• johannaahenrik

    Vara ifrån tvåmånadersbebis

    Min dotter är två månader och då jag är student skulle det fungera rent schemamäsdigt att jag genomför en kurs. Detta skulle innebära att jag är borta ca 4h vid två tillfällen per vecka under 5 veckor. Dottern är då med sin pappa eller vid enstaka tillfällen mormor. Hon delammas redan då mjölkproduktionen aldrig kommit igång till 100% så flask är hon van vid. Är det värt ett försök eller kan det stjälpa mer än hjälpa?

  • Svar på tråden Vara ifrån tvåmånadersbebis
  • möjligt

    Beror helt på din bebis. Känns det rätt så försök. I värsta fall får du ju avbryta men det är ju inte mycket tid det gäller.

    För vissa hade det inte fungerat alls medans andra mammor har gått tillbaka till jobbet redan så hur det är för någon annan säger tyvärr ingenting om hur det kommer att funka för dig/er

  • Sommarskuggan

    Det kan bara ni avgöra vad som känns bäst. Men är det viktigt att du gör kursen just nu? Den kan inte vänta någon månad så att bebisen hinner bli större och kanske lite tryggare med mormor? Nu är bebisen så liten att den kanske bara känner mamma och pappa.

  • meicc

    Jag tycker du ska försöka! De sover mkt i den åldern och worst case så funkar det inte och du får avbryta. Är bebisen med sin pappa så är det ju superbra, spelar ju ingen roll vilken förälder den är med om det praktiska fungerar.

  • Tow2Mater

    Stjälpa vad? Ar barnet hela tiden med sin pappa idag? menar du att det är skadligt for barnet att inte vara med sin pappa konstant? är ni båda alltid med barnet?

  • Tow2Mater

    Ah, missade det om mormor - kanske farmor kan vara ett alternativ? Pappan kan ju vara med dem ett par gånger innan, så barnet blir trygg med farmor också.

Svar på tråden Vara ifrån tvåmånadersbebis