• Smitalls

    Tips på resmål?

    Hej! Jag är en 28-årig kvinna som håller på att skilja mig från min man efter ett 7-årigt äktenskap fyllt av kontrollerande och psykisk misshandel mot mig, och där jag känner att jag tappat bort mig själv. Känner att jag vill åka någonstans på semester helt ensam för att börja lära känna mig själv igen. Tips på något trevligt resmål i Europa som inte känns farligt för en ensam kvinna att åka till? Jag skulle åka i slutet av mars, ungefär 4-7 dagar. Är öppen för allt - lugna byar i naturen, storstäder, vilt nattliv... :)

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Tips på resmål?
  • Jag är bara jag

    Prag! Glad Billigt, trevligt, massor att se och upptäcka, trevliga restauranger, mysiga flera hundra år gamla hotell. Vi har aldrig sett nåt farligt, aldrig känt oss rädda. I centrum är det alltid fullt med folk dessutom.

  • Smitalls
    Jag är bara jag skrev 2020-01-21 21:15:35 följande:

    Prag!  Billigt, trevligt, massor att se och upptäcka, trevliga restauranger, mysiga flera hundra år gamla hotell. Vi har aldrig sett nåt farligt, aldrig känt oss rädda. I centrum är det alltid fullt med folk dessutom.


    Tack för tipset! Prag är en stad jag varit lite nyfiken på så ska definitivt fundera på det! :)
  • Duckan
    Prag är helt klart ett jättebra tips! Jag har varit där 4 ggr och inte tröttnat än.
    Om du vill åka åt andra hållet säger jag Rivieran. Med Nice som bas har du sen bussar och tåg till all sköns trevliga små byar.
  • IngGaard

    Åk vartsomhelst! Vi i min familj åker runt mycket i europa, gärna med bil eftersom jag vill visa att tjejer kan ta plats i trafiken, köra vart som helst, jag vill att mina döttrar vågar göra vad som helst. Min ena dotter jobbar i London, det blir mycket flyg, vi åker ju ofta dit och hälsar på. Inget som familjer med söner ska ge sig på, pojkar ska ju lära sig att hålla sig lugna, bli femeniserade och lämna plats åt kvinnor. Jag brukar ger familjer med söner skuld när de reser "va, reser ni för nöjes skull, fy fan vad miljövidrigt". Om någon vet om våra resvanor kontrar jag med mörk röst att "det är inga nöjesresor, vi skapar drivkraftiga tjejer, är du kvinnohatare?", funkar varje gång!!!

Svar på tråden Tips på resmål?