• Anonym (Anonym)

    Inte kommit över ex på 4 år. Kommer man någonsin över?

    Som rubriken lyder, 4 år sedan det tog slut.

    Vi har inte alls hörts av förrän för ungefär 1 år sen, då hördes vi av och fråga hur den andra mådde osv. Efter lite snack så säger han att han nog kommit över mig men aldrig hittat någon som han känner lika starkt för mig eller som han blivit kär i på riktigt. Och jag känner likadant, fast jag har nog inte ens kommit över han trots 4 långa år.

    Vi hade distansförhållande och det tärde på oss båda. Han hade nog lättare för det än mig trots det har jag alltid tänkt under dessa år, att jag hellre är med han på distans än att vara utan han eller att veta att han är med någon annan. Samtidigt så kan jag pendla mellan att jag givetvis vill att han är lycklig oavsett om han är med mig eller någon annan.

    När vi hördes av för ett år sen pratade vi lite om att ses och båda konstatera att vi ville det. Det blev dock aldrig av och jag kunde känna att det känns onödigt eftersom jag vet att det skulle bli distans igen och jag tyckte att det var riktigt ansträngde.

    Vi har snackat lite i perioder under ett års tid, ibland dagligen och ibland bara då och då. Nu har han skaffat tjej och det kändes rejält. Jag har inte kunnat sova ordentligt och jag får samma känslor som när vi gjorde slut precis.

    Jag tror dessvärre att han alltid är och kommer vara mitt livs kärlek, den ända jag kan se mig skaffa barn med, köpa hus med etc etc.

    Kommer man någonsin över "sin livs kärlek"? Jag skulle säkerligen kunna träffa någon jag tycker om eller kanske tom älskar. Men aldrig lika starkt eller på samma sätt som han. Än idag jämför jag alla killar jag träffar med han.

    Haft ett förhållande under ett års tid under dessa år, kände mig riktigt förälskad men den andra killen fanns alltid därbak i mina tankar tyvärr..

  • Svar på tråden Inte kommit över ex på 4 år. Kommer man någonsin över?
  • Anonym (Ann)

    Det gör du någon dag oavsett om du träffar nån eller inte.Vi människor läker oss själva med tiden.Ha tålamod och tro att det går över.

  • Anonym (kärlek)

    Kommer fortfarande ihåg min första kärlek i tonåren som den starkaste känslan. Däremot kan man ju lära sig att älska nya människor men kärlek tar tid ibland. Ibland inser man att man blev kär försent och så har man lätt att komma ihåg dom starka känslorna när man ser tillbaka.

  • Anonym (Äntligen fri!)

    Mitt ex och jag var tillsammans i 17 år, det tog mig 6 år innan jag hade kommit över honom.
    Sån befrielse att inte vara olyckligt kär...

  • Anonym (Äntligen fri!)

    Det tar tid, tiden läker alla sår. För mig hjälpt det att motionera och vara sysselsatt dygnet runt, typ.

    Nu har jag äntligen börjat att dejta igen!

  • Anonym (A)

    Tiden läker, det kommer en dag när du har läkt.

  • Anonym (c)

    Om jag hade svarat fyra år efter jag och mitt livs kärlek gjort slut så hade jag sagt nej. Men idag, 18 år senare, säger jag snarare att man kommer över det, men att det alltid finns en speciell plats i ens hjärta för den första, största kärleken. Jag vill inte längre ha honom tillbaka, men jag kommer aldrig älska någon som jag älskade honom. Det var den naiva, oförstörda kärleken som aldrig blivit krossad och sviken. Den som kastade sig hals över huvud in i relationen och bara hängav sig utan att känna någon rädsla.

    Idag är jag nyskild och singel och tanken på att inleda en ny relation känns komplicerad. Nu kommer jag med ett bagage och måste i första hand se till mina små barns behov. Men kanske finns det en annan upplevelse i det, en mer mogen kärlek. Vet någon som sa att ens första partner skaffar man sina barn med, den andra delar och odlar man sina intressen med. Och ja, mitt fokus nu ligger ju just på att hitta en livspartner, en som i första hand kan vara min partner och inte far till mina barn.

    Varje relation har sin tjusning, och du kommer med all säkerhet över ditt ex, TS!

  • Anonym (Kanske)

    Har ännu inte kommit över mitt ex, vi var tillsammans i över 20 år. Läste nånstans att det tar ca halva tiden av förhållandets längd att komma över den man varit tillsammans med. Vi skilde oss för fem år sen. Så bara fem år kvar för min del?

  • TonyTiger

    Känns jobbigt att läsa. Jag bröt med min älskade tjej för snart en vecka sen, och mitt hjärta blöder fortfarande, gråter emellanåt. Vet också att tiden läker sår, men hur lätt är det när man älskar någon så pass mycket? Skulle gärna bli kvitt detta nu och inte om ett par år.

  • Anonym (A.)

    Ja det gör man. Det bleknar. Även om det tar flera år, så till slut så.

  • Anonym (J)

    Nej, tiden läker inte alla sår, det är bara en myt. Mycket hänger ju på att man lyckas bearbeta och sörja det hela på ett bra sätt.

Svar på tråden Inte kommit över ex på 4 år. Kommer man någonsin över?