• theoldone

    Britax Smile 3

    Hej!

    Behöver lite råd ang det här med barnvagnar, och vill gärna höra från någon som har en Britax Smile 3 hur ni upplever att den funkar? Var egentligen inne på en Emmaljunga Nxt90 men den blir för stor för bilen då vi även har en hundbur som är i bagaget. Britaxen funkar i bilen.

    Tycker Britaxen är smidig, MEN upplever den som rätt rapplig? Och tyckte den verkade extremt rapplig med babyskyddet på....vill ha en vagn som är smidig men som samtidigt klarar ojämnt underlag/terräng.

    Är det någon som har erfarenhet av britax 3 (eller 2) och kan berätta hur ni upplever att de funkar?

  • Svar på tråden Britax Smile 3
  • Sjuttiosjuan

    Har du testat Britax go big? Underbart gung och tar sig fram smidigt på alla underlag. Har haft en del vagnar men bara älskar den här! Lycka till i djungeln:)

  • theoldone

    Vi har kikat på den men gillar inte handtaget alls ???? Har även spanat liiite på Britax B-motion 4 plus men inte fått någon större uppfattning om den...

  • JLES
    theoldone skrev 2020-01-20 20:41:20 följande:

    Vi har kikat på den men gillar inte handtaget alls ???? Har även spanat liiite på Britax B-motion 4 plus men inte fått någon större uppfattning om den...


    Skulle inte rek. B-Motion då den endast är framåtvänd så fort som du tagit ut liggdelen, dessutom är den jättestor (stor sittyta) så det passar inte en liten 6-månaders. :)


    Britax Smile 3 är super, har renoverats ordentligt eftersom att Smile 2 inte uppfyllde säkerhetsstandarden. Kan rekommendera! 

    Gillar personligen inte NXT-serien. Stel, plastig, chassit går ofta sönder osv. 

  • Sjuttiosjuan
    theoldone skrev 2020-01-20 20:41:20 följande:

    Vi har kikat på den men gillar inte handtaget alls ???? Har även spanat liiite på Britax B-motion 4 plus men inte fått någon större uppfattning om den...


    Synd! Den är en dröm att köra:) kollade på smile också men hjulen och svikten i go big kändes mkt bättre. Smile är säkert super den med!
  • theoldone

    [quote=80177404][quote-nick]JLES skrev 2020-01-20 21:02:31 följande:[/quote-nick]

    Skulle inte rek. B-Motion då den endast är framåtvänd så fort som du tagit ut liggdelen, dessutom är den jättestor (stor sittyta) så det passar inte en liten 6-månaders. :)

    Britax Smile 3 är super, har renoverats ordentligt eftersom att Smile 2 inte uppfyllde säkerhetsstandarden. Kan rekommendera! 

    Gillar personligen inte NXT-serien. Stel, plastig, chassit går ofta

    Tack för svar :) Upplever dock att den är väldigt "svajig" i fästena med ligg, sitt och babyskyddet? Hur upplevs det med en bebis i? Hur är det i terräng? Hysteriskt dålig service i babybutiken idag och både jag och sambon var hungriga (läs hangry haha) så vi for därifrån utan svar på någon av våra frågor....så uppskattar varenda svar jag kan få i denna tråd.

  • theoldone
    JLES skrev 2020-01-20 21:02:31 följande:

    Skulle inte rek. B-Motion då den endast är framåtvänd så fort som du tagit ut liggdelen, dessutom är den jättestor (stor sittyta) så det passar inte en liten 6-månaders. :)

    Britax Smile 3 är super, har renoverats ordentligt eftersom att Smile 2 inte uppfyllde säkerhetsstandarden. Kan rekommendera! 

    Gillar personligen inte NXT-serien. Stel, plastig, chassit går ofta sönder osv. 


    Sjuttiosjuan skrev 2020-01-20 21:04:46 följande:

    Synd! Den är en dröm att köra:) kollade på smile också men hjulen och svikten i go big kändes mkt bättre. Smile är säkert super den med!


    Tack för svar :) Upplever dock att den är väldigt "svajig" i fästena med ligg, sitt och babyskyddet? Hur upplevs det med en bebis i? Hur är det i terräng? Hysteriskt dålig service i babybutiken idag och både jag och sambon var hungriga (läs hangry haha) så vi for därifrån utan svar på någon av våra frågor....så uppskattar varenda svar jag kan få i denna tråd.
  • Mezzy

    Jag hade en BRIO Smile när dottern var liten och jag Älskade den så jag kan bara tänka mig hur underbar Smile 3 är! :) Det blir absolut den som vi ska köpa om lilla i magen vill vara kvar :)

    Vi bodde mitt ute i skogen när dottern var liten och jag var ofta ute och gick i skogen med vagnen och det gick jätte bra och dottern sov som en stock. Den var så lätt att hantera, stor varukorg och jag gillade att den var hög. Sen föredrar jag sittdelar med plant liggläge då det är bättre för barnet och då min dotter alltid sov middag ute i vagnen och kunde då sova i 3 h. 

    Bästa nu med Smile 3 är att de gjort ryggplattan längre så den kan användas längre! :) 

  • JLES
    theoldone skrev 2020-01-20 22:11:11 följande:

    Tack för svar :) Upplever dock att den är väldigt "svajig" i fästena med ligg, sitt och babyskyddet? Hur upplevs det med en bebis i? Hur är det i terräng? Hysteriskt dålig service i babybutiken idag och både jag och sambon var hungriga (läs hangry haha) så vi for därifrån utan svar på någon av våra frågor....så uppskattar varenda svar jag kan få i denna tråd.


    De allra flesta vagnar beter sig så när babyskydd är monterat. Det är pga. att det ska symbolisera någon slags fjädring. Barnet sitter ändå säkert och trillar inte ur. :)
Svar på tråden Britax Smile 3