• Obalem

    Pco - Provera - Letrozol

    Hej ni som också försöker!

    Jag har precis avslutat min första omgång provera och OJ vilka ömma bröst jag fått... undrar såklart om de är pga tabletterna eller om de kan vara något roligare :D jag tänkte ta ett gravtest senare i veckan men om mensen istället kommer igång så startar jag min första omgång letrozol!

    Är det fler som har Pco? Som kanske äter letrozol? Provera? Som helt enkelt vill följa med i resan mot plus? Alla är såklart välkomna <3

  • Svar på tråden Pco - Provera - Letrozol
  • EllaLo

    Nämen, här ser man en ny tråd poppa upp som passar in på mig och så är det även ett välbekant användarnamn! :D

    Inte nog med att vi ligger lika i cykeldagar så har jag också pco(s) och detta var min tredje letrozolkur + med ovitrelle!

    Kul att följas åt :)!

  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-20 12:21:15 följande:

    Nämen, här ser man en ny tråd poppa upp som passar in på mig och så är det även ett välbekant användarnamn! :D

    Inte nog med att vi ligger lika i cykeldagar så har jag också pco(s) och detta var min tredje letrozolkur + med ovitrelle!

    Kul att följas åt :)!


    Men så kul att vi kan följas åt! Och att du kände igen mig haha :)

    De är så spännande detta...! Hur mår du? När är bim?
  • EllaLo

    Vi skrev ju sist igår/förrgår på BIM januari ;)

    Har BIM på lördag och hade äl förra måndagen :)

    Mår bra men är sjukt trött idag, kan vara vanlig måndagströtthet men har även haft lite molande igårkväll och idag fm. Hoppas det inte är mens!

    Hur mår du?

  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-20 12:27:22 följande:

    Vi skrev ju sist igår/förrgår på BIM januari ;)

    Har BIM på lördag och hade äl förra måndagen :)

    Mår bra men är sjukt trött idag, kan vara vanlig måndagströtthet men har även haft lite molande igårkväll och idag fm. Hoppas det inte är mens!

    Hur mår du?


    Jo jag vet att du skulle testa på torsdag men mindes inte när bim var :/ Men då är jag med :D

    Jaha hmm, hoppas de är ett gott tecken såklart!

    Lika onda och lite smått irriterande bröst som bara känns i vägen haha. Annars verkligen ingenting :o eller ja, hög temp iallafall
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-20 12:32:54 följande:

    Jo jag vet att du skulle testa på torsdag men mindes inte när bim var :/ Men då är jag med :D

    Jaha hmm, hoppas de är ett gott tecken såklart!

    Lika onda och lite smått irriterande bröst som bara känns i vägen haha. Annars verkligen ingenting :o eller ja, hög temp iallafall


    Ja precis! Och du skulle testa imorgon :D?

    Blir lite nervig, brukar alltid uppleva denna trötthet dagen innan mens...

    Låter ju lovande med dina syntom ändå :)!

    Fick du PCO diagnosen nyligen? Eftersom det är din första kur provera :)?
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-20 12:58:27 följande:

    Ja precis! Och du skulle testa imorgon :D?

    Blir lite nervig, brukar alltid uppleva denna trötthet dagen innan mens...

    Låter ju lovande med dina syntom ändå :)!

    Fick du PCO diagnosen nyligen? Eftersom det är din första kur provera :)?


    Vi bestämde att flytta fram till torsdag eller fredag... bäst så! Men jobbigt haha :)

    Jaha? Konstigt att de kommer nu :o

    Ja precis, för två veckor sedan faktiskt.

    Min historia: jag tog ut min spiral i april och blir gravid vid första ägglossningen som då var i slutet på juni. Jag fick missfall i vecka 7. Sedan juli har jag haft 3 ägglossningar med cykler på runt 46-108 dagar.

