• GamerGrill

    Träffa kille som redan har barn

    Jag dejtar en kille som jag gillar, "problemet" är att han har ett barn sedan tidigare. Vad tycker ni? Jag själv har inte barn men vill ha i framtiden och känner att det är lite läskigt att tänka tanken att bo tillsammans med honom och barnet ibland. Sedan tänker jag också att det är bra "övning", inför mitt framtida barn. Är det en stor nackdel eller vad tycker ni? Han verkar för övrigt vara världens bästa pappa.

  • Svar på tråden Träffa kille som redan har barn
  • Kexsmula

    Jag hade inte inlett en relation med en man som har barn sedan tidigare. Du kommer alltid bli åsidosatt, hans ex kommer ständigt vara en del av hans och även ditt liv och han kommer alltid prioritera ditt barn över dig - vilket inte nödvändigtvis behöver vara ett problem när ni är nykära, men efter det kommer det vara enormt påfrestande för ert förhållande.

    Jag hade med andra ord avslutat detta innan jag blev för kär, det är för mycket problem för att vara värt det.

  • GamerGrill
    Kexsmula skrev 2020-01-21 02:53:47 följande:

    Jag hade inte inlett en relation med en man som har barn sedan tidigare. Du kommer alltid bli åsidosatt, hans ex kommer ständigt vara en del av hans och även ditt liv och han kommer alltid prioritera ditt barn över dig - vilket inte nödvändigtvis behöver vara ett problem när ni är nykära, men efter det kommer det vara enormt påfrestande för ert förhållande.

    Jag hade med andra ord avslutat detta innan jag blev för kär, det är för mycket problem för att vara värt det.


    Jag har dock förståelse att jag alltid kommer bli åtsidosatt, för det är ju ändå hans barn. Jag hade ju gjort likadant.. Han har inte möjlighet att träffa sitt barn så ofta då mamman bor väldigt långt borta och det är tänkt att barnet ska få välja när hon blir äldre vart hon vill bo..
  • Kexsmula
    GamerGrill skrev 2020-01-21 03:01:47 följande:

    Jag har dock förståelse att jag alltid kommer bli åtsidosatt, för det är ju ändå hans barn. Jag hade ju gjort likadant.. Han har inte möjlighet att träffa sitt barn så ofta då mamman bor väldigt långt borta och det är tänkt att barnet ska få välja när hon blir äldre vart hon vill bo..


    Jag förstår hur du tänker och har också dejtat en man med barn en gång, dock fler barn än ett och med fler än en kvinna. Är dock enormt tacksam över att det inte gick så långt och att jag aldrig fick barn med honom, då hade jag haft ett mindre helvete nu.

    Det kan mycket väl fungera i ditt fall dock, jag hade ändå avrått dig, i synnerhet då du själv inte har barn sedan innan. När ni väl får barn ihop kommer du ständigt jämföra allt han gör för ert gemensamma barn och det han gör för sitt barn, barnet kan bli väldigt pappig och avundsjuk helt plötsligt och han kommer ständigt brottas med skuldkänslor och försöka överkompensera genom att lägga ner ännu mer tid och energi på sitt första barn och det finns en stor risk att du kommer känna dig som en singelförälder trots att ni är tillsammans. Det behöver naturligtvis inte gå åt helvete, men rent krasst försämras era odds till en livslång relation om du väljer någon med barn sedan tidigare.

    Önskar dig dock all lycka vad du än väljer!
  • Lunabelle

    Jag vet inte hur gammal du är men jag skulle ändå avråda från att vara med en man med barn. När jag var 35 träffade jag (vad jag trodde då) mitt livs kärlek. Man styr inte över sina känslor utan det gick ej att hejda. Han hade 5 (!) barn. I nyförälskelsens lilla dimma så försökte även han och jag att få barn, det blev inte så utan jag är fortsatt barnlös, kanske tänkte jag för mycket på det och ville verkligen (då). Efter nästan 7 år tillsammans är det nu över. Jag kom aldrig någonsin i första hand, all denna hänsyn man fick ta, all tid man fick lägga på att uppfostra barn, alla tankar på att de yngsta barnens mamma är ett socialfall som inte gör ett skit för sina barn, det tar extremt mycket energi och till slut så finns inte kärlen kvar, den nöts ut. 

  • Anonym ((Sussa))

    Har också varit med en man med barn sen tidigare och skulle råda dig att att jag tänka igenom det ordentligt.

    Man kan inte riktigt förbereda sig på hur det blir, jag hamnade i mitten av han och hans ex bråk och försökte leka med barnet medans de tjaffsade och fick liksom ta hans dåliga humör efteråt. I början ( första året) var han som en dröm, han liksom orkade hålla upp en fasad men efter det blev det successivt värre.

    Tänk igenom det ordentligt för det kan bli så att han väljer att flytta närmare sitt barn sen och han kommer ev ge dig dåligt samvete om du inte vill flytta med osv..

    Har man inte barn sen innan förstår man inte på samma sätt och oavsett så är man mer van att tänka på sig själv. Säger inte att du skulle vara en dålig styvmamma men tro mig när jag säger att det är svårare än man tror.

  • Anonym (Lizz)

    Så många tjejer som startar en relation med en man som redan har barn och
    låter 3-4 år gå förlorade innan dom inser att det inte funkar.

  • Anonym (H)
    Anonym (Lizz) skrev 2020-01-21 14:18:51 följande:

    Så många tjejer som startar en relation med en man som redan har barn och

    låter 3-4 år gå förlorade innan dom inser att det inte funkar.


    Beror helt på hur han är som pappa och relation med exet. Finns massa kanon fäder som har bra relation med sin föredetta och inget problem med det samarbetet
  • GamerGrill
    Anonym (H) skrev 2020-01-21 14:25:10 följande:

    Beror helt på hur han är som pappa och relation med exet. Finns massa kanon fäder som har bra relation med sin föredetta och inget problem med det samarbetet


    De verkar ha en bra relation, över julen åker han 4 timmar bil till henne och de firar t.ex. julen tillsammans med barnet. Vi har dejtat i fyra månader och har inte någonsin hört att de har bråkat under den här tiden
  • Anonym (Johanna)

    Nej tack :) jag vill att jag och vårt gemensamma barn ska vara min killes prio. Inte ett annat barn han har med en annan kvinna som han dessutom för alltid behöver ha en relation till.

  • Anonym (mmm)

    Tror det är svårare för folk som är yngre och träffar någon med barn. Jag är omgift men vi hade båda barn sedan tidigare och det fungerar toppen! Då har man samma erfarenheter, förståelse för föräldraskap osv. 
    Men visst finns de par där enbart en har barn men då behöver ni verkligen prata igenom precis allt om hur man tänker sig framtiden, innan man ska våga. 

Svar på tråden Träffa kille som redan har barn