• Magda11

    Tidiga gravidtecken?

    Hej!

    I slutet av december slutade jag med minipiller då jag och min pojkvän bestämt oss för att försöka bli gravida i och med att han blev disgnostiserad med testikelcancer och vi därför inte vet hur möjligheten till att bli gravida kommer se ut i framtiden.

    Vanligtvis får jag mens så fort jag slutat med minipillren (har ingen mens öht under tiden jag äter dom), men jag har fortfarande inte fått den. Börjar fundera på om jag kan ha sån tur att jag redan är gravid?

    Senaste 1-2 veckorna har jag haft en molande värk i nedre delen av magen (ibland kommer det som ?hugg?), är bubblig i magen och känns som om den pulserar, mina bröstvårtor är jätteömma, har en hel del ?tjockare? flytningar, har varit otroligt trött (kan somna på soffan mitt på dagen vilket jag ALDRIG gör vanligtvis) och jag har varit sååå känslig och mått allmänt konstigt. Kan detta vara tidiga tecken på graviditet?

    Jag tvivlar på att det är tecken på att mensen är på G då jag aldrig tidigare haft varken tecken innan eller under mens samt får aldrig mensvärk.

    Har inte heller någon aning om när jag kan göra ett gravtest och veta att resultatet är rätt eftersom jag inte vet när mensen borde komma. Hur länge ska jag vänta?

  • Svar på tråden Tidiga gravidtecken?
  • Catnap

    Duu kan testa redan nu. Om du är gravid och har haft gravidsymtom i över en vecka så borde du vara tillräckligt långt gången för att det ska ge utslag på gravtest. Lycka till!

  • 123Leia

    Relaterar till vad du skriver. Slutade med mina p-piller i slutet av december, hade piller-mens 31-4 & har legat oskyddat hyfsat kontinuerligt sedan dess. Det är svårt att veta hur ens cykel fungerar nu, om man haft ÄL eller om kroppen bara spökar med alla nya hormoner som ska återställas så att säga. Idag har jag ömma bröstvårtor med blå/lila färgändringar och haft magont sedan en vecka tillbaka. 

    Enligt beräkning på 28 cykel är BIM den 29, så känns dumt att göra nåt test än men eftersom jag nyligen slutat på piller så kan man ju i princip bli gravid any time känns det som innan kroppen hittat tillbaka så att säga.. 

    Hoppas det blir bra för dig!! 

  • Anonym (53)

    Ja som de andra säger borde du kunna plussa om du har så starka symptom. Testa :)

  • Magda11

    Herregud, nu blev jag helt pirrig. Tänk om vi har sån tur att jag redan blivit gravid... :O

    Ska jag köpa ett sånt där "tidigt test" om jag testar nu? Slutade med minipillren 30 december, så känns som att det är för tidigt för att få rätt svar på ett vanligt test. Eller? 

  • Catnap
    Magda11 skrev 2020-01-17 20:16:56 följande:

    Herregud, nu blev jag helt pirrig. Tänk om vi har sån tur att jag redan blivit gravid... :O

    Ska jag köpa ett sånt där "tidigt test" om jag testar nu? Slutade med minipillren 30 december, så känns som att det är för tidigt för att få rätt svar på ett vanligt test. Eller? 


    Köp ett sånt du, så slipper du iaf undra om det vanliga är negativt. Men om det verkligen är gravidsymtom du haft i över en vecka så borde ju ett vanligt också funka.
  • Magda11
    Catnap skrev 2020-01-17 20:29:59 följande:
    Köp ett sånt du, så slipper du iaf undra om det vanliga är negativt. Men om det verkligen är gravidsymtom du haft i över en vecka så borde ju ett vanligt också funka.
    Okej, får ta och göra det imorgon!
  • Magda11

    Alltså det här med ömma bröstvårtor började igår och nu på kvällen är det alldeles varma??? Aldrig varit med om detta förut...

    De symptom som varit i en vecka är molandet i magen, tröttheten och flytningarna. De flesta symptom har kommit de senaste dagarna.

    Är så frustrerande att jag inte haft någon mens innan detta, så jag inte vet vad jag ska gå efter :( Bara för att tiden går och ingen mens kommer så betyder det ju inte att jag är gravid. Hur länge kan jag hålla på och ta test innan jag borde ge upp hoppet om att vara gravid?

  • Catnap
    Magda11 skrev 2020-01-17 20:55:48 följande:

    Alltså det här med ömma bröstvårtor började igår och nu på kvällen är det alldeles varma??? Aldrig varit med om detta förut...

    De symptom som varit i en vecka är molandet i magen, tröttheten och flytningarna. De flesta symptom har kommit de senaste dagarna.

    Är så frustrerande att jag inte haft någon mens innan detta, så jag inte vet vad jag ska gå efter :( Bara för att tiden går och ingen mens kommer så betyder det ju inte att jag är gravid. Hur länge kan jag hålla på och ta test innan jag borde ge upp hoppet om att vara gravid?


    Ta ett test imorgon så märker du om du är gravid eller inte.
Svar på tråden Tidiga gravidtecken?