• Calle89

    Tips på hur man hittar arbete? (Socialpedagog/Pedagog)

    Hej!

    Jag hittade detta forumet via google och jag tycker det verkar vara en väldigt trevlig stämning här så jag beslutade mig för att bli medlem. Mer till topic så är det som så att jag nyss avslutat min utbildning som består av en magisterexamen i pedagogik. Först läste jag 90 hp socialpedagogik med inriktning på funktionshinderområdet för att sedan läsa bara pedagogik resterande kurser. Både min c-uppsats och magisteruppsats handlar om genus och jämställdhetsfrågor i skolan och jag skulle säga att detta är frågor jag brinner för väldigt mycket. Jag har alltså ingen skyddad yrkestitel men beteendevetare/socialpedagog/pedagog är väl rimliga yrkesområden att rikta in sig på. Nu efter utbildning har jag börjat kika på arbeten inom skola/särskola eller på någon daglig verksamhet. Allt från elevkoordinator till att jobba inom det socialpedagogiska fältet är något jag redan sökt och väntar svar på. Samtliga av dessa tjänster har varit listade på platsbanken hos arbetsförmedlingen.

    Det jag tänkte höra med er är om någon har erfarenhet av att hitta arbete genom att kontakta exempelvis en skola/särskola/daglig verksamhet direkt och se om de har någon tjänst ledig? Alla tips uppskattas. Har jag varit otydlig med något får ni skriva det så ska jag försöka förtydliga.

    Mvh Calle 

Svar på tråden Tips på hur man hittar arbete? (Socialpedagog/Pedagog)