• Anonym (Bea)

    Dilemma

    Har ett dilemma. En av mina bästa vänner fick veta att hannes man varit otrogen vid två tillfällen på med kollega på affärsresa i somras. Han kände att han ville separera, flyttade till en andrahands lägenhet och lät min vän bor kvar i huset. Hon kan inte sluta älska honom och tror att hon kan förlåta honom om han vill satsa. Han har nu börjat vela, säger inte att han vill skiljas eller inte. Han mår bara dåligt nu. Min man som är kompis med honom har sagt till honom att han inte vill veta detaljer då jag är så bra kompis med hans fru, utan de får reda ut hur de vill göra själva. För 2 v sedan gick kontraktet ut på lägenheten och han kom då hem till huset och hon tog emot honom. Han har väldig ångest över vad som skett men säger ej till sin fru att han vill satsa på familjen och deras förhållande utan nu lever de bara på nästan som innan, förutom att de inte är intima med varandra.

    Nu har min man och denna man en annan gemensam kompis. Maken träffade denna kompis i veckan som var. Maken sa till honom att han inte ville veta något om den andra kompisens affär då jag är så pass bra kompis med hans fru. Maken sa iaf att det var visst två ggr som han hade gjort snedstegen. Då säger denna kompis, "2 ggr? de ses ju fortfarande". Maken berättade detta för mig idag, vi delar allt med varandra. Han sa att jag absolut inte fick säga något till frun, då kommer de förstå att han berättat det för mig och han som varit otrogen har ju ej sagt detta till sin fru. Men nu vet jag inte vad jag ska göra med den informationen.

    Jag vill ju säga det till henne? Men egentligen borde hennes man var karl nog att berätta allt känner jag och jag vill inte sätta min man i klistret, som ändå sagt till båda kompisarna att han ej vill ha detaljer för han vill ej hålla något för mig.

    Hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Dilemma
  • Xzx

    Korten på bordet.


    Få folk att bekänna färg.


    Unleash hell.


    Så länge det hålls på och myglas och smygs och skit så kommer sånt här bara fortsätta. Ryck upp skiten med roten!

  • Stockholm32

    Väldigt tråkigt att du och din man satts i denna sits.

    Tyvärr tror jag att du måste berätta. Din man och hans vän kommer nog i längden förstå det. Din man har sats i en helt omöjlig sits.

    Men den enda situation som är värre än att inte berätta för din väninna, är den situation som uppstår pga massa halvsanningar. Jag tror också det sistnämnda är något som kommer lämna fler långgående konsekvenser och obotligt infektera mellan alla parter.

    Vad får någon av er ut på att låtsas? Av att prata men inte prata med alla korten på bordet? Att diskutera och fundera baserat på halvsanningar? Absolut ingenting.

    Din väns man är den enda som får ut nått av det men bara kortsiktigt ... han ser inte lika mkt ut som en feg skitstövel. Men det är dags att han tar ansvar för sitt agerande och på så vis vinner tillbaks lite respekt från sin fru, varesig de skiljer sig eller inte. Dom måste reparera relationen baserat på den faktiska situationen. Tror inte heller hennes man har stor chans att kunna veta vad han vill sålänge han inte lagt alla kort på bordet, eftersom det som kommer vara en halvsanning deras dialog utgår från.

    Jag kanske hade varit mindre säker på om du ska berätta om det var så att han redan tydligt ville satsa. Men ändå... eftersom ni 4 är bra vänner med varandras respektive, skulle jag ändå säga att det måste berättas. För sanningen kommer alltid fram, och då blir det väldigt tråkigt när din vän inser att alla viste hela sanningen utom hon själv. :(

  • Anonym (sådär)
    Stockholm32 skrev 2020-01-19 10:32:15 följande:

    Väldigt tråkigt att du och din man satts i denna sits.

    Tyvärr tror jag att du måste berätta. Din man och hans vän kommer nog i längden förstå det. Din man har sats i en helt omöjlig sits.

    Men den enda situation som är värre än att inte berätta för din väninna, är den situation som uppstår pga massa halvsanningar. Jag tror också det sistnämnda är något som kommer lämna fler långgående konsekvenser och obotligt infektera mellan alla parter.

    Vad får någon av er ut på att låtsas? Av att prata men inte prata med alla korten på bordet? Att diskutera och fundera baserat på halvsanningar? Absolut ingenting.

    Din väns man är den enda som får ut nått av det men bara kortsiktigt ... han ser inte lika mkt ut som en feg skitstövel. Men det är dags att han tar ansvar för sitt agerande och på så vis vinner tillbaks lite respekt från sin fru, varesig de skiljer sig eller inte. Dom måste reparera relationen baserat på den faktiska situationen. Tror inte heller hennes man har stor chans att kunna veta vad han vill sålänge han inte lagt alla kort på bordet, eftersom det som kommer vara en halvsanning deras dialog utgår från.

    Jag kanske hade varit mindre säker på om du ska berätta om det var så att han redan tydligt ville satsa. Men ändå... eftersom ni 4 är bra vänner med varandras respektive, skulle jag ändå säga att det måste berättas. För sanningen kommer alltid fram, och då blir det väldigt tråkigt när din vän inser att alla viste hela sanningen utom hon själv. :(


    Ja visst fan är han en feg skit... men inte fan borde han försöka vinna tillbaka sin fru utan snarare dra åt helvete och låta henne träffa någon bättre.
  • Anonym (33)

    Vad tror du din väninna kommer tycker om dig om du inte säger något?

    SKITSTÖVVELN i den här historian är mannen som inte vågar erkänna att han fortfarande träffar kvinnan utan lurar din väninna att det kanske kan bli dem igen.

    Din lojalitet ligger hos din vän. Hur hade du velat att hon behandlade dig?

Svar på tråden Dilemma