• Wed 22 Jan 2020 09:54
    232 visningar
    0 svar
    0
    232

    nu varannan helg...

    Söker efter människor som har erfarenhet av varannan helg eller färre.

    Frågan är helt enkelt hur har ni gjort med barnets/barnens rum?

    I detta fall är det 1 av 3 tonårsbarn som "valt", i samförstånd med båda föräldrarna,

    att vara mer hos mamman, en period, men både jag (extramamma) och pappan

    är väldigt säkra på att det kommer fortsätta vara så.

    Jag och pappan har levt ihop i 10 år, så detta är inget pga separationen.

    Utan helt förståeligt vad som lockar; kompisar,killar,gå på stan (Vi bor på landet) och sen

    är det inte riktigt lika strikt hemma hos mamman,bara en parentes.

    På helgerna är dom 3 barnen knappt ändå hemma, pga kompisar,killar o träningar.

    Vi är alltså vanligtvis en familj på 6 personer,2 vuxna, 3 tonåringar och 1 gemensam litet barn, i ett ganska stort hus, men ändå trångbodda.

    Så hur gör man när ett barn väljer att "flytta"...det är knappast så att vi får ett rum till övers.

    2 av dom delar som det är nu och den lilla sover inne hos oss.

    Men vi skulle då vilja göra standarden bättre för dom två som faktiskt valt att bo hos oss varannan vecka,men utan att det blir konstigt, och i sinom tid ge vårt gemensamma barn,som bor här jämt,ett eget rum.

    Man kan väl inreda mysigt med en bäddsoffa te.x? som då dom andra två kan yttnyjjta när nr 3 inte är här,för film,plugg,kompishäng.

    När dom bor hos mammans pojkvän,vilket är mer än varannan helg, så sover dom två största tillsammans i samma dubbelsäng och lite i kappsäck...så jag känner att det kanske inte vore en katastrof med vårt tankesätt

Svar på tråden nu varannan helg...