• Tufftomat

    XBOX eller PS eller vänta

    Halloj.

    Jag är inte tokspelare men gjorde missen för ett år sedan att ungarna fick ett Nintendo Switch. Efter att ha kört igenom Breath of the wild tänkte jag väl att det var dags att ta en nypa frisk luft igen och gjorde då nästa miss att ladda ned Elder scroll V Skyrim. Helt underbart spel och otroligt stort, mycket pga masssor av småuppdrag.
    Det räcker dock inte för mig och till Switchen kan man tydligen inte ladda ned "moddar" för att utöka spelupplevelsen.

    Nu kommer det till att jag funderar på att köpa en PS eller Xbox bara för detta ändamål. Då är frågan den vilken av dessa som är bäst att köpa nu i deras ålders höst, de lär ju bytas ut inom en snar framtid.
    Vet egentligen inte så mycket om modernare PS.
    Xboxen verkar vara ca en tusenlapp billigare vilket är ett stort plus såhär efter juletider.
    Är det någon som har andra tips om vad som kan vara det bästa köpet?

  • Svar på tråden XBOX eller PS eller vänta
  • Aniiee

    Vill du modda spel ska du köpa en bra speldator, inte en konsoll. Det finns vissa moddar till vissa spl till ffa xbox MEN det SKA DU INTE SLÖSA PENGAR PÅ. De kostar och de är ofta dåligt impementerade, medan exakt samma moddar och många gånger fler på PC är gratis och funkar. Oftas.

    Vill du ändå köpa en konsoll (för, ja, de är ju mycket billigare än en bra speldator....) så tycker jag personligen att välet står mellan PS4 och PS5 just nu och då är frågan vill du spela massor av bra spel nu (många av de exklusiva för PS4) och i 3-4 år eller vill du framtidssäkra spelandet för ett årtionde frammåt men ha mycket färre spel att välja på för tillfället och istället köpa det senaste i takt med att de kommer? Mitt råd är det förra, dvs köpa en PS4 nu och ha mycket spel att välja på och sedan uppgradera dig till PS5 om 4-5 år, när de arbetat ut alla buggar och det finns ett rejält spelbibliotek att välja i. De första 1-2 åren på en ny konsoll brukar dessutom de nya spelen komma även på den gamla konsollen.

    Men det är jag, det, och jag har bara haft alla konsoller och en pc sedan Nintendo 8-bitars. Förutom Sega-konsollerna. De har jag inte haft....


    I have a growing lack of disgust for you
  • Kermit1561

    Tror inte nån av konsolerna tillåter moddar generellt sett. Det ligger i deras natur att det är rätt låsta miljöer och då är moddar svårt (om det inte är en inbyggd del av spelet). 
    Är det moddar som är viktiga så är det PC du skall spela på..

    I övrigt hade jag nog väntat ett år, både Xbox och PS släpper ju nya konsoler snart..

  • Tufftomat

    Tackar för tipsen

    Jag är inte så inbiten spelare så jag behöver en speldator.

    Verkade ändå som det var ganska enkelt att dra ner moddar till Xboxen men jag skall fundera ett tag.

  • Tufftomat

    Tackar för tipsen

    Jag är inte så inbiten spelare så jag behöver en speldator.

    Verkade ändå som det var ganska enkelt att dra ner moddar till Xboxen men jag skall fundera ett tag.

Svar på tråden XBOX eller PS eller vänta