• Go o gla

    Vill ha min bebis nu! Fler som går och väntar?

    Har BF den 23 enl. SM och den 25 enl. RUL men känns som det är en evighet kvar och är enormt längtansfull nu. Dagarna går så segt! Någon annan som går i väntans stunder och bara inväntar tecken på att det kickar igång? Har galna drömmar varje natt och sover som en kratta (att vara förkyld på det hela gör inte saken lättare och är väl ända positiva med att det ev. är några dagar kvar så man hinner krya på sig). Detta är fjärde förlossningen och jag har tills nyligen varit bombsäker på att det skulle kickas igång innan BF iom. alla förvärkar, tryck mm. som jag kännt av sedan veckor tillbaka... men nej, här händer inget förutom stegrande halsbränna och otålighet så förvånar mig inte om jag ist. går över tiden. Murphys law, antar jag.

  • Svar på tråden Vill ha min bebis nu! Fler som går och väntar?
  • MammaPolly

    Här är en till!

    Håller på att bli galen. Känns som jag gått över flera veckor då varit säkra på att även denna ska komma tidigt.

    Har så mycket känningar sen flera veckor tillbaka och det blir bara värre... Kan och orkar inte göra någonting....

    Jag kommer dock inte behöva gå över tiden iallafall pga att plutten är lite stor.

    Har 10 dagar kvar till bf

  • Go o gla

    Skönt att iaf veta du slipper gå över. :)

    Jag har haft ännu en sömnlös natt. Denna ggn fick jag vilat mellan 00-02:30 sen vart vaken sen dess med förvärkar och allmän magont. Först nu som det börjat avta lite, efter bad, vetekudde och tablett. På ett sätt skönt att det släpper även om jag fortf. har SD men å andra sidan frustrerande att det inte kickar igång på riktigt. Känns som jag kommer få lida igenom ytterligare ett par sömnlösa nätter och sen vara i koma under dagen och ha noll ork öht.

  • MammaPolly

    Har du pratat med din bm eller förlossningen om det här?

    Jag ska prata med spec.mödra idag och höra hur jag ska göra. Om de kanske kan hjälpa till på nåt sätt då min bm inte tycker det är något konstigt att ha det såhär....

  • Go o gla

    Inte ännu. Bor utomlands men har redan inbokad tid med min spec. bm på torsdag ?om bebis inte kommit än?. Är ju fortf. några dagar till beräknad förlossning så antar det är i sin ordning, om än frustrerande. Detta är fjärde förlossningen men med 1an var jag igångsatt (innan bf), 2an (br+1) hade jag knappt ont då värkarna blev regelbundna och det hela slutade med att jag inte hann till sjukhuset. Med 3an (bf) tick vattnet först, sen kom värkarna igång vilka först inte var smärtsamma och sen rusade det på (knapp en timme på sjukhuset från kontroll tills hon föddes). Men därför känner jag mej också vilsen nu, nummer fyra och mer förvärkar och allt utdraget än tidigare. Samtidigt lite orolig att jag kanske tror det är förvärkar då det inte gör så vansinnigt ont och sen plötsligt finner jag mej med krystvärkar... hoppas inte...

  • Go o gla

    Kan tillägga att bebis inte heller sovit ngt inatt. Värsta brottningen där inne... ej heller jag känner ingen sen innan i samband med ev. förlossning. Var dock 8år sen sist, kanske förträngt en del...

  • Go o gla

    Ursäkta min dåliga stavning och grammatik, mobilen lever sitt eget liv verkar det som och rättar lite som den vill

  • Go o gla

    Så... v. 40+0 idag och ingen bebis i sikte. Senaste två nätterna har varit lugna och jag har fått sova väl. Jag som hade hoppats på lite annat, och att inte behöva gå till spec. mvc idag. Men men. Iaf allt ser bra ut med bebis. Hjärtat slår fint, fostervattnet är helt ok mm och de uppskattade vikten till ca 3900gr. Så ingen så liten krabat. Fick tid till sjukhuset för undersökning av tapp mm om en vecka ifall liten inte tittats ut tills dess. Där isf tas även beslut ang. ev. igångsättning... Hoppas verkligen liten hittar ut på egen hand, vill inte bli igångsatt efter hemska minnen från första förlossningen. Så, peppa gärna. Både mej för att orka med otåligheten och bebis för att ge moraliskt stöd så den bestämmer sej för att komma ut (nu!). :)

