• Tue 21 Jan 2020 12:14
    521 visningar
    6 svar
    6
    521

    Hur delar ni på tiden med barnen?

    Hej

    Bara krångel hela tiden sedan separationen med mina barns pappa för tre år sedan.

    Han tycker mina veckor är mina veckor och hans är hans. Inget pusslande och hjälpande med varandra. Jag tar alla högtider med barnen så som midsommar, valborg, nyår mm. För det hamnar på mina veckor. Skolavslutning får jag aldrig fira med barnen för det är på hans vecka tex???? tycker inte det här är okej alls, det är inte rättvist och sjyst mot varken mig eller barnen

    Hur löser ni det för barnen och hur kan man lösa en sådan här situation?

  • Svar på tråden Hur delar ni på tiden med barnen?
  • Anonym (Andre­as)
    Tue 21 Jan 2020 12:21
    #1

    Högtider brukar man ju turas om med, tex varannan jul och varannan påsk etc och övriga saker som skolavslutningen brukar man kompromissa om och födelsedagen finns många lösningar på.

    Kanske läge att ta ett möte med familjerätten?

  • Anonym (Andre­as)
    Tue 21 Jan 2020 12:21
    #2

    Högtider brukar man ju turas om med, tex varannan jul och varannan påsk etc och övriga saker som skolavslutningen brukar man kompromissa om och födelsedagen finns många lösningar på.

    Kanske läge att ta ett möte med familjerätten?

  • Anonym (eee)
    Tue 21 Jan 2020 12:32
    #3
    snart 4 skrev 2020-01-21 12:14:26 följande:

    Hej

    Bara krångel hela tiden sedan separationen med mina barns pappa för tre år sedan.

    Han tycker mina veckor är mina veckor och hans är hans. Inget pusslande och hjälpande med varandra. Jag tar alla högtider med barnen så som midsommar, valborg, nyår mm. För det hamnar på mina veckor. Skolavslutning får jag aldrig fira med barnen för det är på hans vecka tex???? tycker inte det här är okej alls, det är inte rättvist och sjyst mot varken mig eller barnen

    Hur löser ni det för barnen och hur kan man lösa en sådan här situation?


    Väldigt många har ju "sina" veckor av olika anledningar så det är väl inte så konstigt. Låter mer på dig som att det handlar om attityden att inte hjälpa bara för att det råkar vara den andres vecka och det är väl lite surt, kanske. 

    Längre lov och högtider får ni göra upp ett avtal kring om det inte fungerar på ett bra sätt nu.
    Skolavslutningen och liknande kan du gå på hur mycket du vill, det är ju inte hemma hos någon så det kan ingen förälder bestämma. 
  • Tue 21 Jan 2020 12:42
    #4
    snart 4 skrev 2020-01-21 12:14:26 följande:
    Hej

    Bara krångel hela tiden sedan separationen med mina barns pappa för tre år sedan.
    Han tycker mina veckor är mina veckor och hans är hans. Inget pusslande och hjälpande med varandra. Jag tar alla högtider med barnen så som midsommar, valborg, nyår mm. För det hamnar på mina veckor. Skolavslutning får jag aldrig fira med barnen för det är på hans vecka tex???? tycker inte det här är okej alls, det är inte rättvist och sjyst mot varken mig eller barnen

    Hur löser ni det för barnen och hur kan man lösa en sådan här situation?
    Skolavslutning kan du väl gå på ändå? Eller? Han kan ju inte förbjuda dig att vara på skolan/i kyrkan eller att krama barnen efteråt? I så fall anser jag att du skall se till att få ett samtal med honom och familjerätten.
  • Anonym (Schem­a)
    Tue 21 Jan 2020 13:39
    #5

    Har ni inget fastlagt schema? Man kan få hjälp med det av familjerätten. Vårt schema delar upp alla högtider och lov på varannat år.

    Han kan inte hindra dig från att gå på skolavslutningen, gå dit bara. Det får han tåla.

  • Tue 21 Jan 2020 14:05
    #6
    snart 4 skrev 2020-01-21 12:14:26 följande:

    Hej

    Bara krångel hela tiden sedan separationen med mina barns pappa för tre år sedan.

    Han tycker mina veckor är mina veckor och hans är hans. Inget pusslande och hjälpande med varandra. Jag tar alla högtider med barnen så som midsommar, valborg, nyår mm. För det hamnar på mina veckor. Skolavslutning får jag aldrig fira med barnen för det är på hans vecka tex???? tycker inte det här är okej alls, det är inte rättvist och sjyst mot varken mig eller barnen

    Hur löser ni det för barnen och hur kan man lösa en sådan här situation?


    Hur har ni uppdelningen nu? Är det varannan vecka borde inte alla högtider vara dina veckor, jul och nyår är ju exempelvis efterföljande veckor?
Svar på tråden Hur delar ni på tiden med barnen?