• Sveaaa

    Ovitrelle

    Hej! Förstår att det är olika (såklart) men hur starka har era gravtest (ni som är som jag, vill testa så ovitrelle är ute ur kroppen innan man testar ?på rikigt?) varit på dag 9 med ovitrelle? Kanske t.o.m. någon som har testat med RFSU, (stickorna som man doppar)? Tycker testet idag är så väldigt mycket starkare än de varit alla andra månader på dag 9...

    (VET att man bara ska vänta, men efter år av detta är man lagom otålig...)

    Och fråga 2: efter hur många dagar blev era test negativa med ovitrelle? (Som innan, ni som testar för att se så sprutan är ute ur kroppen).

    3: är det många som fått lutinus efter insemation? Och vad var era biverkningar då?

    Trevlig fredag!!/

  • Svar på tråden Ovitrelle
  • aminabe

    Hej,

    Det står på bipacksedeln att ovitrellen kan ge utslag i upp till 10 dagar efter man tagit injektionen så jag hade nog väntat med att ta ett test till när det är dags. Vi har precis inseminerats och idag är det tre dagar sedan jag tog sprutan och två dagar sedan inseminationen. Fick utskrivet Lutinus och tar den tre gånger om dagen, har en relativt kort lutealfas och kan få spottings ett par dagar innan förväntad mens så hoppas den kan göra underverk. Jag är dock en ganska nojig person och har lite ont på smalbenen framförallt (livrädd för proppar så jag inbillar mig nog bara). Känner isf inte av något från lutinusen, åt letrozol innan insemineringen och hade två dagar av extrem migrän som jag tror var biverkning från den.

    Hoppas hoppas att det går vägen för er!

Svar på tråden Ovitrelle