  • MammaPolly
    Go o gla skrev 2020-01-23 15:47:10 följande:

    Så... v. 40+0 idag och ingen bebis i sikte. Senaste två nätterna har varit lugna och jag har fått sova väl. Jag som hade hoppats på lite annat, och att inte behöva gå till spec. mvc idag. Men men. Iaf allt ser bra ut med bebis. Hjärtat slår fint, fostervattnet är helt ok mm och de uppskattade vikten till ca 3900gr. Så ingen så liten krabat. Fick tid till sjukhuset för undersökning av tapp mm om en vecka ifall liten inte tittats ut tills dess. Där isf tas även beslut ang. ev. igångsättning... Hoppas verkligen liten hittar ut på egen hand, vill inte bli igångsatt efter hemska minnen från första förlossningen. Så, peppa gärna. Både mej för att orka med otåligheten och bebis för att ge moraliskt stöd så den bestämmer sej för att komma ut (nu!). :)


    Men oj! Hur stor låter dom den bli innan de gör något?

    Min är också stor och beräknas ligga på 4kg+ vid beräknat om en vecka.

    Har blivit lovad att han inte ska få bli över 4kg. Ska in på bedömning imorgon.

    Jag är jättestressad över hans vikt! Rädd för komplikationer!

    Hur känner du angående vikten på lillen?

    Blev du erbjuden igångsättning nu?

    Skönt iallafall att ni mår bra! Tänk om något år när vi saknar magen och graviditeten :D Det känns lång borta nu ;D
  • Go o gla

    Hoppas bedömningen imorgon går väl!

    Läkarn sa att de mått de tar fram kan skifta upp/ner 300gr, men hon tvivlar på att den är mindre än 3.7 ?riktiga? kg. Får se. Känner mej inte så stressad över det, ännu...

    Min första som dock kom med sugklocka var 3.7 och 53 lång. Känns som att klarade jag henne och med klocka etc utan att spricka sönder så skall det nog gå bra nu. Försöker lita på min kropp i dessa lägen för finns inte mkt annat jag kan göra.

    Igångsättning beslutas först på torsdag nästa vecka om liten inte är ute tills dess... hoppas så innerligt att slippa det. Det om ngt skrämmer mej iom tidigare erfarenhet. Det och epidural... no thanks!

  • Go o gla

    V 40+4 idag och fortf. ingen bebis!! För alla intresserade (ehm) så har iaf proppen börjat lossna sen i förrgår, så förhoppningsvis kickar det igång spontant innan torsdagskontrollen. Hoppas så innerligt på att undvika igångsättning.

    MammaPolly: hur går det, o hur gick undersökningen?

  • MammaPolly
    Go o gla skrev 2020-01-27 10:30:05 följande:

    V 40+4 idag och fortf. ingen bebis!! För alla intresserade (ehm) så har iaf proppen börjat lossna sen i förrgår, så förhoppningsvis kickar det igång spontant innan torsdagskontrollen. Hoppas så innerligt på att undvika igångsättning.

    MammaPolly: hur går det, o hur gick undersökningen?


    Hej!

    Undersökningen gick bra, var liiite öppen så hinnsvepning gjordes. Efter det var jag öppen ca2,5cm! Fick höra att det var töjbart och ganska moget.

    Fick tid för ny svepning på måndagen. Tanken var att göra svepningar tills de kunde ta vattnet.

    Efter det lossnade proppen under helgen och vid midnatt i söndags/igår gick vattnet! Han föddes 1h 40min senare!

    Så det har gått väldigt bra!

