• Sat 18 Jan 2020 21:01
    208 visningar
    4 svar
    4
    208

    Gravid eller ej

    Fick missfall 21 december. 3 december testade jag positivt på ÄL sticka. Idag är det 14 dagar sen. Molvärk i rygg och mage. Mitt sötsug som normalt sett brukar pika under pms är som bortblåst vilket är jätte märkligt för aäen godisråtta som mig. För några dagar sen hade jag sån fruktansvärda humörsvängningar som jag aldrig upplevt innan. Visst kan man känna av det inför varje mens men inte som denna gång.

    Någon som känner igen sig?

    Förhoppningsvis kan jag ta ett gravtest om några dagar

  • Svar på tråden Gravid eller ej
  • Sat 18 Jan 2020 21:34
    #1

    Symtom innan BIM är svårvärderade. Däremot bör du få ett rättvisande resultat på graviditetstest 14 dagar efter ÄL, så testa. Lycka till!

  • Sat 18 Jan 2020 21:48
    #2

    Ja det har du helt rätt i. Kan vara sååå svårt och bara ett test kan ge mig svar. Ska nog testa i morn bitti. Grejen är att jag är osäker när det är 14 dagar efter ÄL. Testat gav pos för 14 dagar sen men det är ju inte säkert jag hade ÄL den dagen utan 1-2 dagar så det kan lika väl vara så att jag är på dag 12 eller 13 efter ÄL så egentligen borde jag vänta ett par dagar

  • Sat 18 Jan 2020 21:51
    #3

    Stor sannolikhet att plussa även 12-13 dagar efter ägglossning. Men testa när det känns rätt

  • Sat 18 Jan 2020 21:58
    #4

    Sant =) Ska försöka ha lite is i magen och vänta nån dag till =) När jag var gravid för 20 år sen så testa jag neg efter mensen var sen 8 dagar så jag kan ju vara en så kallad låghormonare haha

Svar på tråden Gravid eller ej