• Fri 17 Jan 2020 21:09
    137 visningar
    2 svar
    2
    137

    Gravid med cellförändringar

    Är gravid i vecka 24 och tidigt i graviditeten upptäcktes cellförändringar, grad 2. Skulle egentligen opererats men det gör man ogärna på gravida så de sa att det var lugnt att avvakta tills efter förlossningen. Ska på koll och provtagning om fyra veckor. Men är så sjukt orolig. Jag oroar mig för att cellförändringarna kan ha vuxit och blivit något farligt. Finns det någon som varit i liknande sits som kan komma med lite positiva historier?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Gravid med cellförändringar
  • Sat 18 Jan 2020 12:23
    #1

    Hej, är väl inte exakt i amma situation men har haft cellförändringar och HPV sen jag gjorde mitt första cellprov vid 24 års ålder, det är nu 5 år sen. Jag är idag gravid i vecka 22 och har gjort en kontroll för cellprovet i vecka 14, ska bli kallad igen då det fortfarande är cellförändringar och HPV. Man funderar en hel del men har försökt släppa det. Låt inte det ta över glädjen för bebis, det kommer tid efter där du istället kan lägga fokus på det där!

    Lycka till och hoppas att du har en bra graviditet. :)

  • Mon 20 Jan 2020 14:38
    #2

    Hejsan. Jag har ingen egen erfarenhet kring cellförändringar men en vän till mig hade det medans hon väntade sitt första barn och allt har gått bra. Om det nu lugnar något så försök njuta av graviditeten även om denna oro finns. Så jag tror på att du ska lita på det dom säger att det inte är någon fara med att vänta.

Svar på tråden Gravid med cellförändringar