    Vid besök hos ?fiffidoktorn? så ville hon att jag skulle rensa ur kroppen med provera för att sedan påbörja letrozol :)

    Vad är din?
  • Obalem
    EllaLo skrev 2020-01-20 12:58:27 följande:

    Ja precis! Och du skulle testa imorgon :D?

    Blir lite nervig, brukar alltid uppleva denna trötthet dagen innan mens...

    Låter ju lovande med dina syntom ändå :)!

    Fick du PCO diagnosen nyligen? Eftersom det är din första kur provera :)?


    Vi bestämde att flytta fram till torsdag eller fredag... bäst så! Men jobbigt haha :)

    Jaha? Konstigt att de kommer nu :o

    Ja precis, för två veckor sedan faktiskt.

    Min historia: jag tog ut min spiral i april och blir gravid vid första ägglossningen som då var i slutet på juni. Jag fick missfall i vecka 7. Sedan juli har jag haft 3 ägglossningar med cykler på runt 46-108 dagar.

    Vid besök hos ?fiffidoktorn? så ville hon att jag skulle rensa ur kroppen med provera för att sedan påbörja letrozol :)

    Vad är din?
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-20 14:29:23 följande:

    Vi bestämde att flytta fram till torsdag eller fredag... bäst så! Men jobbigt haha :)

    Jaha? Konstigt att de kommer nu :o

    Ja precis, för två veckor sedan faktiskt.

    Min historia: jag tog ut min spiral i april och blir gravid vid första ägglossningen som då var i slutet på juni. Jag fick missfall i vecka 7. Sedan juli har jag haft 3 ägglossningar med cykler på runt 46-108 dagar.

    Vid besök hos ?fiffidoktorn? så ville hon att jag skulle rensa ur kroppen med provera för att sedan påbörja letrozol :)

    Vad är din?


    Obalem skrev 2020-01-20 15:41:02 följande:

    Positivt ältest över en vecka efter ägglossning :o


    Men gud så spännande!! Alltså det känns mest som det lutar åt att du är gravid eller?? Ska ni inte ta ett imorgon istället då :o?

    Min story är att jag blev diagnostiserad redan som 17 åring. Åt p-piller för att framkalla mens men fick avsluta dec-17 pga jag har migrän med aura vilket kan leda till en propp. Fick sedan provera för mensen blev oregelbunden, åt det fram till juni-19 började aktivt försöka några månader innan i Jan/feb. Fick egen äl under sommaren sen blev det ett glapp på 50 dagars cykler. Fick då letrozol + ovitrelle :)
  • EllaLo
    Obalem skrev 2020-01-20 14:29:23 följande:

    Vi bestämde att flytta fram till torsdag eller fredag... bäst så! Men jobbigt haha :)

    Jaha? Konstigt att de kommer nu :o

    Ja precis, för två veckor sedan faktiskt.

    Min historia: jag tog ut min spiral i april och blir gravid vid första ägglossningen som då var i slutet på juni. Jag fick missfall i vecka 7. Sedan juli har jag haft 3 ägglossningar med cykler på runt 46-108 dagar.

    Vid besök hos ?fiffidoktorn? så ville hon att jag skulle rensa ur kroppen med provera för att sedan påbörja letrozol :)

    Vad är din?


    Obalem skrev 2020-01-20 15:41:02 följande:

    Positivt ältest över en vecka efter ägglossning :o


    Men gud så spännande!! Alltså det känns mest som det lutar åt att du är gravid eller?? Ska ni inte ta ett imorgon istället då :o?

    Min story är att jag blev diagnostiserad redan som 17 åring. Åt p-piller för att framkalla mens men fick avsluta dec-17 pga jag har migrän med aura vilket kan leda till en propp. Fick sedan provera för mensen blev oregelbunden, åt det fram till juni-19 började aktivt försöka några månader innan i Jan/feb. Fick egen äl under sommaren sen blev det ett glapp på 50 dagars cykler. Fick då letrozol + ovitrelle :)
Svar på tråden Pco - Provera - Letrozol