• Juniis

    Nidblödning eller tidigt missfall!?

    Nu den 14e Januari, dagen innan jag skulle få mens så upptäckte jag att det kom rosa på pappret varje gång jag torkade mig. Tänkte att det skulle vara mensen på G så tänkte inte mer på det. Det var så i princip hela dagen. 


    Men sedan dagen efter när själva mensen skulle komma så avtog det helt. Kom inget rosa och mensen kom aldrig heller. Så tog ett graviditetstest (den 16e) och det visade svagt positivt! Väntade ytterligare en dag och idag den 18e så tog jag ett till och då var det lite klarare positivt! Grejen är den att jag nu börjat blöda. Inte direkt som mens, men mycket mer än innan. Använder trosskydd och det är lite småfläckar men blodet hamnar liksom mest på pappret när jag torkar mig. 


    Har inga klumpar  och har inte ont. Kan känna mig lite öm i livmodern men inte mer än så. Är väldigt trött och hängig, har inga andra direkta "gravid symptom". 


    Är det kanske en nidblödning eller är det ett tidigt missfall? Vad tror ni?


    Kan även tillägga att jag haft utomkveds och missfall tidigare och då har jag haft ONT. Det är inget sådant nu.. är mest orolig för att jag blöder så Rynkar på näsan

  • Svar på tråden Nidblödning eller tidigt missfall!?
  • Ebo88
    Juniis skrev 2020-01-18 13:44:04 följande:

    Nu den 14e Januari, dagen innan jag skulle få mens så upptäckte jag att det kom rosa på pappret varje gång jag torkade mig. Tänkte att det skulle vara mensen på G så tänkte inte mer på det. Det var så i princip hela dagen. 

    Men sedan dagen efter när själva mensen skulle komma så avtog det helt. Kom inget rosa och mensen kom aldrig heller. Så tog ett graviditetstest (den 16e) och det visade svagt positivt! Väntade ytterligare en dag och idag den 18e så tog jag ett till och då var det lite klarare positivt! Grejen är den att jag nu börjat blöda. Inte direkt som mens, men mycket mer än innan. Använder trosskydd och det är lite småfläckar men blodet hamnar liksom mest på pappret när jag torkar mig. 

    Har inga klumpar  och har inte ont. Kan känna mig lite öm i livmodern men inte mer än så. Är väldigt trött och hängig, har inga andra direkta "gravid symptom". 

    Är det kanske en nidblödning eller är det ett tidigt missfall? Vad tror ni?

    Kan även tillägga att jag haft utomkveds och missfall tidigare och då har jag haft ONT. Det är inget sådant nu.. är mest orolig för att jag blöder så 


    Jättesvårt att säga :(

    Jag har blödigt i 3 av 4 graviditeter. 1 blev missfall/ma i v.9 men det skilde sig lite annorlunda från de två gånger jag blödde/hade rosa flytningar.

    Det är tyvärr nog bara att vänta och ge det lite tid. Många kvinnor blöder och det slutar jättebra.

    Hoppas det går bra för dig
  • Juniis

    Ja, det kom även lite klumpar eller liknande nu när jag kollade ner i toaletten. Så förmodar att det kanske är missfall då :( har ju verkligen inte ont eller så men.. antar att det är kört 

  • Hanna10

    Jag har också blodigt tidigt i graviditeterna, har tyckt själv det varit mycket men egentligen kanske det är nån tesked. Hur gick det?

  • Ebo88
    Juniis skrev 2020-01-18 14:29:18 följande:

    Ja, det kom även lite klumpar eller liknande nu när jag kollade ner i toaletten. Så förmodar att det kanske är missfall då :( har ju verkligen inte ont eller så men.. antar att det är kört 


    Jag har också haft klumpar och det har gått bra.

    Det kom även klumpar vid ma men då hade jag ont
  • Anonym (Tips från coachen)

    Rent generellt, för det finns många som går omkring och tror en massa och blir ledsna i onödan, så kan missfall bara konstateras av vårdpersonal. Man kan spekulera så klart men bäst är att gå till sjukvården och bli testad och undersökt.

    Varför jag säger detta är för att jag känner en person som inbillar sig att hon har missfall nästan varje månad när hon egentligen får mens... Och nu är de flesta tjejer vettigare än så men värt att påpeka att man inte behöver gå och bli ledsen innan man fått det konstaterat.

  • Juniis

    Jag blöder fortfarande! färskt rött blod, är som mens ungefär men när jag tog ett test imorse var sträcket ännu tydligare än innan!


    Ringde gyn och dom ville att jag skulle avvakta en vecka och ta ett test då. Är det fortfarande positivt ska jag komma in på tidigt ultraljud. 


    Dom säger att det inte behöver vara missfall eftersom jag inte har eller haft ont. Så håller tummarna att det kanske går bra trotsallt! 


    Överlag är jag trött,  hängig och drömmer en hel del. Även mina bröst har svullnat Obestämd

  • Juniis

    Nu har jag vart på tidigt ultraljud och det visade sig vara ett missfall. Har inte haft ont en enda gång och har blödigt sparsamt. Så missfall är verkligen inte bara smärta och massa blod.. Nåväl. Bättre lycka nästa gång säger jag till mig själv!

Svar på tråden Nidblödning eller tidigt missfall!?