• frökenfisk

    Ingen mens trots ägglossning och negativt gravtest

    Hej!

    Jag och min man har försökt bli gravida i över ett år och blev det i augusti, vilket tyvärr slutade med MA i vecka 11 (fostret dog i vecka 8+0).

    Den här månaden visade ägglossningstestet positivt mån 6/1 så vi försökte både då och dagen innan eftersom jag även försöker hålla koll genom ägglossningskalender. Fick en pytteliten blödning en vecka senare 13/1 (nidblödning?). Sen hade jag rosa flytningar i ett par dagar. Har även haft stickningar och molvärk till och från under hela veckan. Har aldrig haft mellanblödningar eller ont mellan ägglossning och mens förut. Nu till frågan: Jag har fortfarande inte fått min mens. Den borde kommit idag. Gjorde ett gravtest i morse som visade negativt (fick inget utslag på stickan). Jag brukar alltid få lite spottings dagen innan mens så det känns inte ens som mensen är på gång.

    Förra gången jag är gravid plussade jag först efter BIM +2, då var strecket vääääldigt svagt. Vad tror ni, kan jag vara gravid men är en sån där låghormonare?

    Hoppas såklart innerligt att jag är gravid men det är så jobbigt att inte veta!

  • Svar på tråden Ingen mens trots ägglossning och negativt gravtest
  • Ajjj

    Hallå!

    Jag 25 år och min sambo 26 år har nu försökt i 8 månader. Blev gravid direkt på första försöket, plussade vääääldigt svagt på BIM+5, köpte ett digitalt CB test dagen efter och där stod det klart och tydligt gravid, men slutade tyvärr i missfall 2 dagar efter så ca vecka 4. Sen dess har vi försökt hela tiden men det går inte jättebra riktigt.

    Meeeeen det jag ville komma fram till var, vad spännande att du och jag har äl och BIM nästan samtidigt. Jag hade äl 7/1 och har BIM imorgon 22/1. Dem 3 senaste månaderna har min mens vart exakt på BIM, 27 dagars menscykel. Jag kunde ändå inte vänta tills imorgon på att ta ett test som visade negativt... Är nästan 100% säker på att min mens kommer vara lika exakt denna månaden med, men om man skulle se det på ett annat sätt så kan det ju dock vara så att jag är låghormonare OM jag nu skulle vara gravid, eftersom att jag plussade så svagt när jag var gravid och ändå var jag på BIM+5 och det kanske är så för dig med?? Bara vänta någon dag till och ta ett nytt test. Eller så kommer din mens närsomhelst men det får vi hoppas att det inte för!! Men känner du några andra symtomer? Molande värk i nedre ryggen? Ömma bröst eller så?

  • ally01

    Har du kunnat bekräfta med tempmätning att ägglossning verkligen skedde efter positivt ägglossningstest? Ibland måste kroppen kämpa för att släppa ägget så även vid utslag på tester kan ägglossningen tyvärr dröja eller utebli:)

  • Anonym (53)

    Du Hade alltså BIM idag, tog ett test o inget plus?

  • frökenfisk
    Ajjj skrev 2020-01-21 19:40:20 följande:

    Hallå!

    Jag 25 år och min sambo 26 år har nu försökt i 8 månader. Blev gravid direkt på första försöket, plussade vääääldigt svagt på BIM+5, köpte ett digitalt CB test dagen efter och där stod det klart och tydligt gravid, men slutade tyvärr i missfall 2 dagar efter så ca vecka 4. Sen dess har vi försökt hela tiden men det går inte jättebra riktigt.

    Meeeeen det jag ville komma fram till var, vad spännande att du och jag har äl och BIM nästan samtidigt. Jag hade äl 7/1 och har BIM imorgon 22/1. Dem 3 senaste månaderna har min mens vart exakt på BIM, 27 dagars menscykel. Jag kunde ändå inte vänta tills imorgon på att ta ett test som visade negativt... Är nästan 100% säker på att min mens kommer vara lika exakt denna månaden med, men om man skulle se det på ett annat sätt så kan det ju dock vara så att jag är låghormonare OM jag nu skulle vara gravid, eftersom att jag plussade så svagt när jag var gravid och ändå var jag på BIM+5 och det kanske är så för dig med?? Bara vänta någon dag till och ta ett nytt test. Eller så kommer din mens närsomhelst men det får vi hoppas att det inte för!! Men känner du några andra symtomer? Molande värk i nedre ryggen? Ömma bröst eller så?


