Föräldraledighet blev tjänstledighet på lönespecifikationen
Hej!
I början av augusti började jag ett nytt jobb. Jag skrev på kontraktet den 29 juni och i samband med detta så fick jag ok på att vara bortrest och föräldraledig under september och halva oktober. Har under denna tid också varit borta från jobbet och tagit ut föräldrapenning i och med min ledighet.
Nu kommer vi till problemet. Jag har nu långt efter uppmärksammat att min chef lagt in ledigheten som tjänsteledighet vilket dels gör att jag ej får semesterersättning för perioden och att banken reagerat på att det står tjänstledighet och inte föräldraledighet vilket ställt till det för oss.
Jag sade upp mig från tjänsten då jag börjat plugga och konfronterade under uppsägningstiden min chef ang. detta som sa att han skulle fixa det men ändrade sig tvärt när han fick höra från löneadministratören att det skulle göra att jag skulle få extra semester utbetald nu när jag slutat (ca 3 dagar extra). Då skulle han se vad det skulle innebära för extra kostnad för honom trots att jag sagt att jag skulle vara föräldraledighet och att vi kommit överrens om det. Men nu står mitt ord mot hans.
Vad kan man göra?