• Aaenj

    Pendla till jobb?

    Hur långt tycker ni är värt att pendla?

    Exempel :

    Du flyttar långt ifrån ett jobb (12mil) får ett annat jobb där du vantrivs som f*n, du blir erbjuden din gamla tjänst tillbaka på ditt gamla jobb (där du verkligen trivdes) men du vill inte flytta tillbaka till den staden. Hade du valt att pendla dessa mil? Obekväma arbetstider/dagar.

    Med buss & tåg tar det ca 2,5h enkel väg.

  • Svar på tråden Pendla till jobb?
  • nnnnnnnn

    Varför inte flytta tillbaka? Om du ändå ska pendla 5 h per dag, så är det inte mycket tid kvar att leva på så då kan man ju lika gärna bo nära jobbet och ha tid över till att leva.

  • Elsa891

    Känns som väldigt lång tid. Hade nog funderat på att skaffa en bil isf så det hade gått lite snabbare. Men hade nog hellre försökt hitta ett nytt jobb i den nya staden :)

  • fjanten

    Jag hade definitivt inte pendlat 12 mil om det inte var under en kortare period OCH jag kunde köra egen bil under tiden. Annars hade jag stannat kvar på jobbet jag vantrivdes på men aktivt sökt nya jobb i samma stad.

  • StevenDiese

    Har pendlat allt från 300 meter till 10 mil. Nu har jag 3 km och det är precis lagom.

  • Jamesdio

    Jag har just bytt ifrån veckopendling med flyg (70 mil, 3 h enkel väg) till dagspendling med buss+tåg (ca 7 mil och 1,5 h enkel väg). Jag skulle inte palla ytterligare 2 timmars pendling per dag. Åker tidigt nog och kommer hem sent nog som det är nu. Är precis på smärtgränsen. Har du övervägt att veckopendla (skaffa övernattningstsälle på jobborten)?

  • hawthorne

    Jag har 5 minuter till jobbet. Det är lagom.
    Tänker man på vad man vill med sitt liv så vill inte jag fylla det med restid. 
    Innan pendlade jag 3 timmar om dagen. Sen insåg jag att det är inte att leva, att spilla ett oändligt antal timmar på resor.
    Så jag bytte jobb för att få så lite pendlingstid som möjligt.
    DET är livet + 3 timmar liv / dag blir 15 timmar / vecka som blir 720 timmar / år som är hela 30 arbetsdagar per år som jag tjänar. 

  • brallison

    Om du kan ta nån av vägar som arbetstid (dvs om du har ett kontorsjobb och kan t ex på morgonen läsa mejl, boka möten, kanske även hålla möten på vägen till jobbet), så skulle det funka. Annars - nej.

Svar på tråden Pendla till jobb?