• S0lstråle

Blöjan läcker i ryggen... varje gång!!

Min lille killes blöja läcker i ryggen på honom... VARJE gång han bajsar. Måste ju ha hänt någon annan... hur gjorde ni då? Bytte "storlek"- upp eller ner? Bytte märke- något att rekommendera?

Min son väger 7 kg, är 3 månader, lång och ganska "smal" vi kör med Libero 5-8 kg.

Är så trött på "omöjliga" bajsfläckar!!

• Svar på tråden Blöjan läcker i ryggen... varje gång!!
  • Karlskronamammut

Det låter som det är dax för att byta en storlek upp.

• lärkis

...eller annat märke. Personligen tycker jag att Pampers och ICA:s håller mer tätt än Libero men det är säkert olika beroende på vilken kroppsform barnet har.

• sandra 82

jag har en vännina som hade samma problem med sin son o libero... hon bytte till pampers o har inte haft nån oycka sedan dess. jag har oxså en pojke o använt pampers hela tiden o har aldrig haft någon olycka... dom säger att libero är bättre till flickor och pampers är bättre till pojkar... prova pampers 4 maxi 7-18kg i "aktivfit" eller "babydry" dom är jätte bra. lycka till

• Stiina

Vi hade samma problem. Ellen var/är också ganska lång och smal. Libero läckte i benen och pampers läckte i ryggen. Vi provade olika märken och storlekar. Det är nog bara att prova sig fram, kanske större storlek? För oss löste sig problemet när hon började äta mer fast föda och bajset inte var så löst. Lycka till.

• 05Pyret

Hade samma problem men byte till Pampers Baby Active som är mer stretchiga i resåren. Fungerar mycket bra!

• Tildas52

jag hade libro new born och dn va bra sen bytte vi till libero mini nu när han blev 4 kg klump och vi har också detta problemet har precis bytt till pampers och det har inte hänt något än i alla fall =)

BYT märke!!

• Tildas52

stiina: vad hade ni för märke som va bra då??

• Felicia6

Vi använder Libero och det funkar jättebra på våran kille, så det där med libero/tjejer-pampers/killar tror jag inte riktigt på..

Däremot är alla barn olika formade och ibland kanske det hjälper att byta märke, och ibland räcker det att "byta upp sig en storlek" på blöjorna..

Trodde aldrig jag skulle få det såhär bra..
  • elrovi

Har också Libero. Läste någon information från dem att om det läcker (minns nu inte om det gällde bak i ryggen eller runt benen) så kan man prova att dra upp framsidan så att den är lite högre upp än bakstycket när man fäster blöjan (hoppas du förstår..), kan vara värt att prova

Svar på tråden Blöjan läcker i ryggen... varje gång!!