• EnsamM­enLyck­ligÄnd­å
    Sun 19 Jan 2020 20:35
    806 visningar
    5 svar
    5
    806

    Har jag gjort något fel?

    Placerar detta i kategorin sandlådan då det är lite av ett "sandlådeproblem", larvigt, men är lite upprörd!
    Jag har inget gymkort, men har en väninna som är på mig minst tre gånger i veckan, under flera månader, om att "Ska vi träna imorgon?", "Har du skaffat gymkort?", "Har du lust att träna efter seminariet på tisdag?" etc. Etc. Hela tiden. (Eller nåja, ett par gånger i veckan, som sagt).
    Till saken hör att jag både hatar att träna, särskilt på gym. Har även haft ätstörningar periodvis sedan jag var 12 år gammal, vilket har gjort mitt förhållande till både mat och träning minst sagt problematiskt. Är idag 26.
    Fick nog ikväll när hon skrev "Träna imorgon?", varpå jag svarar "Nej, har inte skaffat gymkort och kommer göra det när jag känner för det:) Har varken lust eller pengar just nu, och OM jag väl skaffar det kommer jag vilja gå ensam:)". Varpå hon svarar, flera meddelanden, med "Neeej", "Kom igen", "Det blir kul!". Så skrev till slut "Vet du, jag säger till om jag vill träna med någon, så du behöver inte fråga mer! Ses imorgon!". Varpå hon blev otrevlig och skriver "Jahapp. Som du vill".

    Tycker hon lät otrevlig, men jag kanske läser in för mycket?
    Undrar dock. vad det är människan inte förstår! Eller det jag som är konstig? Har jag varit otrevlig på något sätt? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-01-19 20:46
    Har svarat nekande alla gånger hon har frågat. "Nej, kan inte". "Nej, hatar att träna". "Nej, jag tränar helst själv". "Nej, jag har inte pengar till gymkort just nu". Etc. Framgick inte av texten! Förlåt

  • Svar på tråden Har jag gjort något fel?
  • Sun 19 Jan 2020 20:38
    #1
    +1

    Nej det är hon som varit otrevlig genom att inte lyssna på vad du vill utan fortsatt tjata. Du har inte gjort något fel.

  • Anonym (mmm)
    Sun 19 Jan 2020 20:39
    #2

    Men varför har du låtit det gå så lång tid utan att du sagt ifrån? Bra att du gjorde det till slut. 

  • EnsamM­enLyck­ligÄnd­å
    Sun 19 Jan 2020 20:41
    #3
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-19 20:39:49 följande:

    Men varför har du låtit det gå så lång tid utan att du sagt ifrån? Bra att du gjorde det till slut. 


    Jag tänker väl att man kan läsa av att någon inte vill göra något om man gång på gång får svar som "Nej", "Nej, jag har ingen lust." "Nej, jag tränar helst själv", men jag kanske har varit tvetydig då eller? 
  • EnsamM­enLyck­ligÄnd­å
    Sun 19 Jan 2020 20:42
    #4
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-19 20:39:49 följande:

    Men varför har du låtit det gå så lång tid utan att du sagt ifrån? Bra att du gjorde det till slut. 


    Sen var ju inte det min fråga, jag tycker egentligen inte man ska behöva ge någon förklaring/säga ifrån. Det räcker med ett "Nej". Men folk är väl olika. 
  • EnsamM­enLyck­ligÄnd­å
    Sun 19 Jan 2020 20:45
    #5
    Anonym (mmm) skrev 2020-01-19 20:39:49 följande:

    Men varför har du låtit det gå så lång tid utan att du sagt ifrån? Bra att du gjorde det till slut. 


    Sorry, framgick inte att jag har sagt nej/varit negativt inställd till hennes förfrågan under alla gånger hon har frågat!
Svar på tråden Har jag gjort något fel?