• Juniper1

    Negativa graviditetstest trots tidiga känningar

    Hej!

    Jag har haft orolig mage, huvudvärk, värmekänslor, ilningar i mage och illamående i ca 2 veckor.

    Kan dagen efter pillret ha rubbat cykeln?

    Info:

    Sista mens 25 december

    Oskyddat sex: 1 januari

    Dagen efter piller 3 januari

    Redan några dagar efter dagen efter pillret kom symptom. Orolig mage, rosa flytning och jag är osäker på när jag haft ägglossning.

    Min menscykel är runt 24-27 dagar.

    Tycker det är märkligt att ha så många symptom men få negativa test.

  • Svar på tråden Negativa graviditetstest trots tidiga känningar
  • Orangebeans

    Ja, dagen efter piller rubbar cykeln. Den skjuter upp ägglossning och då har man ingen aning om när (eller om) den kommer och därmed ingen aning om när nästa mens kommer. Det är dessutom mycket vanligt med småblödningar efter pillret. Det står till och med k bipacksedeln.

  • Juniper1

    Hej! Tack för svar. Kan hända jag hade ägglossning innan jag tog dagen efter pillret men då borde jag ju plussat redan. Isåfall är det ju 17-18 dagar efter ÄL. Tycker graviditetstestet borde visat plus imorse då.

  • Orangebeans
    Juniper1 skrev 2020-01-18 16:43:47 följande:

    Hej! Tack för svar. Kan hända jag hade ägglossning innan jag tog dagen efter pillret men då borde jag ju plussat redan. Isåfall är det ju 17-18 dagar efter ÄL. Tycker graviditetstestet borde visat plus imorse då.


    Det är som sagy vanligt att cykeln rubbas av dagen efter piller och du kan inte veta när du hade äl om du inte gör ultraljud/tar blodprov. Man kan gissa men det är bara en gissning. Du kanske inte ens har haft äl alls. Bara för att mensen är sen eller man tycker sig känna ?symptom? så betyder det defintivt inte att man är gravid.
  • Juniper1

    Mensen har ännu inte kommit. Negativt gravtest. Kissar mkt, lätt illamående på morgnarna. Om jag är gravid så är det märkligt, trodde inte man kunde bli gravid så lätt då man är 36, snart 37 år...

  • Orangebeans
    Juniper1 skrev 2020-01-18 16:52:10 följande:

    Mensen har ännu inte kommit. Negativt gravtest. Kissar mkt, lätt illamående på morgnarna. Om jag är gravid så är det märkligt, trodde inte man kunde bli gravid så lätt då man är 36, snart 37 år...


    Men du är ju inte gravid...
  • Juniper1
    Orangebeans skrev 2020-01-18 16:51:34 följande:

    Det är som sagy vanligt att cykeln rubbas av dagen efter piller och du kan inte veta när du hade äl om du inte gör ultraljud/tar blodprov. Man kan gissa men det är bara en gissning. Du kanske inte ens har haft äl alls. Bara för att mensen är sen eller man tycker sig känna ?symptom? så betyder det defintivt inte att man är gravid.


    Så kan det ju vara. Antingen så är jag skengravid eller så är det förklimakteriet vilket skulle vara lite skrämmande.
  • Juniper1
    Orangebeans skrev 2020-01-18 16:55:28 följande:

    Men du är ju inte gravid...


    Enligt gravtest nej men jag har läst om att många inte plussat förrän flera dagar efter BIM.
  • Vevoz

    Dagen efter piller fuckar upp en del, kände mig så gravid när jag tog förra året. Men sen när jag var gravid på riktigt så kändes ingenting.

  • Daphodil
    Juniper1 skrev 2020-01-18 16:59:15 följande:

    Enligt gravtest nej men jag har läst om att många inte plussat förrän flera dagar efter BIM.


    Fast det vanliga är det vanliga, tyvärr. Om dina två veckors symtom berodde på graviditet borde testen visat positivt nu.
  • Juniper1

    Blir galen!!. Har inte fått mens och ser inga tecken på att den ska komma. Mådde lite illa då jag vaknade. Igår provade jag CB early digital. Den visade negativt. Får köpa mer graviditetstest idag. Borde ju visa 2 streck...om jag är gravid. Det är ju 19 dagar sedan sex. Förstår ej vad som spökar i kroppen!!

  • Juniper1

    Rfsu tidigt test visade negativt men då finns det ett streck till vänster, jättesvagt om man håller testet mot en lampa. Ser inte rosa ut. Utan bara en jättesvag linje.

    Är det något som kallas spökstreck? Jag menar det är 26-27 dagar sen mens. Borde inte testet fånga upp Hcg nu??

  • Vevoz

    Om du är gravid nog att ha symptom, du pratade om illamående som oftast kommer kring vecka 7, så borde du kunna plussa. Tror tyvärr inte du är gravid.

  • Vevoz

    Är linjen inte rosa så är du inte gravid, skuggan du ser är en linje som ska färgas om testet känner av HCG i urinen. Men eftersom du inte har HCG i ditt urin så färgas den inte rosa utan förblir grå.

    Du borde inte behöva hålla upp testet mot en lampa eller bryta sönder det för att se ett plus.

  • Juniper1
    Vevoz skrev 2020-01-19 17:43:10 följande:

    Är linjen inte rosa så är du inte gravid, skuggan du ser är en linje som ska färgas om testet känner av HCG i urinen. Men eftersom du inte har HCG i ditt urin så färgas den inte rosa utan förblir grå.

    Du borde inte behöva hålla upp testet mot en lampa eller bryta sönder det för att se ett plus.


    Det är bara så märkligt att gå runt och må illa. Undrar om det kan vara magkatarr, diabetesvarning eller problem med sköldkörteln isåfall. Testen har visat negativt men jag har inte fått mens än och jag har ej mått såhär förr av att ta dagen efter piller ( 3 januari ) ganska länge sen jag tog det med andra ord.

    Plus att jag kissar ofta och har kroppstemp på 37.3 vilket jag inte brukar ha. Brukar ha 36.5 normalt. Men nu har jag provat en massa test och ingen mens har dykt upp så jag fattar inte..
Svar på tråden Negativa graviditetstest trots tidiga känningar