• Anonym (snedsnopp)

Peyronies - böjd kuk

För ett år sedan fick jag diagnosen Peyronies sjukdom som innebär att man får ärrbildning inne i penis som gör att man får en väldigt sned erektion och i värsta fall inte kan genomföra ett samlag. Själv har jag en kraftig uppåtböj strax innan ollonet men det går fortfarande rätt bra att ha vaginalsex, dock bara framifrån eftersom man också blir kortare så når inte lika bra. Tydligen är detta en vanlig sjukdom men jag hade aldrig hört talas om den innan. Vore intressant att höra om någon annan drabbats av detta eller varit med någon som haft Peyronies. Det är inte farligt men går inte heller att bota annat än med en riskfylld operation som inte alltid lyckas och innebär en förkortning av penis med ett par cm.

• Svar på tråden Peyronies - böjd kuk
  • Anonym (Nyfiken)

Jag fattar inte riktigt. Kan ni bara ha sex i missionären? Pga att det blir för kort annars ? Min kuk är också böjd lite som en banan men har inte den sjukdomen. Jag har inte märkt någon begränsning i ställningar.

• Anonym (Nyfiken)

Jag fattar inte riktigt. Kan ni bara ha sex i missionären? Pga att det blir för kort annars ? Min kuk är också böjd lite som en banan men har inte den sjukdomen. Jag har inte märkt någon begränsning i ställningar.

• Anonym (Mr G)

Vill inte bidra till någon sorts lyteskomik men,
    borde det inte gnugga rätt bra på G-punkten??

• Anonym (snedsnopp)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-01-22 18:35:29 följande:

Jag hade också en lite sned kuk förut men det var aldrig något problem. Nu är krökningen mycket kraftigare, mer än 45 grader uppåt vilket gör att man inte lika lätt kan komma in utan att det gör ont och så har den blivit lite kortare också vilket försvårar att komma in bakifrån. Missionären går bra fortfarande.
  • Anonym (snedsnopp)
    Anonym (Mr G) skrev 2020-01-22 19:23:29 följande:

Vill inte bidra till någon sorts lyteskomik men,

borde det inte gnugga rätt bra på G-punkten??

Jo det är sant men min fru verkar inte känna någon större skillnad faktiskt. Så för hennes del är det inte något större problem.
  • Anonym (Stina)

Vad jag vet så kan det ibland gå med injektioner och Modellering att komma tillrätta med problemet.

Bland annat Linda "naknacoachen" Örtengren utför sådana behandlingar.

Svar på tråden Peyronies - böjd kuk