    Har det hänt nåt mer hos dig?
  • Mammatankarmedpedagogerna

    Känner igen mig det är en lång väntan men snart får ni träffa era bebisar! Vill bara tipsa om vår blogg mammatankarmedpedagogerna.vimedbarn.se vi är två utbildade pedagoger och småbarnsmammor som skriver om mammalivet. På bloggen finns flera inlägg om tankar under graviditeten och första tiden hemma med bebis. Man kan också läsa om tips, kunskap, pepp, erfarenheter, åsikter och tankar gällande allt kring barn och mammalivet. Följ oss också gärna på Instagram @mammatankarmedpedagogerna där vi uppdaterar varje gång vi publicerat ett nytt inlägg på bloggen! Lycka till med era förlossningar!

  • Go o gla

    Stooort grattis!! Skönt det gick fint och att du nu har liten hos dej. Njut! :)

    Här händer inget. 40+6 nu och jag är måttligt frustrerad, och besviken. Imorgon är det kontroll på sjukhuset där de kommer lägga fram mästerplanen kring igångsättning. Vilket jag mest troligen kommer tacka nej till. Särskilt om det visar sej att jag ännu inte är så pass mogen att det nästan kan garanteras gå komplikationsfritt. Hör hellre med dem ang. planerat KS nästa vecka ifall liten inte kommit ut på egen hand. Får se vad som sägs imorgon. Tvivlar skarpt på att slippa gå då här är det stilla havet fortfarande. Lite SD och förvärkar som inte utvecklas till annat och sömnlösa nätter pga värme och halsbränna är den aktion jag får. Yuppi.

  • MammaPolly
    Go o gla skrev 2020-01-29 14:08:39 följande:

    Stooort grattis!! Skönt det gick fint och att du nu har liten hos dej. Njut! :)

    Här händer inget. 40+6 nu och jag är måttligt frustrerad, och besviken. Imorgon är det kontroll på sjukhuset där de kommer lägga fram mästerplanen kring igångsättning. Vilket jag mest troligen kommer tacka nej till. Särskilt om det visar sej att jag ännu inte är så pass mogen att det nästan kan garanteras gå komplikationsfritt. Hör hellre med dem ang. planerat KS nästa vecka ifall liten inte kommit ut på egen hand. Får se vad som sägs imorgon. Tvivlar skarpt på att slippa gå då här är det stilla havet fortfarande. Lite SD och förvärkar som inte utvecklas till annat och sömnlösa nätter pga värme och halsbränna är den aktion jag får. Yuppi.


    Hoppas det blir ett bra möte som leder till något som känns bra för dig!

    Jag hade samma inställning som du inför igångsättning. Känns inte som att man gärna vill stå ut med riskerna med igångsättning, då känns det "säkrare" med KS...

    Men hoppas såklart ännu mer att det bara kickar igång väldigt snart hos dig med!
  • Go o gla

    Vi åkte in nu på kvällen då jag haft mkt vattniga flytningar och efter dagens äventyr tyckte jag det rann lite väl mkt. Hade en gulaktig ton så blev orolig och ville försäkra mej om att det endast var flytningar det handlade om. Efter kontroll visade det sej att vattnet gått (om än inte allt) och att jag var öppen 2cm. De valde att lägga in mej. Dock inga problem med färgen eller med bebis. Då de har strikt politik här, vill de försäkra sej om att förlossningen kickar igång inom två timmar (eeehm) annars vill de ge mej oxytocin. Något jag ännu inte godkänt. Men här är vi nu, på förlossningen under övervakning... Får se om det blir bebis snart, helst spontant, eller om det blir igångsättning med oxy imorgon...

  • Go o gla

    Jahapp. Noll utv. under natten. Min kropp e helt enkelt på strejk. Om en liten stund kommer de med det förfärande droppet. Håll tummar o tår för oss att det inte blir en allt för utdragen resa, att bedövning kan undvikas trots igångsättning, och att vi undviker komplikationer...

Svar på tråden Vill ha min bebis nu! Fler som går och väntar?