    Vad roligt att vi har nästan samma cykel! Håller tummarna för dig :) Jag har inte haft några direkta symtom men det hade jag inte förra gången heller. Jag tog ett digitalt test idag som visade "Inte gravid" :( Mensen har inte kommit igång, bara en superliten blödning. Dock har jag bara haft en mens mellan missfallet och nu (började 25/12). MA konstaterades 14/10 men det var svårt för min kropp att stöta ut fostret, tog över två månader från min första medicinska behandling. Så kanske är mensen lite oregelbunden nu i början. Jag har ju bara räknat med min gamla cykel som var exakt på 27 dagar, men jag har läst att den kan bli helt annorlunda efter ett missfall. Så det är säkert så det är.
  • frökenfisk
    Anonym (53) skrev 2020-01-21 22:28:41 följande:

    Du Hade alltså BIM idag, tog ett test o inget plus?


    BIM idag, använde teststicka igår som inte gav utslag och tog ett digitalt test imorse som visade "inte gravid".
  • frökenfisk
    ally01 skrev 2020-01-21 20:08:29 följande:

    Har du kunnat bekräfta med tempmätning att ägglossning verkligen skedde efter positivt ägglossningstest? Ibland måste kroppen kämpa för att släppa ägget så även vid utslag på tester kan ägglossningen tyvärr dröja eller utebli:)


    Aha, tack, vad bra att veta :) Nej, jag kollar inte med temp utan endast med äl-tester och konsistens på flytningarna. Men det kan alltså betyda att ägglossning inte sker eller sker senare trots att flytningarna är som äggvita? Jag var på gynundersökning för en vecka sen ungefär, och då kunde läkaren se på UL att jag haft ägglossning. Men det är säkert min mens som blivit knasig efter missfallet, har läst att många blir det. Jag har bara haft en mens efter missfallet så jag vet inte riktigt hur min cykel är längre. Men visst ska man alltid få mens 14 dagar efter ÄL? Det kommer jag ihåg en BM som sa till mig.
  • ally01
    frökenfisk skrev 2020-01-22 14:57:41 följande:

    Aha, tack, vad bra att veta :) Nej, jag kollar inte med temp utan endast med äl-tester och konsistens på flytningarna. Men det kan alltså betyda att ägglossning inte sker eller sker senare trots att flytningarna är som äggvita? Jag var på gynundersökning för en vecka sen ungefär, och då kunde läkaren se på UL att jag haft ägglossning. Men det är säkert min mens som blivit knasig efter missfallet, har läst att många blir det. Jag har bara haft en mens efter missfallet så jag vet inte riktigt hur min cykel är längre. Men visst ska man alltid få mens 14 dagar efter ÄL? Det kommer jag ihåg en BM som sa till mig.


    Jag fick missfall min förra cykel och på denna cykel fick jag positivt utslag på ältest typ 8 dagar under två veckor innan ägget släppte. Äl skedde då inte förrän dag 39. Kanske blivit fördröjt för dig med?

    Jag får alltid mens 11 dagar efter ägglossning så det kan variera dock är väl 14 dagar det vanligaste:)
  • Ajjj
    frökenfisk skrev 2020-01-22 14:47:35 följande:

    Vad roligt att vi har nästan samma cykel! Håller tummarna för dig :) Jag har inte haft några direkta symtom men det hade jag inte förra gången heller. Jag tog ett digitalt test idag som visade "Inte gravid" :( Mensen har inte kommit igång, bara en superliten blödning. Dock har jag bara haft en mens mellan missfallet och nu (började 25/12). MA konstaterades 14/10 men det var svårt för min kropp att stöta ut fostret, tog över två månader från min första medicinska behandling. Så kanske är mensen lite oregelbunden nu i början. Jag har ju bara räknat med min gamla cykel som var exakt på 27 dagar, men jag har läst att den kan bli helt annorlunda efter ett missfall. Så det är säkert så det är.


    Ja men det skulle ju kunna vara en orsak till att din mens är oregelbunden nu. Jag är ju ingen expert på det men det låter ju logiskt. Kroppen behöver nog en tid att ställa om sig med tanke på att din kropp hade lite svårt att hantera MA. Men du får försöka tänka positivt och jag tycker ändå att du ska ett test till om din mens inte kommer igång helt för det skulle ju också kunna vara så att din kropp inte riktigt förstår att du är gravid (OM du nu skulle vara de) och det kommer spottings + att du som sagt kanske är låghormonare, vilket är anledningen till att det blev negativt på testet. Jag har fortfarande inte fått min mens ännu men känner ändå att den kommer närsomhelst för har alla symtomer jag brukar ha när jag har mens.
Svar på tråden Ingen mens trots ägglossning och negativt gravtest