• Sat 18 Jan 2020 12:14
    703 visningar
    12 svar
    12
    703

    Fortsätta hoppas eller göra slut?

    Hej, är så fundersam. Måste ha råd och hjälp av er där ute! Jag är 26 år nu, fyller 27 iår. Jag och min sambo har varit tsm i 5 år. Vi bor bra i hus som

    Vi hyr men som verkligen skulle behövas renoveras. I alla fall badrum och kök. Jag vill skaffa barn och renovera/ köpa hus men sambon vill inte. Han tycker vi har det bra som de är. Men jag vill ju göra massor av å renovera/ köpa eventuellt hus... jag vill verkligen ha barn. Har fast jobb, bra lön och en stabil framtid då de gäller det.

    Men det är som att jag och min sambo är fast i samma hjul. Han vill typ inte ha barn. Har säger någon gång men inte nu. Varje gång jag försöker prata om de börjar han prata bort ämnet. Han känner att han är för osäker men jag som känner honom vet att han kommer bli en jätte bra pappa. Plus att vi är ju två om det.

    Funderar att iår faktiskt ställa ett litet ultimatum. Börja tänka på vår framtid ang barn osv eller lämna.... va tycker ni där ute, någon som

    Varit i en liknande situation?

  • Svar på tråden Fortsätta hoppas eller göra slut?
  • Sat 18 Jan 2020 12:20
    #1

    Aldrig varit i en liknande. Men en bekant till mig var tillsammans med sin kille i 8 år, hon ville ha barn och han ville någon gång. Hon gjorde slut när hon var 28 typ. Idag är hon 31, nu kille och är gravid i v.35 :)

  • Sat 18 Jan 2020 12:30
    #2

    Förklara som det är. Be honom att vara ärlig och att om hans planer med barn inte går ihop med dina planer är det kanske bäst att gå skilda vägar.

    Har en kompis som satte ultimatum angående barn och inom ett år var de gravida och nu är de jättelyckliga i sin ettåring.

  • Sarah8­89
    Sat 18 Jan 2020 12:32
    #3

    Har din sambo ett stabilt jobb?

  • Anonym (???)
    Sat 18 Jan 2020 12:33
    #4

    Vet flera män som varit så där oklara. De har inte sagt rakt ut att de inte vill ha barn men de säger heller inte att de vill ha barn. Jag tror en del har så svårt att tänka sig hur det blir så att de inte kan ta ett beslut. Har ni vänner som har små barn så att du kan se hur han reagerar när han träffar dem? Man brukar märka om personer är helt ointresserade av barn eller iaf verkar lite förtjusta. 

    Ett ultimatum kanske får honom att bestämma sig och för din egen skull behöver ju du få ett svar oavsett. Det här med huset funderar jag också på: vill han inte ordna sånt heller? Är han en person som inte tar tag i saker eller symboliserar hus/barn att då är hans framtid utstakad - och det vill han inte? 

  • Anonym (53)
    Sat 18 Jan 2020 12:34
    #5

    Risken finns att han aldrig vill ha barn, men inte vågar säga för han inte vill bli lämnad.

    Kanske dags att ställa mot väggen, klockan tickar ju

  • Sat 18 Jan 2020 13:03
    #6
    Sarah889 skrev 2020-01-18 12:32:20 följande:

    Har din sambo ett stabilt jobb?


    Ja han har ett fast och bra jobb
  • Sat 18 Jan 2020 13:05
    #7
    Anonym (???) skrev 2020-01-18 12:33:54 följande:

    Vet flera män som varit så där oklara. De har inte sagt rakt ut att de inte vill ha barn men de säger heller inte att de vill ha barn. Jag tror en del har så svårt att tänka sig hur det blir så att de inte kan ta ett beslut. Har ni vänner som har små barn så att du kan se hur han reagerar när han träffar dem? Man brukar märka om personer är helt ointresserade av barn eller iaf verkar lite förtjusta. 

    Ett ultimatum kanske får honom att bestämma sig och för din egen skull behöver ju du få ett svar oavsett. Det här med huset funderar jag också på: vill han inte ordna sånt heller? Är han en person som inte tar tag i saker eller symboliserar hus/barn att då är hans framtid utstakad - och det vill han inte? 


    Men typ inte :/ lite tråkigt tycker jag. Så tråkigt.. ja de är så dyrt å låna osv. Men köper man hus måste man ju ofta det... vi har båda bra inkomst så att säga så

    Att vi båda skulle få ett bra huslån är verkligen inte omöjligt
  • Anonym (???)
    Sat 18 Jan 2020 13:07
    #8
    Natta93 skrev 2020-01-18 13:05:26 följande:
    Men typ inte :/ lite tråkigt tycker jag. Så tråkigt.. ja de är så dyrt å låna osv. Men köper man hus måste man ju ofta det... vi har båda bra inkomst så att säga så

    Att vi båda skulle få ett bra huslån är verkligen inte omöjligt
    Jag förstår inte ditt svar - det passar inte ihop med det jag frågade om, men du kanske råkade lägga de ihop med fel inlägg? 
  • Sat 18 Jan 2020 13:12
    #9
    Anonym (???) skrev 2020-01-18 13:07:52 följande:

    Jag förstår inte ditt svar - det passar inte ihop med det jag frågade om, men du kanske råkade lägga de ihop med fel inlägg? 


    Ja var nog lite otydligt..

    Ja vi har inga vänner som Har barn men jag har släkt som

    Fått barn och har alltid tyckt det är så mysigt med barn. Har en bror som fått en liten i son i somras. Då väcktes som känslorna ännu mer för barn och familj.

    Han är en sån som tar tag i saker och ting men de är som mest små saker. Speciellt då de handlar om

    Huset. Han säger som att de behövs inte osv. Men de behövs verkligen. Men han blir bara sur då jag tar upp ämnet.... hoppas du förstod va ja mena.
  • Fri 24 Jan 2020 23:32
    #10

    Sitter i samma sits :( den är knepig...

  • Anonym (En man)
    Fri 31 Jan 2020 23:30
    #11

    Det låter uppenbarligen som din pojkvän inte vill ha barn men vågar inte säga det rakt ut för att inte riskera att förlora dig.

    Det bästa du kan göra är att ställa ett ultimatum. Ge honom tid att bestämma sig, antingen kör vi eller separerar (alt att du skaffar barn med en donator utan honom men fortsätter ihop. Ovanligt men går).

    Ge honom 6-12 månder, sedan borde han veta.

  • Sun 9 Feb 2020 06:24
    #12

    Hur har det gått? Ge honom inte 6-12 månader ge honom Max en månad

Svar på tråden Fortsätta hoppas eller göra slut?