt svar Badankan,jag var lite red för 2-stegs insättning men nu har du givit  mig hopp att det kan fungera. Nu är det barra att hålla tummarna att en av dem fäste.Det var vår 5:e äggplock 


  • LillaSarah
    Badankan skrev 2020-01-21 16:29:25 följande:

    Håller tummarna för att det är vad som funkar för er också!


    Tack snälla du {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Insättning av en embryo och en blastocyst