• MammaMariaaa

    Bim, ägglossning och allt annat :)

    Hejsan.


    Jag skulle behöva lite hjälp. Är lite förvirrad.


    Har använt mig av en mensapp som heter "flo" dom senaste månaderna. Jag trodde att min menscykel var 28 dagar, men efter lite noteringar räknade  den ut att genomsnittet var på 29 dagar. Med en mens på ca 4 dagar. 


    Min senaste mens var 22 December 2019. Enligt appen var min ägglossning den 4:e Januari. Men när jag kikat på internet så varierar det beroende på vart man kollar. Så till min första fråga. Vad tror ni? Hur hade ni räknat? :) 


    Så går vi vidare. Utgår jag från att min mens är på 29 dagar vilket leder till min andra fråga. Är det tänkt att mensen ska komma DAG 29:e eller dagen efter. För enligt min app ska mensen komma DAG 30.  Haha är jag trög eller va? Obestämd


    Idag är det DAG 31 på min menscykel men har inte fått någon mens. Bara en rosa liten flytning för 2 dagar sedan. Känns som att jag ska få mensen när som, och har haft i tampong men inget har kommit. Så till min fråga här. HUR räknar jag nu ut (bim?+) När det kommer till själva plusset. Är det från den beräknade mensdagen, eller börjar man räkna "plus" från dagen efter beräknad mens.


     


    Ouff. Hoppas ni förstår vad jag menar! <3 Så tacksam för svar.

  • Svar på tråden Bim, ägglossning och allt annat :)
  • PelloBello

    Om din mens cykel är 29 dagar, så är första mens dagen på "dag 30" vilket då blir dag 1 i nästa cykel.

    Har du bim tex idag, så blir imorgon bim+1.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Du frågade ju exakt samma sak för bara några dagar sedan..?

Svar på tråden Bim, ägglossning och allt annat :)