• Roxwell

    Kosttillskott

    Går i bebistankar, tänkte börja försöka i sommar. För att hjälpa kroppen på traven, vad tar ni för kosttillskott? Vad utesluter ni i kosten? Hit me

  • Svar på tråden Kosttillskott
  • Önskarbebis2020

    Jag och min man har tagit: vitamin D, omega 3 samt zink.

    Jag själv har tagit ?kvinna? tabletter från apoteket samt denna cykel när vi lyckades så provade jag EPA glandin fram till ÄL. Ska hjälpa slemhinnan att bli tjockare.

    Vet ej vad det var som gjorde det, men vi lyckades iaf på 2:a försöket efter pillerstopp . Slutade med mini pe 30e oktober, befruktning skedde 29 december. Så är i v 5 (4+6) nu

    Gällande kost så gick jag över till koffeinfritt kaffe när jag slutade med piller. Annars ingenting annat

  • Anonym (Emma)

    Jag gick ner 25 kg innan jag blev gravid. Åt inte på något speciellt sätt. Efter att jag fått plus på stickan så började jag med vitaminerna "Mitt val kvinna" eftersom de bl a innehåller folsyra. Åt dem till vecka 13. Drog ner på kaffe efter att jag blivit gravid.

  • nnnnnnnn

    Folsyra är superviktigt. 3 månader föra man börjar försöka!

    BÅda kan ta multivitaminer typ "mitt val - kvinna/man". Där finns folsyra som räcker, så du behöver inte 2 olika kosttillskott.

    Lite extra zink och magnesium är inte fel.

  • Anonym (.)

    D-vitamin under den här tiden på året!! Instämmer även med övriga inlägg :)

Svar på tråden Kosttillskott