• Bäbävitalamm

    Tryck i underlivet

    Hej! Jag håller på att bli galen... Vi har äntligen bestämt oss för att försöka bli gravida med barn nr2. Och den där känslan av att hela kroppen skriker efter det (som de flesta här nog känner igen) har funnits hos mig länge.

    Hur som helst - jag är på bim-5 och har inga graviditetssymtom. Inget konstigt med det dock. Däremot har jag nu fått ett tryck i underlivet... jag känner oftast detta tryck innan jag ska få min mens. Vi prickade in ÄL perfekt (vi använde ÄL-stickor och myste till det dagarna innan och även på äl-dagen.)

    Jag är på jobbet nu och vill bara gråta... kan någon ge mig hopp? Kan det vara så även tidigt i en graviditet? Jag vet att det kan vara så senare i en graviditet...

  • Svar på tråden Tryck i underlivet
  • Majson

    Min kompis som har två barn sa att hennes säkraste täcken på att hon visste att hon var gravid andra gången var värk/tryck ovanför blygbenen, som hon aldrig får annars. Hopp finns alltid! Hoppas du får positivt när du testar :)

  • Bäbävitalamm
    Majson skrev 2020-01-24 13:50:17 följande:

    Min kompis som har två barn sa att hennes säkraste täcken på att hon visste att hon var gravid andra gången var värk/tryck ovanför blygbenen, som hon aldrig får annars. Hopp finns alltid! Hoppas du får positivt när du testar :)


    Åh, tack för svar!

    Jag fick negativt igår, men det är 5 dagar innan bim ungefär så det är för tidigt att säga :) men tror inte att jag är gravid tyvärr... det känns inte alls som sist jag var gravid :( Men tack för hoppet!!
Svar på tråden Tryck i underlivet